Printscreen/Youtube/ Eastern American Diocese ROCOR
Najviša sudska instanca Grčke odbacila je žalbu sveštenika i potvrdila kaznu od četiri meseca zatvora zbog sek*ualnog uznemiravanja vernice tokom ispovesti, uz napomenu da su njegovi postupci grubo narušili njeno dostojanstvo i poverenje.
Vrhovni sud Grčke (Areopag) potvrdio je presudu kojom je sveštenik osuđen na četiri meseca zatvora zbog seksualnog uznemiravanja vernice tokom Svete tajne ispovesti. Sud mu je priznao olakšavajuću okolnost "dobrog ponašanja nakon izvršenja dela", ali mu je naloženo i plaćanje sudskih troškova.
Prema sudskim nalazima, incident se dogodio u kapeli u porti hrama u istočnoj Makedoniji. Tokom ispovesti, sveštenik je vernici H. F. stavio ruku ispod bluze i dodirivao joj grudi, potom je prstima dotakao genitalije, a nakon ispovesti je zagrlio i milovao po zadnjici, navodi grčki portal protothema.gr.
Osuđen je za narušavanje polne časti, a prvostepeni sud mu je izrekao kaznu zatvora od četiri meseca, uz trogodišnji uslovni otpust. Nakon toga, sveštenik se žalio Vrhovnom sudu, tvrdeći da presuda nije dovoljno obrazložena, ali su sudije odbacile taj argument.
Sud je naglasio da su njegovi postupci bili "izrazito provokativni i grubo su narušili dostojanstvo oštećene H. F, naročito zbog okolnosti pod kojima su se dogodili – tokom ispovesti, u uslovima tajnosti, uz zloupotrebu poverenja vernice". Takođe, odbijena je odbrana sveštenika da se oštećena nije protivila njegovim postupcima, jer je u iskazu pred sudom jasno navela da je bila u stanju šoka i straha, rekavši da se "zaledila" od užasa.
Shutterstock
Ilustracija
Peto krivično odeljenje Vrhovnog suda ocenilo je da osuđujuća presuda ispunjava sve pravne kriterijume, jer "jasno, potpuno i bez protivrečnosti opisuje činjenična dešavanja, dokazujući objektivnu i subjektivnu stranu krivičnog dela". Sud je takođe naglasio da podrška u vidu broja prisutnih u sudnici, koju je optuženi imao tokom suđenja, ne menja pravnu ocenu njegovih postupaka, kao ni činjenicu da je tek na sudu delimično priznao svoje postupke.
Iako sud nije našao dokaze da je izgovarao reči sa sek*ualnom konotacijom, ili da je ponavljao nedozvoljene dodire, presuda je potvrđena. Olakšavajuća okolnost priznata mu je na osnovu člana 84, stav 2a Krivičnog zakonika Grčke, koji se odnosi na "dobro ponašanje tokom dužeg perioda nakon izvršenja dela".
Ova presuda jasno pokazuje da nijedna pozicija u društvu, pa ni ona sveštenička, ne može biti opravdanje za nasilje i zloupotrebu poverenja. Žrtve takvih postupaka zaslužuju zaštitu, a pravda mora biti dosledna i nepokolebljiva.
Život prvih hrišćana je bio duboko prožet svešću o potrebi očuvanja moralne čistote. Sredstvo za očuvanje svetosti crkvene zajednice bilo je pokajanje, po rečima Svetog Jovana Preteče.
Upokojio se dugogodišnji profesor Bogoslovije Svetа Tri Jerarha u manastiru Krki i Karlovačkoj bogosloviji, književnik, istoričar i pedagog Svetozar Borak koji je iza sebe ostavio primer života posvećenog istini, znanju i Hristu.
Jelena Georgijevna, izdanak velikih dinastija, ostavila je plemićke titule i raskošne palate da bi pronašla unutrašnji mir, pokorivši se Božjoj volji kroz nevolje, porodične tragedije i neugaslu duhovnu žeđ u dalekoj zemlji.
Eparhija raško-prizrenska podnela novu krivičnu prijavu protiv Nikole Džufke, Albanca koji godinama nasilno upada u pravoslavne hramove i pokušava da ih prisvoji za svoju organizaciju, dok SPC upozorava da kosovske institucije godinama ćute na njegove napade.
Tokom istorijskog sabranja u Rilskom manastiru, mitropolit crnogorsko-primorski Joanikije primio je visoko odlikovanje Eparhije lovčanske, potvrdivši neraskidivo prijateljstvo Srpske i Bugarske crkve.
U vreme mrsnih dana, kada se mirisi mlečnih jela i toplog hleba šire konacima, monahinje pripremaju salatu od sremuša — lekovitog zelenog dara prirode, koji u ovom receptu postaje hranljiv i lagan obrok, pogodan za doručak ili večeru.
Uvođenje obaveznog ličnog broja u Grčkoj izazvalo je burnu reakciju monaške zajednice sa Atosa, koja upozorava da bi digitalno povezivanje podataka svakog građanina moglo ugroziti versku slobodu i privatnost.
Dok su se vernici na Veliki petak molili pred plaštanicom u manastiru Tumane, dogodilo se čudo koje je svedočio i sam iguman Dimitrije. Po zastupništvu svetitelja Zosima i Jakova, Mića Grbić ostavio je štaku i prvi put posle tri meseca — stao na svoje noge.
Nasilje nad sveštenstvom i parohijanima, povrede i blokada saobraćaja - svetinja iz 19. veka u ukrajinskom gradu Černovci ugrožena u vrtlogu društvenih i verskih tenzija.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Jelena Georgijevna, izdanak velikih dinastija, ostavila je plemićke titule i raskošne palate da bi pronašla unutrašnji mir, pokorivši se Božjoj volji kroz nevolje, porodične tragedije i neugaslu duhovnu žeđ u dalekoj zemlji.
U Ukrajini od 2018. godine postoji i delimično priznata Pravoslavna crkva Ukrajine, čiju autokefalnost priznaju Vaseljenska patrijaršija Carigrada, Aleksandrijska patrijaršija, Kiparska crkva i Grčka crkva.
Osim fizičke štetnosti, pušenje se u duhovnom smislu posmatra kao strast, odnosno zavisnost koja zarobljava čoveka i udaljava ga od unutrašnje slobode, duhovne trezvenosti, a samim tim i od Boga.
U Ukrajini od 2018. godine postoji i delimično priznata Pravoslavna crkva Ukrajine, čiju autokefalnost priznaju Vaseljenska patrijaršija Carigrada, Aleksandrijska patrijaršija, Kiparska crkva i Grčka crkva.
Jedni od onih koji su svoje čudo pronašli u porti manastira, dok su molili svece - da umole Boga da im podari porod, su Slobodan i Jelena Gemaljević - supružnici iz Kragujevca.
Osim fizičke štetnosti, pušenje se u duhovnom smislu posmatra kao strast, odnosno zavisnost koja zarobljava čoveka i udaljava ga od unutrašnje slobode, duhovne trezvenosti, a samim tim i od Boga.
Na praznik srpskog jedinstva, episkop osječkopoljski i baranjski poručio da lažne vrednosti kao otrov razaraju narod, udaljavajući ga od Hrista i večnog smisla života.