Uništenje Sodoma i Gomore
Sodoma i Gomora postali su simbol teških grehova. O njima Gospod reče: "Vika u Sodomi i Gomori velika je, i greh njihov grdno je težak." (Postanje 18,20-21)
Prorok Jezekilj objašnjava da su se Sodomljani gordili, živeli u izobilju, a nisu pomagali siromašne i potrebite (Jezekilj 16,49-50). Apostol Juda dodaje da su se predali pohotama i nečistoti (Juda 1,7).
Zbog toga su postavljeni kao primer i opomena svim pokolenjima.
3. Ugnjetavanje siromašnih, udovica i siročadi
Bog je Otac sirotih i zaštitnik udovica, i zato posebno čuje njihov vapaj. U Starom zavetu jasno stoji:
"Udovici i sirotu ne cvetite/gnjavite. Ako li ih ugnjetavate i oni zavape k meni, ja ću čuti viku njihovu.“ (Izlazak 22,22-23)
I u ropstvu, vika naroda Božijeg podigla se pred njega:
"I uzdisaše sinovi Izrailjevi od ropstva i vikaše i vika njihova od ropstva pope se k Bogu." (Izlazak 2,24)
4. Uskraćivanje plate radnicima
Pravda prema radniku jeste pravda pred Bogom. Onaj koji uskraćuje zasluženu platu čini težak greh:
"Ne mučite nadničara siromaha i ubogoga… da mu daš platu njegovu u onaj dan, dok sunce ne zađe; jer je siromašan, i u to mu je duša." (Ponovljeni zakon 24,14-15)
A apostol Jakov strogo opominje:
"Plata radnicima koji su poželi njive vaše, uskraćena od vas, viče; i vika žetelaca dođe do ušiju Gospoda Savaota.“ (Jakov 5,4)", piše "ChurchPop".
BONUS VIDEO: Voda od tamjana pomogla je mnogima: Da je napravite kod kuće trebaju vam samo dva sastojka
I među verujućima se događa prekid trudnoće, a tada ostaje teško pitanje koje ne prestaje da progoni roditelje – gde odlaze nevine duše? Protojerej Aleksandar Ermulin govori o složenosti ovog pitanja i Božjem promislu.
Potrebno je da sveštenik živi onako kako živi njegova pastva, istakao je otac Aleksandar.
U besedi za 11. Ponedeljak po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički podseća da nijedan greh nije nepomirljiv – put ka unutrašnjem miru vodi kroz pokajanje, dobra dela i susret sa svetlošću Božjom.
Naizgled bezazlen porok krije duhovnu opasnost veću nego što slutimo: od hladnoće srca do gubitka radosti u molitvi i liturgiji.