U OVIM KUĆAMA I PORODICAMA ODUVEK SE DOBRO ŽIVELO! Shiarhimandrit Ilija Nozdrin otkrio i šta ih razlikuje od drugih
U pravoslavnoj tradiciji, molitvenik se smatra duhovnim saputnikom svakog vernika.
Pravoslavlje, kao duhovni put koji vodi ka istinskom smirenju i zajednici sa Bogom, egoizam prepoznaje kao jedno od najopasnijih duhovnih stanja.
Savremeno društvo u velikoj meri postalo je društvo komfora. U centru pažnje su lična udobnost, sigurnost, brz uspeh i izbegavanje bilo kakvog oblika nelagodnosti. Takav način razmišljanja nije samo prisutan u individualnim životnim izborima, već se sistemski promoviše kroz medije, obrazovanje i kulturu.
Ono što se nekada smatralo vrlinom - strpljenje, odgovornost, posvećenost i žrtva za drugoga - danas se često tumači kao slabost ili gubitak vremena. Dominira logika "najvažnije je da je meni dobro“, dok su međuljudski odnosi, porodične vrednosti i zajedništvo potisnuti u drugi plan.
Pravoslavlje, kao temeljna duhovna i kulturna osnova našeg naroda, prema ovakvom pristupu ima jasan i kritičan stav. U njegovom učenju, smisao života se ne traži u udobnosti i izbegavanju čega što izaziva neprijatnost, već u duhovnom rastu, zajednici sa Bogom i odgovornosti prema drugima. Hrišćanska vera podseća da čovek nije stvoren da živi zarad komfora, već zarad ljubavi, istine i spasenja.
O ovoj temi govorio je jednom prilikom i protojerej-stavrofor Jovan Milanović, rektor Karlovačke bogoslovije, koji je istakao da je savremeni čovek često u zabludi kada komfor stavlja iznad međuljudskih odnosa i duhovnih vrednosti.
- Ištinite najpre Carstvo Božje i pravdu njegovu, a sve ostalo će vam se dodati. Kada primetimo u bilo kom trenutku da nam je komfor važniji od druge ličnosti, od drugog čoveka, od onih koji su nas rodili ili onih sa kojima smo odrastali, živeli ili živimo, treba dobro da se zapitamo gde smo pošli i da se prisetimo da smo svi mi smrtni i da imamo ograničen rok trajanja – izjavio je protojerej Milanović.
On podseća da je osnovna poruka pravoslavlja upravo suprotna od savremenog trenda konformizma.
- Prava i istinska poruka i pouka Božja jeste savršenstvo u žrtvenoj ljubavi, koja ne vodi ka konformizmu, nego ka vaskrsenju Carstva Božjeg. "Ne bojte se, jer ja pobedih svet". To su Hristove reči kojima je zapečatio stanje ovoga sveta. U istini da živimo vaskrsenje i da se radujemo i volimo jedni druge – zaključio je rektor Karlovačke bogoslovije.


U pravoslavnoj tradiciji, molitvenik se smatra duhovnim saputnikom svakog vernika.
Iguman manastira Svetog Nikole, otac Ignjatije, tvrdi da znakovi sa glinenih pločica prikazuju geometrijske obrasce, a ne reči, otvarajući novu perspektivu na jednu od najvećih arheoloških dilemma.
Sveti Nikolaj Ohridski i Žički u besedi za 21. četvrtak po Duhovima prikazuje kako greh gnoji dušu i zašto je čišćenje uma prvi korak ka miru i Božjoj svetlosti.
Reči svetogorskog starca nas podsećaju da prava molitva i ljubav prema bližnjem počinju oslobađanjem srca od osuđivanja jer samo tada u nama može zasijati toplina Božje prisutnosti.
Uz nekoliko sastojaka i malo strpljenja, svaka domaćica može da oblikuje ruže, listiće i cvetove od testa koji će slavski kolač pretvoriti u istinski simbol vere, lepote i porodičnog blagoslova.
Na blagoslovenom mestu gde se spajaju Dunav i Sava, patrijarh srpski služio je liturgiju i predvodio litiju do kapele Svete Petke, pozvavši vernike da se saberu u veri i Hristovu reč postave kao temelj života.
Od molitava za zdravlje i porodičnu sreću do isceljenja koja se prepričavaju generacijama — žene širom Srbije svedoče kako im je Sveta Petka vratila snagu, veru i mir u srcu.
Ova svetiteljka, koju Srbi naročito poštuju, smatra se zaštitnicom žena, bolesnih i siromašnih, ali i čuvarkom doma i porodice.
Reči svetogorskog starca nas podsećaju da prava molitva i ljubav prema bližnjem počinju oslobađanjem srca od osuđivanja jer samo tada u nama može zasijati toplina Božje prisutnosti.
Mladi Britanci primili su Svetu tajnu krštenja u parohiji Svetog Jovana Krstitelja u Halifaksu i postali deo duhovne porodice Srpske patrijaršije.
Jedno je kad te grize savest, a drugo je pokajanje, istakao je otac Vladimir.