U hrišćanstvu, razdražljivost i zlopamćenje predstavljaju osobine koje se često dovode u vezu sa negativnim duhovnim stanjem. Učenje Hrista, kao i mnogih svetih pisama, ukazuje na to da se vernici pozivaju da neguju strpljenje, oprost i unutrašnju smirenost, a ne da se prepuštaju destruktivnim emocijama poput ljutnje ili dugotrajnog gneva.
Razdražljivost se, pak, doživljava i kao preteča greha, a zlopamćenje odnosno nepraštanja i ljutnje, direktno se protivi hrišćanskom učenju o oprostu.
Koliko su razdražljivost i zlopamćenje opasni, govorio je i Sveti Jefrem Sirin:
"Ono što je otrov zmije otrovnice, to je razdražljivost i zlopamćenje; jer oni izraz lica promene, i misli uznemire, i snagu raslabe, i crpu snagu čoveka za delanje; dok ljubav i krotost udaljuju sve ovo. Budi pažljiv prema sebi, da te ne obuzme plahovitost, razražljivost, zlopamćenje, jer će ti zbog toga život biti nesređen i ispunjen brigama. Stekni velikodušnost, krotost, nezlobivost, koje dolikuju hrišćanima, da bi ti život bio spokojan i miran.
Ako imaš nešto protiv brata, ili brat protiv tebe, pomiri se sa njim. Ukoliko ne učiniš tako, ma šta Bogu prineo neće biti primljeno (Mt. 5. 23, 24). Ukoliko ispuniš ovu zapovest Vladike, onda išti od njega sa smelošću, govoreći: "Oprosti mi vladiko, dugove moje, kao što i ja opraštam bratu svome, ispunivši tvoju zapovest!" I Čovekoljubac će ti odgovoriti: "Ako ti nisi oprostio, ni Ja neću tebi oprostiti; ako si oprostio, i Ja tebi opraštam tvoje dugove."
Kao što onaj ko živi na zemlji ne može da ne diše ovaj vazduh, tako i svako ko živi na zemlji ne može da ne bude iskušavan teskobama i bolestima.
Zanimljivo je da ono, za čim većina ljudi juri u ovozemaljskom životu - novac, karijera, bogatstvo – pred smrt postaju nebitni i ostaju daleko u senci stvari koji se najčešće zanemaruju u životu.
Svo troje su mučenički postradali zbog vere u Hrista.
Ako ti se koji put dogodi da ne možeš vladati svojim srcem, odagnati iz njega tugu i žalost i uspostaviti mir, pribegni molitvi, govorio je Sveti Nikodim Svetogorac.