ZAŠTO BOG DOPUŠTA BOLEST, BOL I TUGU: Starac Ilija kaže da to nije kazna Gospodnja, nego prilika – evo kakva
Pouka shi arhimandrita Ilije o duhovnom zdravlju razotkriva da svaka rana, ako se nosi sa verom, postaje znak Božje blizine, a ne kazne.
Osmog četvrtka posle Pedesetnice, Sveti Teofan Zatvornik nas podseća da Gospod zahteva da odbacimo sopstvene interese i brinemo jedino o njegovim. Stroga prosudba unutrašnjeg i spoljašnjeg života vodi nas ka putu koji je ugodan Bogu, dok nam njegove zapovesti osvetljavaju svaki korak ka Carstvu nebeskom.
Od onih koji žele da ga slede, Gospod zahteva odlučno samoodricanje: neka se odreče sebe (Mt. 10,21). Isto se može reći i ovako: „Odbaci svoje interese i brini jedino o Gospodnjim interesima.“ U tome ćeš uspeti ukoliko uvek budeš radio ono što je Njemu zgodno.
Kako u tome uspeti? Dobro pazi na ono što je u tebi unutra i na ono što je spolja. Strogo prosudivši koji bi postupak u datom slučaju bio ugodan Gospodu, ne žaleći sebe i ne mešajući svoje račune, sa punim samoodricanjem pristupi delu. Možda ćeš pomisliti: „Rasuditi o tome je zamršeno.“
Ne, nije zamršeno. Imamo jasne i određene zapovesti koje izražavaju sve što je sa naše strane ugodno Gospodu. Treba ih samo primeniti na dati slučaj. To ne predstavlja veću teškoću. Treba imati zdrav razum. Ako se, pak, ne snalaziš, pitaj svog duhovnog oca ili nekoga drugog čiju reč poštuješ i postupi kako ti se savetuje. Ipak, svakako je bolje izoštravati svoje rasuđivanje kroz čitanje reči Božije i otačkih knjiga, kako bi rešenje uvek imao uz sebe.
Jedan od najdubljih pravoslavnih mislilaca, u svojoj knjizi „Misli za svaki dan u godini“ daje odgovor na pitanje kako živeti u svetu punom nepravde, mržnje i zlobe – i ostati miran, pa čak i srećan.
Šta znači gledati čistim očima i zašto ruski svetitelj poručuje da „pogled nije greh, ako srce ostane čisto“? Duboko i lekovito tumačenje Gospodnjih reči iz Jevanđelja po Mateju, za četvrtak prve nedelje po Duhovima.
Snažna poruka ruskog sveca za sredu prve nedelje po Duhovima otkriva da samo istinsko sjedinjenje vere, srca i dela vodi ka spasenju – a ne puko znanje ili spoljašnja ispravnost.
U utorak prve nedelje po Duhovima ruski svetitelj u svojoj knjizi „Misli za svaki dan u godini“ otkriva duhovni zakon koji važi za svakog hrišćanina – zašto posle svetlosti dolaze tame i kako da ih duhovno prepoznamo.
Pouka shi arhimandrita Ilije o duhovnom zdravlju razotkriva da svaka rana, ako se nosi sa verom, postaje znak Božje blizine, a ne kazne.
Dok je njegova supruga bila u blagoslovenom stanju, sveštenik Predrag Popović doživeo je susret sa svetiteljkom koji je promenio život njegove porodice i potvrdu vere u Božiju promisao.
Bol je utoliko veća ako je roditelj svestan da mu se trenutak smrti približava, a da iza sebe ostavlja malu decu koja su još nespremna za samostalni život.
Onaj ko želi da sačuva mir u duši, mora naučiti da se udalji od svake nečiste reči i da sačuva svoje srce od otrova podsmeha.
Od Svetog Jovana Zlatoustog do starca Tadeja, sveti oci nas uče da jezik može biti izvor blagoslova ili prokletstva, a psovka otvara vrata duhovnim iskušenjima.
Usamljeni hram kod sela Edelevo u Rusiji, za koji se kaže da do njega stižu samo oni kojima vera pokaže put, zbunjuje naučnike, inspiriše vernike i privlači avanturiste iz celog sveta.
Na ostrvcetu od svega 100 kvadratnih metara, svetinja Svetog Andreja Prvozvanog očarava posetioce bajkovitim prizorom i duhovnim mirom, postajući nezaobilazna destinacija za vernike i turiste.
Na liturgiji i svepravoslavnom molebanu, vernici iz cele zemlje i Balkana sabrali su se da mole za mir, zaštitu napaćenog naroda i blagoslov svojih porodica, stvarajući prizor koji očarava i duhovno i vizuelno.
U popularnom podkastu koji vodi dominikanski sveštenik, glavni trener Seltiksa Džo Mazula rekao je da razmišlja o rukopoloženju i da mu je vera oslonac u svakom trenutku.
Dok ketering nudi sjaj i raskoš, ovo starinsko predjelo čuva miris doma, porodičnu tradiciju i jednostavnost koju možete pripremiti sami.
U besedi za 20. Subotu po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički objašnjava zašto noć unutrašnjeg preispitivanja i iskrenog kajanja vodi oslobođenju i radosnom jutru.