ZA JEDNU STVAR NE POSTOJI OPRAVDANJE! Sveštenik objasnio kako se posti za Vaskršnji post!
Post je podvig, treba da se odreknemo ružih reči, dela i misli, ali treba da se odreknemo i neke hrane, kaže otac Aleksandar.
Misao, osećaj i volju ubijamo prejedanje, opijanjem i životnim brigama i time otpadamo od Istočnika života...
Danas počinje veliki Vaskršnji post, najvažniji postni period u pravoslavnoj crkvi, koji traje 47 dana i završava se na Vaskrs. Ovaj post ima duboko duhovno značenje i poziva vernike na očišćenje tela i duše kroz uzdržavanje od hrane, ali i kroz molitve i pokajanje.
Tokom posta, vernici se pridržavaju strogih pravila u ishrani, izbegavajući meso, mlečne proizvode, jaja i alkohol. Osim fizičkog posta, vernici se podstiču na duhovnu refleksiju, kajanje i smirenost, kako bi se pripremili za proslavu Vaskrsa, najtužnijeg hrišćanskog praznika.
Crkvene službe tokom posta biće obeležene posebnim liturgijama i molitvama, a vernici će imati priliku da se ispovede i pomole za duhovno isceljenje. Vaskršnji post je prilika za duhovnu obnovu i pripremu za susret sa danom Vaskrsa, kada se slavi pobeda života nad smrću.
Sveti pravedni Jovan Kronštatski objasnio je zašto je post potreban svakom hrišćaninu.
"Post je hrišćaninu potreban da razjasni misao i probudi i razvije osećaj i podvrgne volju dobrim delima. Te tri sposobnosti čoveka zatamnjujemo i gušimo prejedanjem, pijanstvom i životnim brigama, zbog čega otpadamo od istočnika života – Boga i upadamo u pohlepu i sujetu, izvrćemo i skrnavimo u sebi lik Božji".
Post je podvig, treba da se odreknemo ružih reči, dela i misli, ali treba da se odreknemo i neke hrane, kaže otac Aleksandar.
Broj 888 se, takođe, smatra i brojem duhovnog uspona i neprekinutog života, koji se veže za Hrista, koji je svojim uskrsnućem omogućio vernicima večni život.
Bog je sve premudro i prekrasno ustrojio, govorio je Sveti Sevastijan Kartaginski.
Pošto Teodor Tiron nije krio da je hrišćanin, po carevoj naredbi osuđen je i zatvoren u tamnicu koja je bila zatvorena i zapečaćena da bi umro od gladi.
U iskrenom i nenametljivom promišljanju, otac Hrizostom Filipesku razotkriva kako se iz gomile protivrečnih sudova rađa i pritisak koji svaki sveštenik nosi, pokazujući koliko su brzopleti utisci često daleko od istine o njegovom pozivu.
Sveti Nikolaj Ohridski i Žički u besedi za 27. četvrtak po Duhovima pokazuje kako istina i ljubav oslobađaju od lažnih uticaja i vode ka unutrašnjem miru i duhovnom rastu.
U vremenima kad tuga i haos vladaju svakodnevnicom, pouka velikog duhovnika 20. veka pokazuje kako umna molitva postaje nevidljivi štit duše i vodi ka unutrašnjoj slobodi.
Duhovna deca i poklonici govore o susretima sa Svetim Jakovom Kalikisom, koji su ostavljali trag u savesti, telu i životu – o molitvi pred kojom su padali strahovi, a ustajale duše.
Iguman Arsenije kroz poređenje sa svetiteljem iz Amerike upozorava da se duhovno stanje ne skriva - ono se oseti i onda kada mnogi misle da ga niko ne primećuje.
Skoro tri decenije ovaj zanatlija iz Ježevice izrađuje voštanice po manastirskom predanju, učeći nas da se prava sveća ne stvara mašinom, već strpljenjem, iskustvom i verom koja se ne gasi ni kada plamen dogori.
Na manastirskom imanju, nakon požara i decenija bez uzgoja, bratstvo uz pomoć svetogorskih monaha i molitvu igumana Metodija obnavlja poljoprivrednu tradiciju, dajući novi život ekonomiji i duhovnom životu manastira.
U manastiru Mrkonjići, samo nekoliko metara od ulaza u hram, stoji košćela stara više od četiri veka - mesto gde se susreću vera, predanje i čudo prirode.
Duhovna deca i poklonici govore o susretima sa Svetim Jakovom Kalikisom, koji su ostavljali trag u savesti, telu i životu – o molitvi pred kojom su padali strahovi, a ustajale duše.
Služeći liturgiju u hramu Svetog Pantelejmona u Oraovcu, mitropolit zvorničko-tuzlanski besedio je o veri koja se potvrđuje delima kroz obnovu crkvenog života i zajedništvo vernika.
Razgovori sa poglavarom Rimokatoličke crkve o zamrzavanju fronta, razmenama zarobljenika i povratku ukrajinske dece otvorili su novu fazu međunarodnih pritisaka.