JEVANĐELJE ZA ČETVRTAK, 12. DECEMBAR: Čitanje iz Svetog pisma za 25. četvrtak po Pedesetnici
U ovom Jevanđelju po Luki prenose se mudre reči Hristove, koje je uputio svojim apostolima dok im je objašnjavao smisao sveta.
U ovom Jevanđelju se govori o slugama, kojima je bilo povereno bogatstvo i o tome šta su od tog bogatsva napravili.
Jevanđelje Luka, začalo 95. (19,12-28) 12. Reče dakle: „Čovek neki plemenita roda otide u daljnu zemlju da primi sebi carstvo, pa da se vrati. 13. Dozvavši pak deset svojih slugu, dade im deset kesa srebra i kaza im: 'Trgujte dok se ne vratim.' 14. A njegovi građani mrzeli su ga, i poslaše za njim izaslanstvo govoreći: 'Nećemo da on caruje nad nama.' 15. I dogodi se, kada se on vratio primivši carstvo, reče da mu dozovu one sluge kojima dade srebro, da vidi šta je koji zaradio. 16. I dođe prvi govoreći: 'Gospodaru, kesa tvoja donese deset kesa.' 17. I reče mu: 'Dobro, dobri slugo; za to što si u najmanjem bio veran, evo ti vlast nad deset gradova.' 18. I dođe drugi govoreći: 'Gospodaru, kesa tvoja donese pet kesa.' 19. A on reče i njemu: 'I ti budi nad pet gradova.' 20. I treći dođe govoreći: 'Gospodaru, evo tvoja kesa koju sam držao zavezanu u ubrusu; 21. jer sam se bojao tebe, zato što si čovek strog: uzimaš što nisi ostavio, i žanješ što nisi sejao, i sabiraš gde nisi vijao.' 22. A on mu reče: ‘Po tvojim ću ti rečima suditi, zli slugo! Znao si da sam ja čovek strog. koji uzimam što nisam ostavio, i žanjem što nisam sejao, i sabiram gdje nisam vijao. 23. Pa zašto nisi dao srebro moje u menjačnicu, i došavši ja bih ga primio sa dobitkom?' 24. I reče prisutnima: 'Uzmite od njega kesu i podajte onome što ima deset kesa.' 25. I rekoše mu: 'Gospodaru, on ima deset kesa.' 26. Kažem vam pak: 'Svakome koji ima daće se; a od onoga koji nema, uzeće se i ono što ima. 27. A one neprijatelje moje koji nisu hteli da ja carujem nad njima, dovedite amo, i isecite ih preda mnom.'” 28. I rekavši ovo Isus pođe napred idući naviše u Jerusalim.
U ovom Jevanđelju po Luki prenose se mudre reči Hristove, koje je uputio svojim apostolima dok im je objašnjavao smisao sveta.
U ovom Jevanđelju naglašava se Isusova propoved u kojoj priča o važnosti pokajanja i neodustajanju od svojih vernika koji su se izgubili.
U ovom Jevanđelju po Luki pripoveda se o tome kako je vera spasila bolesnog čoveka, koji se uzdao u Hrista, ali i o drugim duhovnim savetima Isusa namenjenim ljudima.
U ovom Jevanđelju po Luki se pominje kada je Noje ušao u kovčeg, a potop je uništio sve, kao i Lotov izlazak iz Sodome, kada je Bog uništio grad ognjem i sumporom.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Crkva je odlučila da instalira avatar sa veštačkom inteligencijom, pri čemu je nakon diskusije izabrana figura Isusa kao najbolje rešenje.
U Sabornom hramu u Podgorici, mitropolit nemački služio je liturgiju i besedio o hrabrosti, dostojanstvu i božanskom dodiru, naglašavajući da vera može preobraziti smrtnost u besmrtnost i doneti isceljenje svima koji veruju.
Pred stotinama mališana u Hramu Svetog Save, poglavar Srpske pravoslavne crkve je besedio o daru života, dugu ljubavi i veri koja se ne troši, već umnožava.
Na liturgiji u Veljinama, mitropolit Hrizostom je istakao da se pravovernost Svetog oca Nikolaja ogledala u njegovoj nepokolebljivosti i postojanosti u zdravoj nauci Gospodnjoj.
U besedi na Nikoljdan, poglavar SPC podsetio je da se vera ne završava za slavskom trpezom, već počinje na liturgiji i potvrđuje svakodnevnim odnosom prema Bogu i bližnjem čoveku.
Na prazničnoj liturgiji, starešina Sabornog hrama govorio je o svetosti, krsnoj slavi i veri koja ne staje na običajima, već traži ličnu promenu, odgovornost i život u istini.
U vreme kada je vera bila progonjena, a javno ispovedanje Hrista smatrano prestupom, dogodilo se čudo koje je stotine, pa i hiljade ljudi vratilo Bogu.
Džuman Al-Kavasmi prvi put javno govori o životu u okruženju gde je mržnja bila obaveza, o sumnjama koje su je razdirale i iskustvu koje ju je odvelo na put potpuno suprotan onome na koji je bila usmeravana.
Freska „Dobar pastir“ iz 3. veka prikazuje mladog Isusa, simbol božanske zaštite i ranog hrišćanskog života u Anadoliji.
Sveti Nikolaj Žički nas uči da osmeh, bez zlobe, može biti odgovor na podsmeh. Jer neznanju priliči podsmeh, a znanju osmeh.
Puštaju se u opticaj evrokovanice sa likovima Svetog Pajsija Hilandarca i Svetog Jovana Rilskog, ćirilicom i porukom koja se do sada nije pojavljivala na zajedničkoj evropskoj valuti.
Recept sa Svetе Gore pokazuje da prava slatka radost ne zahteva raskoš - spoj džema, oraha, suvog grožđa, agruma i posne čokolade stvara kolač koji tihu blagost pretvara u nezaboravan užitak.
U kratkoj pouci počivšeg duhovnika manastira Bogorodice Gavriotise krije se odgovor na strah od ljudske zlobe i osećaj napuštenosti.