Duhovna riznica 21.11.2025 | 16:59

U SRBIJI ODRŽAN PRVI DIGITALNI ČAS VERONAUKE: Učenici iz Užica osmislili inovativni program za versku nastavu

Slika Autora
Autor: Saša Tošić
U SRBIJI ODRŽAN PRVI DIGITALNI ČAS VERONAUKE: Učenici iz Užica osmislili inovativni program za versku nastavu
Freepik, Google map

Prva osnovna škola kralja Petra II iz Užica kroz animacije i programiranje prvi put doživela stvaranje sveta i pravoslavnu tradiciju.

Učenici veronauke Prve osnovne škole kralja Petra II iz Užica, okupljeni u tim pod nazivom “Digitalne Eре”, poslednjih dana na neobičan način otkrivaju priče koje vekovima prenosi pravoslavlje. Prvi digitalni čas veronauke u Srbiji pokazao je da se duhovna i tehnička nastava mogu spojiti u jedinstvenu, kreativnu i interaktivnu celinu.

U digitalnoj eri, u kojoj učenici već od malih nogu vladaju računarima i različitim platformama, časovi veronauke u Užicu dobili su potpuno novu dimenziju. Cilj nije bio samo da se prenese sadržaj – već da učenici sami stvaraju priče kroz animacije i programiranje.

Veronauka u digitalnom obliku - animacija stvaranja sveta

Za početak, koristili su Scratch platformu, gde su napravili prvu animaciju o stvaranju sveta. Kroz dan po dan, učenici su unosili biljke, životinje, a potom i Adama i Evu, čija priča o prvom iskušenju i neposlušnosti dobija digitalni oblik. Svaki klik i svaka promena u animaciji osmišljeni su da približe biblijske događaje deci na razumljiv i vizuelno privlačan način, piše portal savezpn.rs.

Prvaci su na istoj platformi prikazali i slavski kolač, žito i vino, povezujući tako digitalnu kreativnost sa tradicionalnim pravoslavnim običajima. Na taj način čas je dobio novu dimenziju – spoj verskog obrazovanja i osnovnih veština programiranja.

Himna Svetom Savi kroz blokovsko programiranje

Stariji učenici koristili su aplikaciju mBlock, učeći blokovsko programiranje i pokretanje mBota. Kroz kodiranje komponovali su himnu Svetom Savi, pretvarajući svoje znanje u interaktivni muzički zapis. Ovakav pristup podstakao je i logičko razmišljanje i osećaj za kreativno izražavanje.

Deca su kroz komentare, smeh, razmenu ideja i pažljivo kliktanje mišom i tipkanje na tastaturi pokazala visok nivo angažovanja. Zaključeno je da je cilj časa postignut: pažnja učenika je zadržana, motivacija za rad povećana, a digitalna tehnologija otvorila vrata potpuno novom pristupu učenju veronauke.

Ovaj prvi čas u Užicu, koji su osmislili učenici Prve osnovne škole kralja Petra II u okviru tima “Digitalne Eре”, samo je početak digitalne avanture pravoslavnog obrazovanja. On pokazuje da je moguće spojiti tradiciju i inovaciju, i da deca kroz tehnologiju mogu bolje razumeti i doživeti priče koje vekovima oblikuju duhovni život.

BONUS VIDEO