ČITANJE BIBLIJE ZA 18. MART: Odlomak iz Svetog pisma za utorak treće sedmice posta
Bog poziva ljude da se obrate Njegovoj volji i traže pomoć, jer samo onda mogu biti zaštićeni.
U ovim Jevanđeljima se govori o nemerljivoj moći Hristovoj da izgoni demone iz ljudi i o njegovim mudrim porukama, koje je ostavio narodu.
Jevanđelje Marko, začalo 40 (9,17-31) 17. I odgovarajući jedan iz naroda reče: „Učitelju, dovedoh tebi sina svog u kome je duh nemi. 18. I kad god ga uhvati lomi ga, i penu baca, i škrguće zubima; i suši se. I rekoh učenicima tvojim da ga isteraju; i ne mogoše.” 19. A on odgovarajući reče: „O rode neverni, dokle ću s vama biti? Dokle ću vas trpeti? Dovedite ga k meni.” 20. I dovedoše ga njemu; i kad ga vide duh, odmah ga stade lomiti; i padnuvši na zemlju valjaše se bacajući penu. 21. I upita oca njegova: „Koliko ima vremena kako mu se to dogodilo?” A on reče: „Iz detinjstva. 22. I mnogo puta baca ga u vatru i u vodu da ga pogubi; nego ako što možeš, pomozi nam, smiluj se na nas." 23. A Isus mu reče: „Ako možeš verovati, sve je moguće onome koji veruje.” 24. I odmah povikavši otac deteta sa suzama govoraše: „Verujem, Gospode, pomozi mom neverju!" 25. A Isus videvši da se steče narod, zapreti duhu nečistom govoreći mu: „Duše nemi i gluhi, ja ti zapovedam, izađi iz njega i više ne ulazi u njega!\" 26. I povikavši i izlomivši ga vrlo, iziđe; i bi kao mrtav tako da mnogi govorahu: „Umre". 27. A Isus, uzevši ga za ruku, podiže ga i ustade. 28. I kad uđe u kuću, pitahu ga učenici njegovi nasamo: „Zašto ga mi ne mogosmo isterati?\" 29. I reče im: „Ovaj se rod ničim ne može isterati do molitvom i postom.\" 30. I izašavši odande iđahu kroz Galileju; i ne htede da ko dozna, 31. jer učaše učenike svoje i govoraše im da će Sin Čovečiji biti predan u ruke ljudi, i ubiće ga, i kada ga ubiju, trećeg dana vaskrsnuće.
Jevanđelje Matej, začalo 10 (4,25; 5,1-12) 25. I za njim iđaše naroda mnogo iz Galileje, i iz Dekapolja, i iz Jerusalima, i Judeje i ispreko Jordana. 1. A kad on vide narod mnogi, pope se na goru, i sede, i pristupiše mu učenici njegovi. 2. I otvorivši usta svoja učaše ih govoreći: 3. „Blaženi siromašni duhom, jer je njihovo Carstvo nebesko; 4. blaženi koji plaču, jer će se utešiti; 5. blaženi krotki, jer će naslediti zemlju; 6. blaženi gladni i žedni pravde, jer će se nasititi; 7. blaženi milostivi, jer će biti pomilovani; 8. blaženi čisti srcem, jer će Boga videti; 9. blaženi mirotvorci, jer će se sinovi Božiji nazvati; 10. blaženi prognani pravde radi, jer je njihovo Carstvo nebesko. 11. blaženi ste kada vas sramote i progone i lažući govore protiv vas svakojake rđave reči, zbog mene. 12. Radujte se i veselite se, jer je velika plata vaša na nebesima, jer su tako progonili i proroke pre vas.
Bog poziva ljude da se obrate Njegovoj volji i traže pomoć, jer samo onda mogu biti zaštićeni.
"Tako će biti poslednji prvi i prvi poslednji; jer je mnogo zvanih a malo izabranih."
Tada će Gospod pokarati mačem svojim ljutim i velikim i jakim levijatana, prugu zmiju, i levijatana, krivuljastu zmiju, i ubiće zmaja koji je u moru.
U ovim Jevanđeljima se govori o čudima Isusa Hrista, ali i o važnoj poruci koju ima za narod.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Crkva je odlučila da instalira avatar sa veštačkom inteligencijom, pri čemu je nakon diskusije izabrana figura Isusa kao najbolje rešenje.
Jedan od najvećih učitelja Crkve otkriva zašto mrak dolazi kada zatvorimo oči i kako sloboda može da nas vodi ka blaženstvu ili nas ostavi da lutamo bez cilja.
Crkva uči da demon može koristiti životinju kao oruđe – ali samo ako Bog to dopusti, i to radi pouke, opomene ili kušanja čoveka.
Pravoslavna duhovnost jasno razlikuje zdrav od štetnog odmora.
Crkva uči da duša postoji od samog začeća i da dete, iako još nerođeno, nosi u sebi lik Božiji.
U besedi za 19. ponedeljak po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički govori o sili koja ne pripada ni vremenu ni prostoru, već večnosti.
Na današnji dan sećamo se osvećenja Jerusalimskog hrama Vaskrsenja – svetinje nad svetinjama. Mesto Hristovog raspeća i Vaskrsenja postalo je srce hrišćanskog sveta.
U vremenima tuge, klevete i unutrašnjih borbi, ne traži snagu u sebi, već u Gospodu. Jer kako reče otac Mihailo – „trpi i istrpi, ali najviše se čuvaj očajanja.“
Nedavni primer iz Amerike pokreće pitanje koje mnogi vernici smatraju nemogućim: kako ostati veran Hristovom učenju i Svetim kanonima u vremenu duhovne dekadencije i relativizacije vere?
Dokumentarac otkriva neprolazni kosovski zavet, borbu naroda i svetinja, i višegodišnji rad humanitarne organizacije "Svi za Kosmet", koja menja živote ljudi i čuva srpsku duhovnost.
Ovaj pojam označava naizmenično pevanje koje možda ne prepoznajete, a nosi duboku teološku poruku i stvara jedinstven liturgijski dijalog između hora, anđela i vernika.
Sura Ez-Zumer otkriva moć i pravednost Boga: Dan Sudnji, svetlost Gospodara i nagrada ili kazna za svako delo – šta znači stajati pred Njim otvorenih očiju?
Ako zanemarimo prve duhovne rane koje nanosi zlo, pravoslavni svetac upozorava da nečastivi nastavljaju napade sve do poslednjeg daha – reči Svetog Jovana Zlatoustog mogu potpuno promeniti vaš pogled na veru i pokajanje.