ČITANJE BIBLIJE ZA 3. MART: Odlomak iz Svetog pisma za ponedeljak prve sedmice Velikog posta
U ovoj knjizi Mojsijevoj se govori o tome kako je Bog stvorio svet.
Reči proroka Isaije kao večna poruka vere i spasenja – kako je Ahaz odbio znak Gospodnji, a Bog dao obećanje o Emanuilu.
Knjiga proroka Isaije (7,1-14)
1. U vreme Ahaza sina Jotama sina Ozije cara Judina dođe Resin car Sirski i Fakej sin Remalijin car Izrailjev na Jerusalim da ga biju, ali ga ne mogoše uzeti. 2. I dođe glas domu Davidovu i rekoše: „Sirija se složi s Jefremom. A srce Ahazovo i srce naroda njegova ustrepta kao drveće u šumi od vetra.” 3. Tada reče Gospod Isaiji: „Izađi na susret Ahazu, ti i Searjasuv sin tvoj, nakraj jaza gornjeg jezera, na put kod polja bjeljareva.
4. I reci mu: 'Čuvaj se i budi miran, ne boj se i srce tvoje neka se ne plaši od dva kraja ovih glavanja što se puše, od raspaljenog gneva Resinova i Sirskoga i sina Remalijina.' 5. Što se Sirci i Jefrem i sin Remalijin dogovoriše na tvoje zlo govoreći: 6. „Hajdemo na Judejsku da joj dosadimo i da je osvojimo i da postavimo u njoj carem sina Taveilova;” 7. Zato ovako veli Gospod Bog: „Neće se to učiniti, neće biti.” 8. Jer je glava Siriji Damask, a Damasku je glava Resin; i do šezdeset i pet godina satrće se Jefrem tako da više neće biti narod.
9. I glava je Jefremu Samarija, a Samariji je glava sin Remalijin. Ako ne verujete, nećete se održati. 10. I još reče Gospod Ahazu govoreći: 11. „Išti znak od Gospoda Boga svog, išti ozdo iz dubine ili ozgo s visine.” 12. A Ahaz reče: „Neću iskati, niti ću kušati Gospoda.” 13. Tada reče Isaija: „Slušajte sada, dome Davidov; malo li vam je što dosađujete ljudima, nego dosađujete i Bogu mom? 14. Zato će vam sam Gospod dati znak; eto devojka će zatrudneti i rodiće sina, i nadenuće mu ime Emanuilo.
U ovoj knjizi Mojsijevoj se govori o tome kako je Bog stvorio svet.
Knjiga proroka Isaije pripoveda o propasti Jerusalima.
U ovom odlomku Knjige proroka Isaije govori se o Izraelu i narodu izraelskom.
Ovaj deo iz Knjige proroka Isaije govori o trenutku kada je prorok Isaija imao viziju Boga.
U ovom Jevanđelju po Luki govori se o nečistom duhu koji napušta telo čoveka, a potom se u isto vraća sa sedam duhova gorih od sebe.
Ovo jevanđelje po Luki pripoveda o čudesnom izlečenju čoveka, čija ruka je obolela, ali i odgovoru Hrista o radu subotom.
Ovaj odlomak iz jevanđelja govori o Irodu četverovlasniku i njegovoj nedoumici o Isusu, jer su se govorile različite priče, poput toga da je Jovan ustao iz mrtvih ili da je neki od proroka vaskrsao.
U ovoj priči, žena koja je bila grešnica pokazala je veliku ljubav i pokajanje pred Isusom, iskazujući duboku poniznost i pokornost. Isus, opominjući fariseja Simona, objašnjava da se ljubav i pokajanje iskazuju kroz dela, i da oni koji mnogo vole i kaje se, dobijaju oproštaj od Boga.
Manastir iz 11. veka, koji je preživeo mnoge nevolje kroz istoriju i uvek se obnavljao iz pepela, sada je ponovo postao žrtva divljaštva koje je duboko potreslo duše verujućih.
Po hrišćanskom verovanju, smrt je prelazak iz ovozemaljskog privremenog života u nebeski večni život. i zato se svaki vernik celoga svoga života priprema za taj prelazak
Jednom prilikom ovaj srpski velikan se prisetio svog susreta sa Svetim Justinom Popovićem.
Treba da znate da sve potiče od egoizma, neposlušnosti i rđavih pomisli, govorio je Starac Pajsije.
Jednom prilikom ovaj srpski velikan se prisetio svog susreta sa Svetim Justinom Popovićem.
Molitvom Svetoj Kseniji Petrogradskoj Jelena je pronašla svog muža, a svetiteljka im je pomogla u još jednom poduhvatu.
Preokret u njenom životu napravio je neki stari monah German, i to nehotično.
U gradovima gde nema košer hrane, ovde možete pronaći obrok spremljen po pravilima Tore.
Srpski pravoslavni običaji vezani za sahranu duboko su ukorenjeni u narodnoj tradiciji, iako često sadrže verovanja koja nemaju temelje u samom pravoslavlju.
Iguman manastira Ribnica ne kritikuje samo društvo, već i crkvu, koja, kako tvrdi, mora da se više angažuje u rešavanju problema mladih ljudi.
Otkrijte kako monasi iz Hilandara pripremaju jedno od najukusnijih jela pravoslavne trpeze – bogato, mirisno i hranljivo, idealno za svaku priliku.