JEVANĐELJE ZA ČETVRTAK, 6. FEBRUAR: Čitanje iz Svetog pisma za 33. četvrtak po Pedesetnici
U ovom Jevanđelju po Marku pripoveda se o situaciji u kojoj Isus svojim učenicima prenosim važnu poruku.
U ovom Jevanđelju se govori o tome kako je Isus Hrist predat bezbožnicima i o tome kako su ga se bliski odrekli.
Jevanđelje Marko, začalo 65 (14,43-72; 15,1)43. I odmah, dok on još govoraše, dođe Juda, jedan od Dvanaestorice, i s njim ljudi mnogi s noževima i s koljem, poslani od prvosveštenika i književnika i starešina. 44. A izdajnik njegov dade im znak govoreći: „Koga celivam, onaj je; uhvatite ga i odvedite stražarno." 45. I došavši, odmah mu pristupi i reče: „Zdravo, Učitelju!" I celiva ga. 46. A oni staviše ruke svoje na njega i uhvatiše ga. 47. A jedan od onih što stajahu onde izvadi nož te udari slugu prvosvešteničkog i odseče mu uho. 48. I odgovarajući Isus reče im: „Kao na razbojnika izišli ste s noževima i s koljem da me uhvatite. 49. Svaki dan sam bio kod vas u hramu i učio, i ne uhvatiste me. Ali da se ispuni Pismo." 50. I ostavivši ga, pobegoše svi. 51. A za njim iđaše neki mladić ogrnut platnom po golom telu; i uhvatiše onoga mladića. 52. A on ostavivši platno, go pobeže od njih. 53. I dovedoše Isusa prvosvešteniku, i sabraše se kod njega svi prvosveštenici i književnici i starešine. 54. A Petar iđaše za njim izdaleka do u dvorište prvosveštenika, i seđaše sa slugama, i grejaše se kod ognja. 55. A prvosveštenici i sav Sinedrion tražahu protiv Isusa svedočanstva da ga ubiju; i ne nađoše. 56. Jer mnogi svedočahu lažno protiv njega i svedočanstva ne behu jednaka. 57. I neki ustavši svedočahu protiv njega lažno, govoreći: 58. „Mi ga čusmo gde govori: 'Ja ću razvaliti ovaj hram rukotvoreni, i za tri dana sagraditi drugi, nerukotvoreni". 59. I ni ovo svedočanstvo njihovo ne beše jednako. 60. I stavši prvosveštenik na sredinu, zapita Isusa, govoreći: „Zar ništa ne odgovaraš što ovi protiv tebe svedoče?" 61. A on ćutaše i ništa ne odgovaraše. Opet ga prvosveštenik zapita i reče: „Jesi li ti Hristos, Sin Blagoslovenoga?" 62. A Isus reče: „Ja sam taj; i videćete Sina Čovečijega gde sedi sa desne strane Sile i dolazi na oblacima nebeskim." 63. A prvosveštenik razdre haljine svoje, i reče: „Šta nam više trebaju svedoci? 64. Čuste hulu na Boga. Šta vam se čini?" A oni ga svi osudiše da je zaslužio smrt. 65. I počeše neki pljuvati na njega i pokrivati mu lice, i udarati ga, i govoriti mu: „Pogodi nam ko te udari!" I sluge ga bijahu po obrazima. 66. I kad beše Petar dole u dvorištu, dođe jedna od sluškinja prvosveštenikovih, 67. i videvši Petra gde se greje, pogleda ga i reče: „I ti si bio sa Isusom Nazarećaninom." 68. A on se odreče govoreći: „Ne znam, niti razumem šta ti govoriš." I izađe napolje u prednje dvorište, i petao zapeva. 69. I vide ga sluškinja opet, pa poče govoriti onima što stajahu onde: „Ovaj je od njih." 70. A on se opet odricaše. I malo potom oni što stajahu onde rekoše Petru: „Vaistinu si od njih; jer si Galilejac, i govor ti je sličan." 71. A on se poče kleti i zaklinjati: „Ne znam toga čoveka o kojem govorite." 72. I po drugi put zapeva petao. I seti se Petar reči što mu reče Isus: „Pre no što petao dva puta zapeva, tri puta ćeš me se odreći." I stade plakati. 1. I odmah ujutru učiniše veće prvosveštenici sa starešinama i književnicima, i sav Sinedrion, i svezavši Isusa odvedoše ga i predadoše Pilatu.
