ČITANJE JEVANĐELJA ZA 22. APRIL: Odlomak iz Svetog pisma za Vaskršnji utorak
Neverovatna priča iz Jevanđelja kako se Isus pojavio pred svojim apostolima nakon što je vaskrsao.
"Jer svaki koji čini zlo mrzi svetlost i ne ide ka svetlosti, da se ne razotkriju dela njegova, jer su zla".
Jevanđelje Jovan, 10. zač. (3,16-21) 16. Jer Bog tako zavole svet da je Sina svog Jednorodnog dao, da svaki koji veruje u njega ne pogine, nego da ima život večni.
17. Jer ne posla Bog Sina svog, Isusa, na svet da sudi svetu, nego da se svet spase kroz njega. 18. Koji u njega veruje ne sudi mu se, a koji ne veruje već je osuđen, jer nije verovao u ime Jedinorodnog Sina Božijeg.
19. A ovo je sud što je svetlost došla na svet, a ljudi više zavoleše tamu negoli svetlost; jer njihova dela bejahu zla. 20. Jer svaki koji čini zlo mrzi svetlost i ne ide ka svetlosti, da se ne razotkriju dela njegova, jer su zla. 21. A ko istinu tvori, ide ka svetlosti, da se vide dela njegova, jer su u Bogu učinjena.
Neverovatna priča iz Jevanđelja kako se Isus pojavio pred svojim apostolima nakon što je vaskrsao.
A Isus vide Natanaila gde dolazi k njemu i reče za njega: „Evo pravog Izrailjca u kome nema lukavstva.”
"Nosite to odavde! Ne pravite od doma Oca moga, dom trgovine".
U ovom Jevanđelju se pripoveda o tome kako je Isus Hrist od vode načinio vino.
"I Logos postade telo i nastani se među nama, i videsmo slavu njegovu, slavu kao Jedinorodnoga od Oca, pun blagodati i istine".
"Gospodaru, setismo se da onaj varalica kaza još za života: 'Posle tri dana ustaću..."
"Oče pravedni, svet tebe ne pozna, a ja te poznah, i ovi poznaše da si me ti poslao".
Reči proroka Isaije kao večna poruka vere i spasenja – kako je Ahaz odbio znak Gospodnji, a Bog dao obećanje o Emanuilu.
Novozavetni spisi, a i kasniji crkveni kanoni, ne određuju nikakve spoljašnje znake žalosti za umrlima, naglašava sveštenik.
Mudar odgovor na večito pitanje o veri i neveri daje nam veliki duhovnik XIX veka, kroz moćne misli koje i danas otvaraju oči i vode iz tame u svetlost.
U vremenu kada svetinje postaju meta relativizacije, reči Svetog Pajsija odzvanjaju kao opomena: od umanjivanja svetitelja do opasnog puta ka zaboravu Boga kao Stvoritelja i Oca
U molitvi se roditeljska ljubav pretvara u zaštitu, snagu i blagoslov.
Na taj način će se obogatiti postojeći sportsko-rekreativni i turistički sadržaji i povećati ekonomska i ekološka konkurentnost opštine na turističkoj mapi Srbije.
Papa Aleksandar VI umro je najverovatnije otrovan, nakon oproštajne večere priređene u počast sina 6. augusta 1503.
Đakoni nemaju pravo vršenja svetih tajni, nego pomažu svešteniku u toku tih obreda.
Pošto se brojanje smatra micvom, svako veče se, pre brojanja, izgovara posebni blagoslov.
Ova izjava izazvala je veliko interesovanje kako u medijima tako i na društvenim mrežama.
U vremenu kada svetinje postaju meta relativizacije, reči Svetog Pajsija odzvanjaju kao opomena: od umanjivanja svetitelja do opasnog puta ka zaboravu Boga kao Stvoritelja i Oca
Nakon papine sahrane započinje složen proces izbora novog poglavara Rimokatoličke crkve, koji ima dugu tradiciju čiji koreni sežu u srednjovekovnu praksu.