U svetlu kontroverzi oko spomenika kralju Stefanu Tvrtku Kotromaniću u Sarajevu, postavlja se pitanje da li ćemo ikada razumeti bogatstvo naše zajedničke istorije ili ćemo i dalje živeti u iluziji jednostavnih narativa.
Umesto negovanja pupoljka na starom drvetu zajedništva, u Bosni i Hercegovini se svaki čas „kalemi“ nova mladica razdora, što je nedavno učinila i gradonačelnica Sarajeva, ne toliko samim činom prisvajanja Nemanjića i postavljanjem spomenika kralju Stefanu Tvrtku Kotromaniću, koliko naknadnim objašnjenjima zbog čega je to urađeno ilegalno i pod okriljem noći.
„Angelina Ošap Gaćanović, članica Komisije, nekoliko puta javno je istakla da je za nju Tvrtko srpski kralj, i to je razlog zašto nije dozvoljavala da spomenik bude postavljen.
Budući da se odluke u Komisiji ne mogu doneti bez Angelininog glasa, bila sam svesna da ukoliko budem čekala, neću završiti posao. Zato sam došla na ideju da od načelnika opštine zatražim zauzimanje javne površine kako bi organizovala 'Izložbu o srednjovjekovnoj bosanskoj državi - Kralj Tvrtko Prvi Kotromanić' i kako bi izložila bistu kralja“, napisala je na društvenoj mreži Iks (Tviter) zašto je spomenik kralju Tvrtku Kotromaniću postavljen ispred Predsedništva BiH u Sarajevu na taj način, pokrenuvši lavinu komentara.
Sveti Teofan nas upozorava da oni koji se smatraju pravednicima mogu lako skliznuti u osuđivanje, umesto da prepoznaju sopstvene slabosti. Pravi pravednik je onaj koji, svesno osećajući svoju grešnost, ne žudi za kaznom drugih, već se fokusira na vlastiti put ka pomirenju. U njegovoj poruci leži poziv na introspekciju: pre nego što sudimo drugima, trebalo bi da se osvrnemo na svoje grehe. Samo kada prepoznamo svoju potrebu za oproštajem, možemo zaista oprostiti drugima. Na taj način, oproštaj postaje ne samo dužnost, već i izraz ljubavi i razumevanja.
Granata ispaljena sa ciljem da uništi ovo sveto mesto, prošla kroz ogradu i ušla u crkvu, ali nikada nije eksplodirala – analiza posle rata pokazala je da je bila potpuno ispravna.
Trećina građana Rusije traži promene u obrazovnom sistemu, dok naučnik Aleksandr Anufrijenko objašnjava da se definicija čoveka kao bio-socijalnog bića, zasnovana na Darvinovoj teoriji, može smatrati nedovoljnom i potencijalno opasnom.
Granata ispaljena sa ciljem da uništi ovo sveto mesto, prošla kroz ogradu i ušla u crkvu, ali nikada nije eksplodirala – analiza posle rata pokazala je da je bila potpuno ispravna.
Posle arhijerejske liturgije, mitropolit zvorničko-tuzlanski odlikovao je veliki broj dobrotvora koji su doprineli obnovi ove svetinje, a u besedi pozvao na mir i zajedništvo.
Praksa koju je Sveti Sava usadio u srpski dom predstavlja svojevrstan nastavak liturgije, neraskidivu vezu između generacija, vere i Hristovog prisustva u svakom domu.
Molitveni skup u manastiru okuplja hiljade vernika koji traže utehu i isceljenje. Tradicija čudotvornih događaja u ovom svetom mestu traje već više od jednog veka.