ČITANJE BIBLIJE ZA 31. MART: Odlomak iz Svetog pisma za ponedeljak pete sedmice Velikog posta
"Oh, Gospode, opomeni se da sam jednako hodio pred tobom verno i s celim srcem, i tvorimo što je tebi ugodno".
"Gospodaru, setismo se da onaj varalica kaza još za života: 'Posle tri dana ustaću..."
Jevanđelje po Mateju, začalo 114 (27,62-66)
62. Sutradan pak po petku sabraše se prvosveštenici i fariseji kod Pilata 63. Govoreći: „Gospodaru, setismo se da onaj varalica kaza još za života: 'Posle tri dana ustaću.' 64. Zato zapovedi da se utvrdi grob do trećega dana da ne dođu kako učenici njegovi noću, da ga ne ukradu i ne kažu narodu: 'Ustade iz mrtvih;' i biće poslednja prevara gora od prve." 65. Reče im Pilat: „Imate stražu, idite te utvrdite kako znate." 66. A oni otišavši utvrdiše grob sa stražom i zapečatiše kamen.
Jevanđelje po Mateju, začalo 115 (28, 1-20)
1. A pošto minu subota, na osvitku prvog dana nedjelje, dođoše Marija Magdalina i druga Marija da osmotre grob.
2. I gle, zemlja se zatrese veoma; jer anđeo Gospodnji siđe s neba. i pristupivši odvali kamen od vrata grobnih i sjeđaše na njemu. 3. A lice njegovo bijaše kao munja, i odelo njegovo belo kao sneg. 4. I u strahu od njega uzdrhtaše stražari, i postadoše kao mrtvi. 5. A anđeo odgovarajući reče ženama: Ne bojte se vi; jer znam da Isusa raspetoga tražite. 6. Nije ovdje; jer ustade kao što je kazao. Hodite da vidite mjesto gdje je ležao Gospod. 7. I idite brzo i recite učenicima njegovim da ustade iz mrtvih; i gle, on će pred vama otići u Galileju; tamo ćete ga vidjeti. Eto kazah vam.
8. I izišavši brzo iz groba, sa strahom i radošću velikom pohitaše da jave učenicima njegovim. 9. A kad iđahu da jave učenicima njegovim, i gle, srete ih Isus govoreći: Radujte se! A one pristupivši, uhvatiše se za noge njegove i pokloniše mu se. 10. Tada im reče Isus: Ne bojte se, idite te javite braći mojoj neka idu u Galileju, i tamo će me vidjeti. 11. A dok one iđahu, gle, neki od stražara dođoše u grad i javiše prvosveštenicima sve što se dogodilo.
12. A oni sastavši se sa starješinama učiniše veće, i dadoše vojnicima dovoljno novaca, govoreći: 13. Kažite: učenici njegovi dođoše noću i ukradoše ga dok smo mi spavali. 14. I ako to čuje namjesnik, mi ćemo ga uvjeriti i vas osloboditi brige. 15. A oni uzevši novce, učiniše kao što bijahu naučeni. I razglasi se ova reč među Judejcima do danas. 16. A Jedanaest učenika otidoše u Galileju, na goru kuda im je zapovedio Isus. 17. I kad ga videše, pokloniše mu se; a neki posumnjaše. 18. I pristupivši Isus reče im govoreći: „Dade mi se svaka vlast na nebu i na zemlji. 19. Idite, dakle, i naučite sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Svetog Duha, 20. Učeći ih da drže sve što sam vam zapovjedio; i, evo, ja sam sa vama u sve dane do svršetka veka. Amin."
"Oh, Gospode, opomeni se da sam jednako hodio pred tobom verno i s celim srcem, i tvorimo što je tebi ugodno". "U vreme milosno usliših te, i u dan spasenja pomogoh ti; i čuvaću te i daću te da budeš zavet narodu da utvrdiš zemlju i naslediš opustelo nasledstvo". "Nije sluga veći od gospodara svog, niti je poslanik veći od onoga koji ga je poslao". "Oče pravedni, svet tebe ne pozna, a ja te poznah, i ovi poznaše da si me ti poslao".
ČITANJE BIBLIJE ZA 31. MART: Odlomak iz Svetog pisma za ponedeljak pete sedmice Velikog posta
ČITANJE BIBLIJE ZA 8. APRIL: Odlomak iz Svetog pisma za utorak šeste sedmice Velikog posta
ČITANJE JEVANĐELJA ZA 17. APRIL: Odlomak iz Svetog pisma za Veliki četvrtak
ČITANJE JEVANĐELJA ZA 18. APRIL: Odlomak iz Svetog pisma za Veliki petak
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Crkva je odlučila da instalira avatar sa veštačkom inteligencijom, pri čemu je nakon diskusije izabrana figura Isusa kao najbolje rešenje.
U Sabornom hramu u Podgorici, mitropolit nemački služio je liturgiju i besedio o hrabrosti, dostojanstvu i božanskom dodiru, naglašavajući da vera može preobraziti smrtnost u besmrtnost i doneti isceljenje svima koji veruju.
Pogrebni krst je najčešće izrađen od drveta i na njemu se ispisuju osnovni podaci o pokojniku: ime i prezime, kao i godina rođenja i smrti.
Život u skladu sa savešću ne predstavlja pokoravanje strahu od kazne, već brigu za sopstveno unutrašnje zdravlje i celovitost.
U autorskom tekstu, koji prenosimo u celosti, profesor Pravoslavnog univerziteta Svetog Tihona ukazuje na duboki jaz između izvornog cilja joge i njene savremene, komercijalne upotrebe.
Sveti Nikolaj Ohridski i Žički u besedi za 28. nedelju po Duhovima razotkriva posledice grešnih postupaka na prirodu i čovekov život, pokazujući da i u kazni postoji prostor za pokajanje i obnovu.
U vreme kada je vera bila progonjena, a javno ispovedanje Hrista smatrano prestupom, dogodilo se čudo koje je stotine, pa i hiljade ljudi vratilo Bogu.
Džuman Al-Kavasmi prvi put javno govori o životu u okruženju gde je mržnja bila obaveza, o sumnjama koje su je razdirale i iskustvu koje ju je odvelo na put potpuno suprotan onome na koji je bila usmeravana.
Freska „Dobar pastir“ iz 3. veka prikazuje mladog Isusa, simbol božanske zaštite i ranog hrišćanskog života u Anadoliji.
Sveti Nikolaj Žički nas uči da osmeh, bez zlobe, može biti odgovor na podsmeh. Jer neznanju priliči podsmeh, a znanju osmeh.
Pravoslavci proslavljaju Prepodobnog Patapija po starom kalendaru, Svetog mučenika Teomistoklea po novom. Katolici započinju Četvrtu nedelju Adventa. Jevreji obeležavaju sedmi dan Hanuke i Roš hodeš, dok muslimani dan posvećuju redovnim molitvama i svakodnevnim verskim obavezama.
Pouka jednog od najomiljenijih svetitelja novijeg vremena otkriva zašto trenutak tišine pred Bogom nosi snagu da savlada nervozu, umor i haos koji čekaju svakog od nas.
Nakon što je bivši fudbaler fizički napadnut u beogradskom tržnom centru, duhovnik Manastira Pokajnica progovara o savremenoj navici da se sudi i presuđuje drugima, podsećajući da pravda pripada Bogu, a ne javnom mnjenju.