I Danilo čuje nešto od Gospoda i pita ga, jer ne razume. I on mu kaže: "Dođi Danilo, jer su zatvorene, zapečaćene reči do kraja vremena".
Kraj sveta i poslednja vremena oduvek su bili teme koje su izazivale duboko razmišljanje. Svi su radoznali i žele da razumeju šta nas čeka, kako izgleda "kraj" i čemu se možemo nadati posle njega.
Međutim, prema rečima oca Gorana Kovačevića, važno je znati da, bar prema hrišćanstvu, ne postoji "kraj sveta", već samo "kraj vremena". I dok većina ljudi "kraj sveta" vidi kao nestanak i uništenje svega, otac Goran kaže da je u pitanju nešto daleko dublje.
Ukratko, "kraj vremena" je završetk jednog vremenskog ciklusa i prelazak u Eshaton, odnosno u večnost.
- Šta su ova poslednja vremena? O čemu govori prorok Danilo? Vrlo je važno znati da ne postoje kraj sveta, postoji kraj vremena. Vreme prestaje i prelazi u Eshaton. Više nema menjanja dana u noći, svet se preobražava, neće ekplodirati i nestati, svet će se preobraziti. Sva vasiona, sve tvarno će se preobraziti. Dakle, govorimo o kraju vremena - objasnio je otac Goran u jednoj od svojih beseda.
Ono što prorok Danilo govori u svojoj knjizi, naime, ima duboko duhovno značenje. Danilo je izuzetno važan prorok u Svetom pismu, ali on, uprkos svojoj velikoj mudrosti i bliskosti sa Bogom, nije mogao da razjasni sve što je video.
Printscreen
Sveti prorok Danilo
Bog mu je rekao: "Dođi, Danilo, jer su zatvorene, zapečaćene reči do kraja vremena". To nam jasno ukazuje da će mnoge stvari ostati neshvaćene sve do tog trenutka kada se bude ostvario kraj vremena. To što nećemo imati potpuno razumevanje, na neki način, ima duboku simboliku.
- I Danilo čuje nešto od Gospoda i pita ga, jer ne razume. I on mu kaže: "Dođi Danilo, jer su zatvorene, zapečaćene reči do kraja vremena". Znači, neće nikome biti jasno do kraja. Zašto? Da nam ostavi onaj prostor (slobodi), da živimo, da odložimo, da izmenimo se, da se pokajemo... Da ne kaže to će biti 21.1. 2053. Onda bi naš život bio zapečaćen. Ostaje prostor slobodi, vrlo je bitno da to znate - kaže otac Goran.
Printscreen Tik Tok
Otac Goran Kovačević
Otac Goran je zapravo pokušao da objasni da Bog ostavlja i daje prostor slobodi. To je bitno: da ljudi imaju mogućnost da menjaju svoj život, da se pokaju, da se preobraze i da donesu slobodne odluke. Kraj vremena nije nešto što je unapred zapečaćeno u smislu datuma i časa. To nije trenutak kada će se sve završiti za svakog pojedinca, jer on ostavlja ljudima slobodu da se prepoznaju, da se menjaju. Ako bismo znali tačno vreme, ako bi postojala fiksna tačka kada bi kraj došao, to bi potpuno ukinulo našu slobodu i odgovornost. Bilo bi to poput neizbežnog završetka.
Kada se govori o Eshatonu, o "novom nebu i novoj zemlji" koje je opisao prorok Danilo, to je svet koji se preobražava, koji se ne uništava, nego preobražava. Celi kosmos, cela tvar, biće transformisana. Kraj vremena znači preobražaj sveta u jednu novu dimenziju, jednu novu stvarnost, u kojoj se svaka tvar, svaki atom, preobražava u božansku stvarnost.
Broj 888 se, takođe, smatra i brojem duhovnog uspona i neprekinutog života, koji se veže za Hrista, koji je svojim uskrsnućem omogućio vernicima večni život.
Sveta Ksenija Petrogradska poznata je kao "brzopomoćnica", odnosna kao svetica koja brzo ispunjava molitve ljudima koji se suočavaju sa teškim trenucima, kao što su bolesti, duhovne patnje, porodični problemi ili druge nevolje.
Arhiepiskop vršački i mitropolit banatski ove godine slavi pedeset godina od monaškog postriga i četiri decenije episkopske službe, a iza njega je put kroz ratove, izgnanstva, bogoslovije i hiljade duša koje mu duguju duhovno preobraženje.
Ovaj 56-godišnji glumac, koji je pet godina studirao kako bi postao sveštenik, kaže da to teološko obrazovanje nije bilo uzalud, jer mu je pomoglo da postane bolji glumac.
U vreme mrsnih dana, kada se mirisi mlečnih jela i toplog hleba šire konacima, monahinje pripremaju salatu od sremuša — lekovitog zelenog dara prirode, koji u ovom receptu postaje hranljiv i lagan obrok, pogodan za doručak ili večeru.
Uvođenje obaveznog ličnog broja u Grčkoj izazvalo je burnu reakciju monaške zajednice sa Atosa, koja upozorava da bi digitalno povezivanje podataka svakog građanina moglo ugroziti versku slobodu i privatnost.
Dok su se vernici na Veliki petak molili pred plaštanicom u manastiru Tumane, dogodilo se čudo koje je svedočio i sam iguman Dimitrije. Po zastupništvu svetitelja Zosima i Jakova, Mića Grbić ostavio je štaku i prvi put posle tri meseca — stao na svoje noge.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Ovaj 56-godišnji glumac, koji je pet godina studirao kako bi postao sveštenik, kaže da to teološko obrazovanje nije bilo uzalud, jer mu je pomoglo da postane bolji glumac.
Nasilje nad sveštenstvom i parohijanima, povrede i blokada saobraćaja - svetinja iz 19. veka u ukrajinskom gradu Černovci ugrožena u vrtlogu društvenih i verskih tenzija.
Ovaj 56-godišnji glumac, koji je pet godina studirao kako bi postao sveštenik, kaže da to teološko obrazovanje nije bilo uzalud, jer mu je pomoglo da postane bolji glumac.
Objašnjava da iako, naizgled, deluje kao da je sagorevanje nešto što je potencijalno zlo, ipak ima jedan delotvoran momenat, nakon kog se telo može oporaviti.
Nasilje nad sveštenstvom i parohijanima, povrede i blokada saobraćaja - svetinja iz 19. veka u ukrajinskom gradu Černovci ugrožena u vrtlogu društvenih i verskih tenzija.
Objašnjava da iako, naizgled, deluje kao da je sagorevanje nešto što je potencijalno zlo, ipak ima jedan delotvoran momenat, nakon kog se telo može oporaviti.
Napravljen od jednostavnih i pristupačnih sastojaka koje svi imamo u kući, ovaj mekani kolač pravi se brzo, miriše na bakinu kuhinju i donosi toplinu kojoj niko ne može da odoli.
Zahvaljujući podacima NASA-e i istraživanjima sa Oksforda, potvrđeno je da je 3. aprila 33. godine nad Jerusalimom zaista viđen Mesec boje krvi, što se poklapa sa opisima iz Jevanđelja i proročanstvima o danu kada se zemlja zatresla, a tama prekrila svet.