JEVANĐELJE ZA SUBOTU, 28. DECEMBAR: Čitanje iz Svetog pisma za 27. subotu po Pedesetnici
U ovom Jevanđelju po Luki govori se o čudesnoj moći koju je Gospod dao bezazlenima, a sakrio je od mudrih i razboritih ljudi.
Jovan Krstitelj prepoznao je Isusa kao jagnje Božije koje uzima grehe sveta. Posvedočio je da je on sin Božiji, jer je video kako Duh Sveti silazi na njega kao golub.
Sveto Jevanđelje od Jovana, začalo 3 (1,29-34) 29. A sutradan vide Jovan Isusa gde dolazi k njemu, i reče: „Gle, jagnje Božije koje uzima na sebe grehe sveta! 30. Ovo je onaj za koga ja rekoh: 'Za mnom dolazi čovek koji preda mnom bi, jer pre mene beše.' 31. I ja ga ne znadoh, ali da se javi Izrailju, zato dođoh ja da krštavam vodom.” 32. I posvedoči Jovan govoreći: „Video sam Duha gde silazi kao golub sa neba i ostade na njemu. 33. I ja ga ne znadoh, ali Onaj koji me posla da krštavam vodom on mi reče: 'Na koga vidiš da silazi Duh i ostaje na njemu to je onaj koji krštava Duhom Svetim.' 34. I ja sam video i zasvedočio da je on Sin Božiji.”
U ovom Jevanđelju po Luki govori se o čudesnoj moći koju je Gospod dao bezazlenima, a sakrio je od mudrih i razboritih ljudi.
Ovo Jevanđelje govori o Isusovom odgovoru na pitanje sveštenika, književnika i starešina o njegovoj vlasti.
U ovom Jevanđelju se pripoveda o tome kako su lažni vernici bezuspešno pokušali da nadmudre Isusa Hrista.
U ovom Jevenđalju po Mateji Isus pripoveda o vinogradarima koji ubijaju sluge i sina gospodara vinograda.
"Ovo vam zapovedam: „Da ljubite jedni Druge. Ako vas mrzi svet, znajte da je mene omrznuo pre vas."
A Gospod pošto im ovo izgovori, uznese se na nebo i sede Bogu sa desne strane
"Ja ne mogu ništa činiti sam od sebe; kako čujem onako sudim, i sud je moj pravedan; jer ne tražim volju svoju no volju Oca koji me je poslao".
U dva Jevanđelja po Marku i Jovanu priča se o vanvremenskim porukama Hristovim upućenim onima koji žele život večni.
U besedi za 27. petak po Duhovima Sveti Nikolaj Ohridski i Žički otkriva kako ljubav i prisustvo Hristovo u svakom članu Crkve prožimaju život, pokret i spasenje, a udaljenost od Njega vodi u duhovnu smrt
Jedna jednostavna, ali duboka metoda svetogorskog podviznika pokazuje kako se fokusiranom borbom protiv glavne strasti oslobađa duša i otvara put ka istinskoj unutrašnjoj slobodi.
Protojerej Andrej Gavrilenko iznosi biblijski odgovor na pitanje koje muči mnoge vernike i objašnjava zbog čega se starozavetno shvatanje promenilo.
Pitanje koje često izaziva nedoumice jeste da li je greh imati polne odnose dok traje post, a posebno da li je greh zatrudneti u tom periodu.
Iguman Arsenije kroz poređenje sa svetiteljem iz Amerike upozorava da se duhovno stanje ne skriva - ono se oseti i onda kada mnogi misle da ga niko ne primećuje.
Skoro tri decenije ovaj zanatlija iz Ježevice izrađuje voštanice po manastirskom predanju, učeći nas da se prava sveća ne stvara mašinom, već strpljenjem, iskustvom i verom koja se ne gasi ni kada plamen dogori.
Na manastirskom imanju, nakon požara i decenija bez uzgoja, bratstvo uz pomoć svetogorskih monaha i molitvu igumana Metodija obnavlja poljoprivrednu tradiciju, dajući novi život ekonomiji i duhovnom životu manastira.
U manastiru Mrkonjići, samo nekoliko metara od ulaza u hram, stoji košćela stara više od četiri veka - mesto gde se susreću vera, predanje i čudo prirode.
Sve češće se dešava da ljudi postove svede isključivo na izmenjen jelovnik.
Ovaj rukopis nastao je samo nekoliko decenija nakon originalnog pisanja Jevanđelja, što ga čini jednim od najznačajnijih novozavetnih otkrića do danas.
Otac Onufrije Hilandarac u svojoj knjizi „Svetogorski kuvar s pričama“ otkrio je kako nastaje ovaj skroman hleb s prazilukom koji je vekovima hranio bratstvo.