JEVANĐELJE ZA ČETVRTAK, 6. FEBRUAR: Čitanje iz Svetog pisma za 33. četvrtak po Pedesetnici
U ovom Jevanđelju po Marku pripoveda se o situaciji u kojoj Isus svojim učenicima prenosim važnu poruku.
U ovom Jevanđelju se govori o tome kako je Isus Hrist predat bezbožnicima i o tome kako su ga se bliski odrekli.
Jevanđelje Marko, začalo 65 (14,43-72; 15,1)43. I odmah, dok on još govoraše, dođe Juda, jedan od Dvanaestorice, i s njim ljudi mnogi s noževima i s koljem, poslani od prvosveštenika i književnika i starešina. 44. A izdajnik njegov dade im znak govoreći: „Koga celivam, onaj je; uhvatite ga i odvedite stražarno." 45. I došavši, odmah mu pristupi i reče: „Zdravo, Učitelju!" I celiva ga. 46. A oni staviše ruke svoje na njega i uhvatiše ga. 47. A jedan od onih što stajahu onde izvadi nož te udari slugu prvosvešteničkog i odseče mu uho. 48. I odgovarajući Isus reče im: „Kao na razbojnika izišli ste s noževima i s koljem da me uhvatite. 49. Svaki dan sam bio kod vas u hramu i učio, i ne uhvatiste me. Ali da se ispuni Pismo." 50. I ostavivši ga, pobegoše svi. 51. A za njim iđaše neki mladić ogrnut platnom po golom telu; i uhvatiše onoga mladića. 52. A on ostavivši platno, go pobeže od njih. 53. I dovedoše Isusa prvosvešteniku, i sabraše se kod njega svi prvosveštenici i književnici i starešine. 54. A Petar iđaše za njim izdaleka do u dvorište prvosveštenika, i seđaše sa slugama, i grejaše se kod ognja. 55. A prvosveštenici i sav Sinedrion tražahu protiv Isusa svedočanstva da ga ubiju; i ne nađoše. 56. Jer mnogi svedočahu lažno protiv njega i svedočanstva ne behu jednaka. 57. I neki ustavši svedočahu protiv njega lažno, govoreći: 58. „Mi ga čusmo gde govori: 'Ja ću razvaliti ovaj hram rukotvoreni, i za tri dana sagraditi drugi, nerukotvoreni". 59. I ni ovo svedočanstvo njihovo ne beše jednako. 60. I stavši prvosveštenik na sredinu, zapita Isusa, govoreći: „Zar ništa ne odgovaraš što ovi protiv tebe svedoče?" 61. A on ćutaše i ništa ne odgovaraše. Opet ga prvosveštenik zapita i reče: „Jesi li ti Hristos, Sin Blagoslovenoga?" 62. A Isus reče: „Ja sam taj; i videćete Sina Čovečijega gde sedi sa desne strane Sile i dolazi na oblacima nebeskim." 63. A prvosveštenik razdre haljine svoje, i reče: „Šta nam više trebaju svedoci? 64. Čuste hulu na Boga. Šta vam se čini?" A oni ga svi osudiše da je zaslužio smrt. 65. I počeše neki pljuvati na njega i pokrivati mu lice, i udarati ga, i govoriti mu: „Pogodi nam ko te udari!" I sluge ga bijahu po obrazima. 66. I kad beše Petar dole u dvorištu, dođe jedna od sluškinja prvosveštenikovih, 67. i videvši Petra gde se greje, pogleda ga i reče: „I ti si bio sa Isusom Nazarećaninom." 68. A on se odreče govoreći: „Ne znam, niti razumem šta ti govoriš." I izađe napolje u prednje dvorište, i petao zapeva. 69. I vide ga sluškinja opet, pa poče govoriti onima što stajahu onde: „Ovaj je od njih." 70. A on se opet odricaše. I malo potom oni što stajahu onde rekoše Petru: „Vaistinu si od njih; jer si Galilejac, i govor ti je sličan." 71. A on se poče kleti i zaklinjati: „Ne znam toga čoveka o kojem govorite." 72. I po drugi put zapeva petao. I seti se Petar reči što mu reče Isus: „Pre no što petao dva puta zapeva, tri puta ćeš me se odreći." I stade plakati. 1. I odmah ujutru učiniše veće prvosveštenici sa starešinama i književnicima, i sav Sinedrion, i svezavši Isusa odvedoše ga i predadoše Pilatu.
U ovom Jevanđelju po Marku pripoveda se o situaciji u kojoj Isus svojim učenicima prenosim važnu poruku.
U ovom Jevanđelju se govori o poslednjim danima i o tome kako će u te dane doći lažni Hrist.
U ovim Jevanđeljima po Jovanu i Mateji se pripoveda o Isusovim mudrostima.
U ovom Jevanđelju čitamo priču o ženi koja pokazuje veliku ljubav i poštovanje prema Isusu, dok drugi ne prepoznaju duboku simboliku njenog čina.
"Ovo sam vam kazao, da u meni mir imate. U svetu ćete imati žalost; ali ne bojte se, ja sam pobedio svet."
"Zaista, zaista vam kažem da što god zaištete od Oca u ime moje, daće vam."
"Ja sam čokot, a vi loze. Ko ostaje u meni i ja u njemu, taj donosi mnogi plod jer bez mene ne možete činiti ništa."
"A sada dolazim tebi, i ovo govorim na svetu, da imaju radost moju ispunjenu u sebi."
Mnogi brakovi se sklapaju dok parovi još plutaju u oblacima zaljubljenosti i neretko, brzo i "pucaju".
"A ovo je volja Oca koji me posla, da sve što mi je dao ništa od toga ne izgubim, nego da to vaskrsnem u poslednji dan."
U subotu sedme sedmice po Vaskrsu, ruski svetitelj podseća da je molitva za upokojene čin ljubavi koji osvećuje i nas same: „Ne olenji se da na svakoj molitvi pominješ sve otišle oce i braću našu…”
Pravoslavlje naglašava da brak treba da bude put duhovnog uzrastanja, ljubavi, žrtve i međusobnog služenja.
U pravoslavlju, molitve za pokoj duše obavljaju se u crkvi, na groblju, uz sveštenika, i u skladu sa bogoslužbenim pravilima.
Nakon sticanja autokefalnosti pre samo tri godine Makedonska crkva se suočava s dubokim podelama oko izbora novog mitropolita, a oštre reči arhijereja i nezadovoljstvo vernog naroda otvaraju pitanje budućnosti njene stabilnosti i jedinstva.
Od kraja 1. veka, hrišćani su bili proganjani na teritoriji Rimskog carstva, zbog svoje vere.
Iguman manastira Rukumija ističe da crna magija često dolazi kroz „bezazlene“ posete i ostavljene predmete, a objašnjava i kako se od toga možemo zaštititi – ne samo molitvom, već i jednostavnim zaključavanjem vrata.
Jovan Krstitelj je posečen po želji i nagovoru zlobne Irodijade, žene Irodove.
Nakon sticanja autokefalnosti pre samo tri godine Makedonska crkva se suočava s dubokim podelama oko izbora novog mitropolita, a oštre reči arhijereja i nezadovoljstvo vernog naroda otvaraju pitanje budućnosti njene stabilnosti i jedinstva.
Veliki bajram nije samo praznik žrtvovanja, već i vreme kada iskrenost, poštovanje i zajedništvo dolaze do izražaja u svakom rukovanju, poljupcu ruke ili izgovorenoj čestitki. Evo šta je važno znati da ne pogrešite kada nekome poželite blagosloven praznik.