JEVANĐELJE ZA ČETVRTAK, 16. JANUAR: Čitanje iz Svetog pisma za 30. četvrtak po Pedesetnici
U ovom Jevanđelju se pominje vaskrsenje Isusa Hrista.
U ovom Jevanđelju se govori o tome kako je Isus Hrist kao beba donet u hram.
Sveto Jevanđelje od Luke, začalo 8 (2,25-32) 25. I gle, beše u Jerusalimu čovek po imenu Simeon, i taj čovek beše pravedan i pobožan, koji čekaše utehu Izrailjevu, i Duh Sveti beše na njemu. 26. I njemu beše Duh Sveti otkrio da neće videti smrti dok ne vidi Hrista Gospodnjega. 27. I Duhom vođen dođe u hram; i kad unesoše roditelji dete Isusa da izvrše na njemu ono što je uobičajeno po Zakonu, 28. On ga uze u naručje svoje i blagoslovi Boga i reče: 29. „Sad otpuštaš u miru slugu svoga, Gospode, po reči svojoj; 30. jer videše oči moje Spasenje tvoje, 31. koje si ugotovio pred licem svih naroda. 32. Svetlost, da prosvećuje neznabošce, i slavu naroda tvoga Izrailja.”
Sveto Jevanđelje od Luke, začalo 6, 7, 8 (2,22-24; 25-40) 22. A kada se navršiše dani za očišćenje njihovo po zakonu Mojsejevu, Doneše ga u Jerusalim da ga stave pred Gospoda - 23. Kao što je napisano u Zakonu Gospodnjem, da se svako dete muško koje najpre otvori matericu posveti Gospodu - 24. I da prinesu žrtvu kao što je rečeno u Zakonu Gospodnjem: dve grlice ili dva golubića.
25. I gle, beše u Jerusalimu čovek po imenu Simeon, i taj čovek beše pravedan i pobožan, koji čekaše utehu Izrailjevu, i Duh Sveti beše na njemu. 26. I njemu beše Duh Sveti otkrio da neće videti smrti dok ne vidi Hrista Gospodnjega. 27. I Duhom vođen dođe u hram; i kad unesoše roditelji dete Isusa da izvrše na njemu ono što je uobičajeno po Zakonu, 28. On ga uze u naručje svoje i blagoslovi Boga i reče: 29. „Sad otpuštaš u miru slugu svoga, Gospode, po reči svojoj; 30. jer videše oči moje Spasenje tvoje, 31. koje si ugotovio pred licem svih naroda. 32. Svetlost, da prosvećuje neznabošce, i slavu naroda tvoga Izrailja.” 33. A Josif i mati njegova čuđahu se tome što se govoraše o njemu. 34. I blagoslovi ih Simeon, i reče Mariji, materi njegovoj: „Gle, ovaj leži da mnoge obori i podigne u Izrailju, i da bude znak protiv koga će se govoriti. 35. A i tebi samoj probošće mač dušu, da se otkriju pomisli mnogih srca.” 36. I beše Ana proročica, kći Fanuilova, od plemena Asirova, već poodmaklih godina, koja je sedam godina živela sa mužem od devojaštva svoga. 37. I ona, udovica od oko osamdeset i četiri godine, ne odlažaše od hrama, i služaše Bogu dan i noć postom i molitvom. 38. I ona u taj čas dođe, i slavljaše Gospoda, i govoraše o njemu svima koji čekahu izbavljenje u Jerusalimu. 39. I kad izvršiše sve po zakonu Gospodnjemu, vratiše se u Galileju u grad svoj Nazaret. 40. A dete rastijaše i jačaše duhom, puneći se premudrosti, i blagodat Božija beše na njemu.
U ovom Jevanđelju se pominje vaskrsenje Isusa Hrista.
U početku Bog stvori muža i ženu da budu jedno telo, te da brak nije nešto što ljudi treba da rastavljaju. Isus je dodao da svako ko otpusti ženu i oženi drugu čini preljubu.
Jevanđelje po Luki.
U ovom Jevanđelju se govori o tome kako je Isus Hrist isterao demona iz jednog čoveka u sinagogi.
"A ja vam kažem da se ne protivite zlu, nego ako te ko udari po desnom obrazu tvom, okreni mu i drugi".
"A ja vam kažem da svaki koji otpusti ženu svoju, osim zbog preljube, navodi je da čini preljubu; i koji se oženi otpuštenicom, preljubu čini."
"Nećeš izaći odande dok ne daš do poslednjeg novčića."
"Blaženi ste kada vas sramote i progone i lažući govore protiv vas svakojake rđave reči, zbog mene."
Paroh hrama Svetog Aleksandra Nevskog u Moskvi otkriva zašto uplašena deca gube poverenje u Boga i kako ljubav, molitva i nežan razgovor otvaraju put istinskoj veri.
Kako prebroditi bol i obnoviti poverenje u braku. Govore protojerej Feodor Borodin i pravoslavni psiholog Aleksandar Tkačenko.
Pravoslavlje uči da je dete dar Božiji, ali i odgovornost koju roditelji preuzimaju pred Bogom.
Kroz primer cara Davida Sveti Nikolaj Ohridski i Žički pokazuje da priznanje greha nije kraj, već početak neprekidnog hoda ka duhovnoj iskrenosti i unutrašnjem miru.
Na ostrvcetu od svega 100 kvadratnih metara, svetinja Svetog Andreja Prvozvanog očarava posetioce bajkovitim prizorom i duhovnim mirom, postajući nezaobilazna destinacija za vernike i turiste.
Na liturgiji i svepravoslavnom molebanu, vernici iz cele zemlje i Balkana sabrali su se da mole za mir, zaštitu napaćenog naroda i blagoslov svojih porodica, stvarajući prizor koji očarava i duhovno i vizuelno.
Naziv tribine bio je „Јedini bez greha“, a jedan od najdirljivijih trenutaka bio je kada je govorio o Svetom Lazaru Četvorodnevnom
Na današnji dan sećamo se osvećenja Jerusalimskog hrama Vaskrsenja – svetinje nad svetinjama. Mesto Hristovog raspeća i Vaskrsenja postalo je srce hrišćanskog sveta.
Pišinger je jednostavna, ali raskošna poslastica koja vekovima krasi slavske trpeze — savršena za sve koji vole spoj hrskavih oblandi i čokolade, uz miris doma i prazničnu toplinu.
Kroz primer cara Davida Sveti Nikolaj Ohridski i Žički pokazuje da priznanje greha nije kraj, već početak neprekidnog hoda ka duhovnoj iskrenosti i unutrašnjem miru.
Od nedeljnih liturgija do velikih praznika i svetih tajni, epitrahilj oko vrata sveštenoslužitelja nosi duboku duhovnu i liturgijsku simboliku.