Duhovna riznica 13.05.2025 | 13:29

"BIO SAM ATEISTA, A SADA SAM IGUMAN MANASTIRA CRNA REKA" Arhimandrit Andrej otkrio kako je spoznao veru: Isus ovo nije rekao bez razloga

Slika Autora
Izvor: religija.rs
"BIO SAM ATEISTA, A SADA SAM IGUMAN MANASTIRA CRNA REKA" Arhimandrit Andrej otkrio kako je spoznao veru: Isus ovo nije rekao bez razloga
FOTO TANJUG STR Vernici celivaju ikonu

U svojoj priči naglašava to kako su ateisti uskraćeni jedne dimenzije, koja je spasonosna.

Arhimadrit Andrej, iguman manastira Crna reka, pričao je o spoznaji vere, budući da je deo svog života proveo kao ateista.

U svojoj priči naglašava to kako su ateisti uskraćeni jedne dimenzije, koja je spasonosna.

- Kao neko ko je dobar deo života proveo kao ateista otkrivanje Boga i Crkve kao tela Hristovog za mene je bilo nadahnjujuće i prosvetljujuće. Postojanje Crkve u ovom svetu, za nekog ko nije imao tu vrstu iskustva, za mene je bilo otvaranje dimenzije za koju nisam znao da postoji. Meni je vrlo žao, govoreći iz iskustva ozbiljnog ateiste kakav sam bio, ljudi koji nemaju dar vere. Često kažemo - neko veruje, neko ne veruje u Boga, ali treba znati da je i sama vera Božiji dar, za koji treba da se otvorimo i pripremimo. Njima zaista nedostaje jedna dimenzija života i to ona koja nam pomaže da razumemo da je sve što nam se dešava u životu smisleno i da o nama brine neko ko nas neizmerno voli - navodi iguman Andrej.

Objašnjavajući šta je za njega bila potvrda Božije brige navodi primer silaska Boga u telo čovečje.

- Dokaz za brigu Božiju o čoveku je prvenstveno to što je on odlučio da se spusti u ovaj svet. Sin Božiji je sišao u ovaj svet, obučen u telo ljudsko, bio je jedan od nas. To je akt izuzetne ljubavi i samounižavanja, koji u tom smislu treba da bude za nas nadahnjujući, jer i mi, ugledajući se na to, treba uvek da se trudimo da sebe nekako unizimo i spustimo, da bismo drugima pomogli. Bog nije želeo da ostavi čoveka da se muči i pati, već do te mere saučestvuje u našem bolu i tragičnoj ljudskoj situaciji, da je i sam spreman da se podvrgne njenim posledicama. I upravo to je bilo ovaploćenje Hristovo - kada se rodio kao čovek od prečiste Marije.

Da ne pridajemo previše pažnje sjaju, objašnjava pričom o pećini u kojoj se rodio spasitelj. A mogao je, kaže, da odabere bilo koje drugo mesto i da uz zvuke fanfara i sve počasti bude rođen u dvorcu, dočekan od strane hiljada ljudi.

- Rodio se u Vitlejemskoj pećini - najskromnijem mogućem mestu na kojem je mogao da se rodi. Kao da se ušunjao u istoriju. Time nas uči da zanemarimo spoljašnje senzacije kada govorimo o Bogu i najtananijim religioznim osećanjima. Da bismo videli Boga i razumeli ko je Bog, mi treba da se potrudimo da u polutami pećine, u jednom malom detetu, sagledamo Bogočoveka. Po daru Božijem, to je bilo omogućeno trojici mudraca, koji su došli da mu se poklone, a to znamo iz Svetog pisma, kao i pastirima koji su po poljima čuvali stoku.

Shutterstock/Freedom Studio
 

Objašnjava i da se liturgijom ponovo sastajemo sa Hristom isto tako kao što su se pre 2025 godina sa njim susreli mudraci, pastiri, apostoli i drugi...

- Njima su se javili anđeli i obavestili ih o tome šta se dogodilo. Pećina je bilo prvo mesto u kojem su se ljudi poklonili Bogočoveku. To je poruka njegovog rođenja u pećini. Kada to sagledavamo, treba da imamo u vidu da se predvečni, nedodirljivi Bog, koji je nesmestiv, smestio u telo čovečije - da nedodirljivo možemo da dodirnemo, a nepristupnom da pristupimo. On je prilikom vaznesenja na nebo rekao još jednu vrlo važnu stvar: "Ja sam sa vama u sve dane do svršetka veka." I te reči nisu izgovorene tek tako, jer Bog ništa ne izgovara tek tako. One se odnose na saznanje da je Isus Hristos u sve dane sa nama, u Svetoj Liturgiji i da mi možemo da mu pristupimo, kao što su mu pristupali ljudi tada. On je zaista u čaši, u vidu hleba i vina je zaista tu njegovo telo.

- Vrlo često to ne možemo da vidimo zato što su nam duhovne oči zatvorene, ali oni čije su duhovne oči otvorene o tome svedoče.

Ceo razgovor možete preslušati u radio emisiji emitovanoj na radiju "Slovo ljubve".

Napomena: Prenošenje teksta dozvoljeno je samo uz navođenje aktivnog linka ka izvoru članka.

BONUS VIDEO: Sveštenik Marko Jeftić objašnjava po čemu se razlikuju pravoslavni i katolički krst