U pouci za petak pete sedmice po Vaskrsu, Sveti Teofan Zatvornik, jedan od najvećih duhovnika Ruske pravoslavne crkve, iznosi misao koja ne ostavlja prostor za ravnodušnost: „Vi ne verujete jer niste od ovaca mojih...“ Gospod, preko svetitelja, jasno razdvaja one koji Ga slede i one koji su otpali. Grešnik može biti ranjena ovca, ali onaj koji izgubi veru – postaje hrana zverima. Ovo je poziv svakome od nas da preispitamo kom stadu pripadamo i da li zaista čujemo glas Pastira.
„Vi ne verujete jer niste od ovaca mojih“, govori Gospod Judejcima koji ne veruju. „Ovce moje slušaju moj glas, i ja njih znam i za mnom idu“ (Jn. 10, 26–27). Koji ne veruju nisu iz stada Hristovog. Tada su neverujući bili oni koji još nisu ušli u stado, a sada su među nama neverujući svi oni koji su otpali od vere i istupili iz stada Hristovog.
Gospod je Pastir: sve Njegove ovce idu za Njim, sledeći Njegovo učenje i ispunjavajući Njegove svete zapovesti. Grešnici su bolesne i slabe ovce koje, međutim, ipak idu sa stadom. Oni pak koji izgubiše veru sasvim – otpadaju i ostaju hrana zverima. To su oni koji su zaostali. Oni nisu u stadu Hristovom i Njegov glas ne slušaju. Ni On njih ne zna zbog toga što ne daju da se za njih zna. Oni se ne ugledaše na krvotočivu, koja je znala da da na znanje da je prisutna. I na Sudu će im biti rečeno: Ne znam vas, idite!
Treće sredu po Vaskrsu, reči ruskog svetitelja i velikog duhovnika iz 19. veka, iz njegove knjige "Misli za svaki dan u godini", otkrivaju duboku istinu – ne vidiš uvek svoju unutrašnju stvarnost, ali Bog je taj koji sve poznaje.
U svojoj knjizi "Misli za svaki dan u godini", u pouci za utorak četvrte sedmice po Vaskrsu, ruski svetitelj piše o tome zašto svet ustaje protiv onih koji istinski pripadaju Hristu i kako se verujući mogu odupreti sili tame koja deluje kroz svet.
Sveti Teofan Zatvornik u ponedeljak pete sedmice po Vaskrsu otkriva duhovni razlog neverovanja – ne samo tadašnjih Judejaca, već i savremenog čoveka. Njegove reči deluju kao ogoljeno ogledalo današnjice.
U zapisu za četvrtak pete sedmice po Vaskrsu, ruski svetitelj kroz tumačenje Jevanđelja, razobličava lažnu mudrost i gordost koja odvodi od istine, a otkriva zašto običan narod jasnije vidi Hrista nego obrazovani sloj društva.