Žuti oreol i tri slava koji često vidimo u hrišćanskoj ikonografiji i oko glave Isusa Hrista nosi duboko simboličko značenje.
Oreol ili ninb označava svetlost koja okružuje božanske ili prosvećene ličnosti, označavajući njihovu svetost i bliskost sa Bogom. U kontekstu Isusa Hrista, žuti oreol simbolizuje božansku svetlost, koja svedoči o njegovoj svetosti i o tome da je on „svetlost svetu”, kako nas uči Evanđelje.
Osim što oreol predstavlja svetlost, unutar njega se često nalaze specifična slova, kao što su „O”, „O” i „N”. Ova tri slova imaju izuzetno značajno teološko značenje. Naime, "O” – omikron, "O” – omega i "N” – ni, zajedno čine frazu "ONAJ KOJI JESTE”.
Ove reči odnose se na ime koje je Bog otkrio Mojsiju u Drugoj Mojsijevoj knjizi (3, 14), kada je Mojsije pitao Boga za njegovo ime. Bog je odgovorio: "Ja sam onaj koji Jesam”, čime je otkrio svoju večnu, nepromenljivu prirodu.
Schutterstock
Žuti oreol označava svetlost
- To je ime Božje koje je Bog kazao Mojsiju na planini Horiv - objasnio je jednom prilikom otac Dejan na sajtu Svetosavlje.
Kroz ovu simboliku, žuti oreol i slova "OON” podsećaju na to da je Isus Hristos istovremeno i Bog i Čovek, i da nosi ime Božje – "Onaj koji jeste”, večno biće koje je došlo da donese svetlost, istinu i spasenje svetu. Isusova svetlost nije samo metafora; to je stvarna, duhovna svetlost koja osvetljava put vernicima i vodi ih ka večnom životu.
Schutterstock
Tri slova u oreolu na ikona Isusa Hristosa označava
Svetlost u oreolu Gospoda Isusa Hrista nije samo ukras na slikama, već duboko teološko značenje, koje nas podseća na to da je On Božiji Sin, nosilac večne svetlosti koja osvetljava svet. On je „Svetlost svetu”, kako nas Evanđelje svedoči, pozivajući nas da hodimo u toj svetlosti i živimo po njegovim učenjima.
Najpre se podvizavao u blizini svoga sela, no da bi izbegao bespokojstva od ljudi, udaljio se u pustinju, na obale Crvenog mora, gde je "kao zatvorenik" proveo dvadeset godina ne družeći se ni s kim osim s Bogom kroz neprestanu molitvu, razmišljanje i sozercanje.
Ako je moguće gladnoga da nahrane, žednoga da napoje i sa svima da budu u dobrim odnosima što do njih stoji, govorio je starac Tadej o porodici koja je Bogu mila.
Stojičević kaže da se iza kulisa geopolitičkih pritisaka odvija se hibridna operacija Zapada usmerena na potkopavanje Srpske i Ruske crkve — kroz medije, univerzitete i politiku gradi se mreža uticaja koja menja lice pravoslavlja.
Rešenje Fanara kojim potvrđuje presudu za koju je sam priznao da je nepravedna pokrenula je talas nezadovoljstva, dok se iza crkvenih zidina vodi tiha, ali sudbonosna borba između savesti, vere i moći.
Od Svetog Jovana Zlatoustog do starca Tadeja, sveti oci nas uče da jezik može biti izvor blagoslova ili prokletstva, a psovka otvara vrata duhovnim iskušenjima.
U kuhinjama pravoslavnih domaćica, ova čorba se pripremala s ljubavlju – za praznike, slave i nedeljne porodične ručkove. Sada je pravo vreme da je ponovo otkrijete i spremite po originalnom receptu iz tradicije srpske kuhinje.
Od pažljivo prženog luka do mirisa ljute paprika - otkrijte tajnu starinskog monaškog ribljeg paprikaša koji spaja duh pravoslavnog života i prazničnih trpeza.
Predsednik Patrijaršijske komisije Ruske pravoslavne crkve za pitanja porodice, zaštite materinstva i dece ističe da krst nije samo ukras – on je znak pobede Hrista nad smrću, predanja Bogu i put ka duhovnom oslobađanju.
Stojičević kaže da se iza kulisa geopolitičkih pritisaka odvija se hibridna operacija Zapada usmerena na potkopavanje Srpske i Ruske crkve — kroz medije, univerzitete i politiku gradi se mreža uticaja koja menja lice pravoslavlja.
Rešenje Fanara kojim potvrđuje presudu za koju je sam priznao da je nepravedna pokrenula je talas nezadovoljstva, dok se iza crkvenih zidina vodi tiha, ali sudbonosna borba između savesti, vere i moći.
Od Svetog Jovana Zlatoustog do starca Tadeja, sveti oci nas uče da jezik može biti izvor blagoslova ili prokletstva, a psovka otvara vrata duhovnim iskušenjima.
Od Svetog Jovana Zlatoustog do starca Tadeja, sveti oci nas uče da jezik može biti izvor blagoslova ili prokletstva, a psovka otvara vrata duhovnim iskušenjima.
Usamljeni hram kod sela Edelevo u Rusiji, za koji se kaže da do njega stižu samo oni kojima vera pokaže put, zbunjuje naučnike, inspiriše vernike i privlači avanturiste iz celog sveta.
Na ostrvcetu od svega 100 kvadratnih metara, svetinja Svetog Andreja Prvozvanog očarava posetioce bajkovitim prizorom i duhovnim mirom, postajući nezaobilazna destinacija za vernike i turiste.
Na liturgiji i svepravoslavnom molebanu, vernici iz cele zemlje i Balkana sabrali su se da mole za mir, zaštitu napaćenog naroda i blagoslov svojih porodica, stvarajući prizor koji očarava i duhovno i vizuelno.
Beseda za 20. sredu po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički otkriva kako bezumlje u srcu pokreće zla dela i zašto pokajanje ostaje jedini put ka spasenju.
Drevna himna „Svjatij Bože, Svjatij Krјepkij, Svjatij Besmertnij, pomiluj nas“ prvi put je zapevana tokom zemljotresa u Carigradu, a i danas odzvanja hramovima kao molitva koja spaja ljude, anđele i Boga.
U jevanđeljskim začelima za 20. sredu po Duhovima, Hristos danas postavlja pitanje koje se tiče svakog čoveka – koliko zaista živimo ono što govorimo i kako vera postaje temelj koji odoleva svim iskušenjima.