Prema pravoslavlju, zemaljski život je samo put. Nije dom, nije kraj - već vreme darovano čoveku da se pripremi za ono što ne prolazi.
U vremenu koje nas uči da živimo kao da je sve ovde i sada, pravoslavna vera podseća na nešto sasvim drugo — da ovaj svet, ma koliko bio važan, nije kraj. Čovek nije stvoren za smrt, nego za večnost. A život koji vodi na zemlji nije mesto konačnog prebivanja, već privremena stanica. U njemu se ne nalazi punina postojanja, već početak puta.
Ovakav stav je srce hrišćanskog predanja i temelj liturgijskog života. Svaka služba, svaka molitva, svaki praznik u pravoslavlju usmereni su ka tom cilju - da čovek ne zaboravi da je večan, i da zemaljski život treba oblikovati ne prema trenutnoj koristi, već prema večnom smislu.
Zemaljski život, iako prolazan, nije bez značaja. On je dar - i kao svaki dar, može biti primljen ili odbačen, upotrebljen ili protraćen. U njemu čovek dobija vreme da bira: da li će živeti samo za sebe ili za drugog; da li će srce otvoriti Bogu, ili zatvoriti u sebičnost i sujetu; da li će u tišini duše dozvoliti Bogu da uđe, ili će ostati u buci sveta bez istinskog oslonca.
Upravo u tom duhu govorio je i Starac Sevastijan Karagandinski, reči sačuvane kao snažno podsećanje da je čovek putnik — i da ne sme zaboraviti svoje odredište:
„Ovde smo stranci, pridošlice, gosti. A stranci nemaju mira u tuđoj zemlji, na tuđim poslovima. Oni, krećući se korak za korakom, idu napred i napred, kako bi što pre došli do rođene domovine, to jest do doma Božijeg, Carstva Nebeskog. A ako se ovde, u dolini zemaljskih muka, u svetu zadovoljstava uspori, onda će veče (to jest zalazak dana) neprimetno nastupiti i smrt će zateći dušu nespremnom, bez dobrih dela, i neće biti vremena da se učini ista.“