Prva subota Velikog posta donosi neopisivu radost duhovnog sjedinjenja s Gospodom kroz Svetu tajnu pričešća. Sveti Teofan Zatvornik, u svojim spisima za ovaj dan, oslikava uzvišenu viziju nebeskog slavlja i duhovne obnove Crkve: „Preslavno je slavlje na nebu! Nema grada, ni sela, ni doma gde nije bilo pričesnika.“
Reči Svetog Teofana odjekuju kao podsećanje na veličinu ovog trenutka, kada se mnoštvo vernika, poput anđela, sabira oko Gospoda u svetlosti božanske ljubavi.
“Pristupili smo ka čaši Gospodnjoj i bili na Njegovoj večeri: „Slava Ti, Bože! Slava Ti, Bože! Slava Ti, Bože!“ Veliki je dan danas za Gospoda! Preslavno je slavlje na nebu! Nema grada, ni sela, ni doma gde nije bilo pričesnika.
Po celom prostranstvu Rusije, na jugu i na istoku – koliko je samo lica, obučenih u belu odeću opravdanja, okusilo od božanstvenog života i sjedinilo se sa Gospodom! Obnovilo se telo Gospodnje – telo Crkve, i obuklo u njemu svojstvenu slavu, sakrivenu od očiju ljudskih, no vidljivu za oči anđelske.
Poklonili su se anđeli Prvorođenome kada je bio uveden u vaseljenu u sili svojoj; sada su mu se, pak, poklonili stoga što se vaseljena sada Njemu samome privodi. Poklonili su se i zapevali: Presto je Tvoj Bože, u vekove vekova; žezal pravde je žezal Carstva Tvoga. Zavoleo si pravdu i omrzao bezakonje (Ps.44,7-8).”
Sveti Teofan Zatvornik nas u utorak mesopusne sedmice upozorava da se pobeda ne postiže sopstvenom snagom, već oslanjanjem na Boga – evo zašto je čak i sveti apostol Petar triput pao u iskušenje.
U svojoj knjizi Misli za svaki dan u godini, za sredu Siropusne sedmice, Sveti Teofan Zatvornik piše o duhovnom stanju sveta, upozoravajući da ljudi okreću leđa Bogu, ne traže Njegovu milost i tonu u duhovnu obamrlost.
Veliki duhovnik Sveti Teofan Zatvornik u svojoj knjizi Misli za svaki dan u godini, u četvrtak siropusne sedmice, piše o ljudima koji se gordo izdvajaju iz zajednice, govore nadmeno i slede svoje strasti – i kakva ih sudbina čeka.
U svom zapisu za utorak prve sedmice Velikog posta, Sveti Teofan Zatvornik govori o unutrašnjem stvaranju duše, njenom pročišćenju i uzrastanju u vrlini.