EVO ZAŠTO LAŽI I NEVERICA NIKADA NE MOGU NA KRAJU POBEDITI: Odbijanje nije kraj puta
Ajeti sure 61:5–8 objašnjavaju kako Božija svetlost vodi one koji istrajavaju, čak i kada ih ljudi ne razumeju.
U četvrtak, šeste nedelje posle Vaskrsa, Sveti Teofan Zatvornik nas ohrabruje da učimo kako prepoznati i odbaciti zle misli, dok mudro rasuđujemo o dobrima, zaključavajući srce pred nepromišljenim impulsima i sjedinjavanjem uma s Hristom.
- Slušaj sine moj i budi mudar i ispravljaj misli srca svoga. Iz srca stalno izlaze misli, nekada dobre, ali većinom zle. Zle nikako ne treba prihvatati. Pa čak ni dobre ne treba uvek ispunjavati, jer se dešava da i dobre misli nisu umesne s obzirom na date prilike. Eto zašto se preporučuje pažnja prema sebi i obazrivost prema svemu što izlazi iz srca – i zlo treba odbacivati i o dobrome rasuđivati i ispunjavati samo ono što se pokaže istinski dobrim. Najbolje bi, međutim, bilo sasvim zaključati srce kako iz njega ne bi ništa izlazilo niti šta ulazilo bez odluke uma. Najbolje bi bilo da um u svemu prethodi, usmeravajući pokrete srca. Um je takav jedino ukoliko je – um Hristov. Radi se, dakle, o tome da se umom i srcem sjedinjavamo sa Hristom kako bi sve u nama bilo ispravno.
U subotu sedme sedmice po Vaskrsu, ruski svetitelj podseća da je molitva za upokojene čin ljubavi koji osvećuje i nas same: „Ne olenji se da na svakoj molitvi pominješ sve otišle oce i braću našu…”
Upouci za četvrtak sedme sedmice po Vaskrsu, ruski svetitelj nas podseća na Hristovo obećanje koje ne vara, ali i razotkriva zašto ga ne doživljavamo: „Savest nam ne daje da očekujemo bilo kakvu milost.“
U zapisu za subotu šeste sedmice po Vaskrsu, ruski svetac objašnjava zašto se retko ko usuđuje da se istinski moli Gospodu i kako nedostatak ljubavi prema Hristu guši naše molitve još pre nego što se uzdignu ka nebu.
U utorak šeste sedmice Velikog posta, svetitelj ostavlja poruku koja trese savest: ako ne čujemo vapaj bližnjih, ni nas neće čuti Gospod kada zavapimo za oproštajem.
Reči starca Josifa Isihaste bez ulepšavanja otkrivaju zašto se blagodat ne daje onima koji odustaju na prvoj prepreci i kako se prava snaga vere proverava upravo u danima teskobe i unutrašnjih lomova.
Iako su zajedno slavili jubilej Nikejskog sabora i istakli jedinstvo, odsustvo drugih pravoslavnih poglavara i izbor liturgijskog jezika izazvali su debatu u crkvenim krugovima.
Zašto je Božićni post mnogo više od uzdržanja od hrane, kako nas uči sporosti, milosrđu i tihom iščekivanju, i zbog čega Badnji dan predstavlja vrhunac puta ka Rođenju Gospoda Isusa Hrista.
Otac Andrej smatra da uzrok nije samo fizičke prirode, već da se dešava susret čoveka sa nečim mnogo dubljim.
U manastiru Mrkonjići, samo nekoliko metara od ulaza u hram, stoji košćela stara više od četiri veka - mesto gde se susreću vera, predanje i čudo prirode.
Od prenosa posmrtnih ostataka pesnika iz Amerike do današnje uloge hrama na Crkvini kao duhovnog i kulturnog središta – priča o svetinji koja je postala znak prepoznavanja Trebinja.
U najvećoj medicinskoj ustanovi u zemlji proslavljena je krsna slava, a priča o hramu koji je preživeo rat, zaborav i preobražaj u mrtvačnicu otkriva koliko je ovo mesto važno za bolesnike, lekare i grad.
Kad su mu rekli da je jedina šansa transplantacija srca, brat Goran nije odustao. Iz bolničke sobe krenuo je na put duhovnog isceljenja ka Hilandaru, gde je pronašao snagu za novi život.
Liturgija se služi da bi se vernici pričestili, tačnije, da bi se s Bogom sjedinili, istakao je otac Goran.
Jednostavan, dekorativan i hranljiv recept koji spaja prirodne ukuse i kreativnost u danima posta.
Rođen kao Johen Bunge, odrastao bez žive vere, danas živi povučeno u italijanskom delu Švajcarske, noseći u sebi put koji je započeo među ratnim zgarištima i rimskim katakombama.