U ovom Jevanđelju po Marku pripoveda se o situaciji u kojoj Isus svojim učenicima prenosim važnu poruku.
U ovom Jevanđelju se govori o poslednjim danima i o tome kako će u te dane doći lažni Hrist.
U ovim Jevanđeljima po Jovanu i Mateji se pripoveda o Isusovim mudrostima.
U ovom Jevanđelju čitamo priču o ženi koja pokazuje veliku ljubav i poštovanje prema Isusu, dok drugi ne prepoznaju duboku simboliku njenog čina.
"A ja vam kažem da se ne protivite zlu, nego ako te ko udari po desnom obrazu tvom, okreni mu i drugi".
"A ja vam kažem da svaki koji otpusti ženu svoju, osim zbog preljube, navodi je da čini preljubu; i koji se oženi otpuštenicom, preljubu čini."
"Nećeš izaći odande dok ne daš do poslednjeg novčića."
"Blaženi ste kada vas sramote i progone i lažući govore protiv vas svakojake rđave reči, zbog mene."
Pouke omiljenog patrijarha srpskog nisu bile uputstva, već životni primer – tiha istina koja nas i danas podseća da vera ne živi u propovedi, već u svakodnevnom hodu i ličnom svedočanstvu.
Od duhovnog preobražaja Ljiljane Habjanović Đurović i nevidljivih znakova za Lenu Kovačević, do blagoslova patrijarha Pavla nad Novakom Đokovićem – priče o veri, nadi i neizrecivim Božijim darovima koji osvetljavaju svaki korak kroz život.
Još od prvih hrišćanskih vekova, večernje označava tihu i svečanu pripremu duše za novi liturgijski dan.
Dan slave nije samo trenutak veselja, već i prilika za duhovno sabranje i sećanje na sve one koji su doprineli da se ta tradicija očuva.
Sabrani verni narod zajedno sa državnim zvaničnicima u tišini i molitvi odali poštovanje stradalima dok su patrijarhove reči o miru i jedinstvu dirnule srca svih prisutnih.
Uz nekoliko sastojaka i malo strpljenja, svaka domaćica može da oblikuje ruže, listiće i cvetove od testa koji će slavski kolač pretvoriti u istinski simbol vere, lepote i porodičnog blagoslova.
Na blagoslovenom mestu gde se spajaju Dunav i Sava, patrijarh srpski služio je liturgiju i predvodio litiju do kapele Svete Petke, pozvavši vernike da se saberu u veri i Hristovu reč postave kao temelj života.
Od molitava za zdravlje i porodičnu sreću do isceljenja koja se prepričavaju generacijama — žene širom Srbije svedoče kako im je Sveta Petka vratila snagu, veru i mir u srcu.
Nakon odlaska iz "Intela" Patrik Gelsinger pokrenuo je razvoj veštačke inteligencije zasnovane na hrišćanskim vrednostima, verujući da tehnologija može biti "sila za dobro" ako je oblikuju ljudi vođeni verom.
Od nekoliko jednostavnih sastojaka nastaje prava riznica ukusa – od kokos kiflica do išlera i kolača s orasima i rumom, koji donose onaj neponovljivi osećaj topline domaćih, s ljubavlju pripremljenih kolača.
Beseda Svetog Nikolaja Ohridskog i Žičkog za 21. nedelju po Duhovima vodi nas kroz vreme i svetinje, pozivajući na molitvu, samopregled i svesnost darova koje primamo svaki dan.