ČITANJE BIBLIJE ZA 31. MART: Odlomak iz Svetog pisma za ponedeljak pete sedmice Velikog posta
"Oh, Gospode, opomeni se da sam jednako hodio pred tobom verno i s celim srcem, i tvorimo što je tebi ugodno".
"Gospodaru, setismo se da onaj varalica kaza još za života: 'Posle tri dana ustaću..."
Jevanđelje po Mateju, začalo 114 (27,62-66)
62. Sutradan pak po petku sabraše se prvosveštenici i fariseji kod Pilata 63. Govoreći: „Gospodaru, setismo se da onaj varalica kaza još za života: 'Posle tri dana ustaću.' 64. Zato zapovedi da se utvrdi grob do trećega dana da ne dođu kako učenici njegovi noću, da ga ne ukradu i ne kažu narodu: 'Ustade iz mrtvih;' i biće poslednja prevara gora od prve." 65. Reče im Pilat: „Imate stražu, idite te utvrdite kako znate." 66. A oni otišavši utvrdiše grob sa stražom i zapečatiše kamen.
Jevanđelje po Mateju, začalo 115 (28, 1-20)
1. A pošto minu subota, na osvitku prvog dana nedjelje, dođoše Marija Magdalina i druga Marija da osmotre grob.
2. I gle, zemlja se zatrese veoma; jer anđeo Gospodnji siđe s neba. i pristupivši odvali kamen od vrata grobnih i sjeđaše na njemu. 3. A lice njegovo bijaše kao munja, i odelo njegovo belo kao sneg. 4. I u strahu od njega uzdrhtaše stražari, i postadoše kao mrtvi. 5. A anđeo odgovarajući reče ženama: Ne bojte se vi; jer znam da Isusa raspetoga tražite. 6. Nije ovdje; jer ustade kao što je kazao. Hodite da vidite mjesto gdje je ležao Gospod. 7. I idite brzo i recite učenicima njegovim da ustade iz mrtvih; i gle, on će pred vama otići u Galileju; tamo ćete ga vidjeti. Eto kazah vam.
8. I izišavši brzo iz groba, sa strahom i radošću velikom pohitaše da jave učenicima njegovim. 9. A kad iđahu da jave učenicima njegovim, i gle, srete ih Isus govoreći: Radujte se! A one pristupivši, uhvatiše se za noge njegove i pokloniše mu se. 10. Tada im reče Isus: Ne bojte se, idite te javite braći mojoj neka idu u Galileju, i tamo će me vidjeti. 11. A dok one iđahu, gle, neki od stražara dođoše u grad i javiše prvosveštenicima sve što se dogodilo.
12. A oni sastavši se sa starješinama učiniše veće, i dadoše vojnicima dovoljno novaca, govoreći: 13. Kažite: učenici njegovi dođoše noću i ukradoše ga dok smo mi spavali. 14. I ako to čuje namjesnik, mi ćemo ga uvjeriti i vas osloboditi brige. 15. A oni uzevši novce, učiniše kao što bijahu naučeni. I razglasi se ova reč među Judejcima do danas. 16. A Jedanaest učenika otidoše u Galileju, na goru kuda im je zapovedio Isus. 17. I kad ga videše, pokloniše mu se; a neki posumnjaše. 18. I pristupivši Isus reče im govoreći: „Dade mi se svaka vlast na nebu i na zemlji. 19. Idite, dakle, i naučite sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Svetog Duha, 20. Učeći ih da drže sve što sam vam zapovjedio; i, evo, ja sam sa vama u sve dane do svršetka veka. Amin."
"Oh, Gospode, opomeni se da sam jednako hodio pred tobom verno i s celim srcem, i tvorimo što je tebi ugodno". "U vreme milosno usliših te, i u dan spasenja pomogoh ti; i čuvaću te i daću te da budeš zavet narodu da utvrdiš zemlju i naslediš opustelo nasledstvo". "Nije sluga veći od gospodara svog, niti je poslanik veći od onoga koji ga je poslao". "Oče pravedni, svet tebe ne pozna, a ja te poznah, i ovi poznaše da si me ti poslao".
ČITANJE BIBLIJE ZA 31. MART: Odlomak iz Svetog pisma za ponedeljak pete sedmice Velikog posta
ČITANJE BIBLIJE ZA 8. APRIL: Odlomak iz Svetog pisma za utorak šeste sedmice Velikog posta
ČITANJE JEVANĐELJA ZA 17. APRIL: Odlomak iz Svetog pisma za Veliki četvrtak
ČITANJE JEVANĐELJA ZA 18. APRIL: Odlomak iz Svetog pisma za Veliki petak
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Crkva je odlučila da instalira avatar sa veštačkom inteligencijom, pri čemu je nakon diskusije izabrana figura Isusa kao najbolje rešenje.
Jevanđelje nas danas poučava da je Hristos jedini istinski Pastir koji poznaje svoje i polaže život za njih, dok one koji dolaze mimo Njega prepoznaje kao lopove i razbojnike, jer samo kroz Njega čovek nalazi spasenje, sigurnost i duhovnu pašu.
Prema hrišćanskom shvatanju, jedini pravedni sudija jeste Bog.
Car Konstantin je 313. godine Milanskim ediktom ukinuo progon hrišćana i priznao hrišćanstvo.
Jevanđelje nas danas poučava da je Hristos jedini istinski Pastir koji poznaje svoje i polaže život za njih, dok one koji dolaze mimo Njega prepoznaje kao lopove i razbojnike, jer samo kroz Njega čovek nalazi spasenje, sigurnost i duhovnu pašu.
U utorak sedme sedmice po Vaskrsu, ruski svetitelj u svom dubokom razmišljanju raskrinkava zablude savremenog čoveka koji traži istinu svuda, osim tamo gde mu je ona zaista data – u Bogu.
Eksplozija se čula u blizini rimokatoličke crkve u glavnom gradu Ugande, javili su lokalni mediji.
U neposrednoj blizini čuvenog zamka i Malkoč-begove džamije, ova crkva čuva arhitektonske vrednosti i istorijska sećanja, i svedoči o duhovnoj snazi i istrajnosti srpske zajednice koja vekovima neguje veru i identitet u mađarskoj Baranji.
Car Konstantin je 313. godine Milanskim ediktom ukinuo progon hrišćana i priznao hrišćanstvo.
Više od dve decenije nakon upokojenja oca Gavrila (Antonijeviča), njegove reči – o krvavom mesecu nad Kosovom, Beogradu bez blagoslova i sudbini pravoslavlja – i dalje bude snažne emocije, tumačenja i poziv na pokajanje.
Car Konstantin je 313. godine Milanskim ediktom ukinuo progon hrišćana i priznao hrišćanstvo.
Više od dve decenije nakon upokojenja oca Gavrila (Antonijeviča), njegove reči – o krvavom mesecu nad Kosovom, Beogradu bez blagoslova i sudbini pravoslavlja – i dalje bude snažne emocije, tumačenja i poziv na pokajanje.
Uprkos rasprostranjenoj slici iz udžbenika i umetnosti, Biblija nigde ne pominje jabuku kao „zabranjeni plod“ – ovo tumačenje poteklo je iz lingvističke igre reči i srednjovekovnih zapadnih predstava, dok Pravoslavna crkva uporno čuva dublji smisao priče o padu čoveka.