Duhovna riznica 12.05.2025 | 05:00

„BEŽATI OD ČUDESNOG ZNAČI BEŽATI OD GOSPODA“: Sveti Teofan Zatvornik osvetljava tajnu Božje milosti i poziva na veru u čudo

Slika Autora
Izvor: religija.rs
Autor: Saša Tošić
„BEŽATI OD ČUDESNOG ZNAČI BEŽATI OD GOSPODA“: Sveti Teofan Zatvornik osvetljava tajnu Božje milosti i poziva na veru u čudo
Foto: Freepik

U svom razmatranju o neophodnosti vere u Božje čudo, ruski svetitelj ukazuje na opasnosti koje donosi odbacivanje tajne spasenja.

U ponedeljak četvrtoj sedmici po Vaskrsu, Sveti Teofan Zatvornik nas podseća na duboko značenje Tajne Tela i Krvi koju je Gospod ustanovio, pozivajući nas na istinsko opštenje s Njim. Ovaj izazovni i duboki uvid, zabeležen u njegovoj knjizi "Misli za svaki dan u godini", pokazuje da mnogi učenici nisu mogli da prihvate čudesnu prirodu Božje milosti i zbog toga su se udaljili od Njega. Sveti Teofan nas upozorava na opasnost koju nosi odbacivanje čuda u svakodnevnom životu, podsećajući da bežanje od čudesnog vodi u tamu neverja i pogibao.

„Kada je Gospod izrekao učenje o Tajni Tela i Krvi, polažući je kao neophodan uslov za opštenje sa Njim i čineći je izvorom istinskog života, mnogi od učenika Njegovih otidoše natrag i više ne iđahu s Njim (Jn 6, 66). Njima je izgledalo suviše čudesno takvo delo bezgranične milosti Božije. Neraspoloženje prema čudesnome ih je i odbilo od Gospoda.

Gospod je to video, ali nije mogao da umanji ili zameni ono što je čudesno, premda je bio spreman i da se razapne za spasenje svih. Toliko je ono bilo neophodno u ikonomiji (božanskom planu) našeg spasenja! On ih je sa žaljenjem ostavio da idu od Njega u tamu neverja i pogibao. I izabranoj Dvanaestorici On je tim povodom rekao: 'Da nećete i vi da odete?', pokazujući gotovost da i njih pusti, ukoliko se ne priklone pred čudesnošću.

Odatle proizilazi da bežati od čudesnog znači bežati od Gospoda i Spasitelja, te da onaj koji se odvraća od čudesnog ide u pogibao. Neka obrate pažnju na to oni koji se užasavaju pri samom pomenu čudesnog! Jer, i oni će sresti čudo kome više neće moći da protivureče: smrt, i po smrti – Sud. No, da li će im tada to neprotivrečenje poslužiti na spasenje – jedini Bog zna.“