ČITANJE JEVANĐELJA ZA 20. APRIL: Odlomak iz Svetog pisma za Vaskrs
"I Logos postade telo i nastani se među nama, i videsmo slavu njegovu, slavu kao Jedinorodnoga od Oca, pun blagodati i istine".
Odgovori Isus i reče joj: "Kad bi ti znala dar Božiji, i ko je taj koji ti govori: daj mi da pijem, ti bi tražila od njega i dao bi ti vodu živu."
Jevanđelje Jovan, začalo 63 (20,1-10) 1. A u prvi dan sedmice dođe Marija Magdalina na grob rano, dok još beše mrak, i vide da je kamen dignut sa groba. 2. Onda otrča i dođe Simonu Petru i drugom učeniku koga ljubljaše Isus, i reče im: Uzeše Gospoda iz groba, i ne znamo gde ga položiše. 3. Tada iziđe Petar i drugi učenik, i pođoše ka grobu.
4. Trčahu pak oba zajedno, i drugi učenik trčaše brže od Petra i stiže prvi na grob. 5. I nadvirivši se, vide pokrove gde leže; ali ne uđe. 6. Tada stiže Simon Petar za njim i uđe u grob i vide pokrove gde leže. 7. I ubrus koji beše na glavi njegovoj, da ne leži sa pokrovima, nego posebno savijen na jednom mestu. 8. Tada, dakle, uđe i drugi učenik, koji prvi dođe na grob, i vide i verova; 9. jer još ne znađahu Pismo da On treba da vaskrsne iz mrtvih. 10. Onda se učenici opet vratiše doma.
Jevanđelje Jovan, začalo 12 (4,5-42) 5. Tako dođe u grad samarijski zvani Sihar, blizu sela koje dade Jakov Josifu, sinu svojemu. 6. A onde beše izvor Jakovljev. Isus pak umoran od puta seđaše tako na izvoru; beše oko šestoga časa. 7. Dođe žena iz Samarije da zahvati vode. Reče joj Isus: Daj mi da pijem. 8. Jer učenici njegovi behu otišli u grad da kupe hrane. 9. Reče mu žena Samarjanka: Kako ti, koji si Judejac, tražiš od mene žene Samarjanke da piješ? Jer se Judejci ne druže sa Samarjanima.
10. Odgovori Isus i reče joj: Kad bi ti znala dar Božiji, i ko je taj koji ti govori: daj mi da pijem, ti bi tražila od njega i dao bi ti vodu živu. 11. Reče mu žena: Gospode, ni vedra nemaš, a studenac je dubok; odakle ti onda voda živa? 12. E da li si ti veći od oca našega Jakova, koji nam dade ovaj studenac, i on iz njega pijaše i sinovi njegovi i stoka njegova? 13. Odgovori Isus i reče joj: Svaki koji pije od ove vode opet će ožedneti; 14. A koji pije od vode koju ću mu ja dati neće ožedneti doveka, nego voda koju ću mu dati postaće u njemu izvor vode koja teče u život večni.
15. Reče mu žena: Gospode, daj mi tu vodu da ne žednim i ne dolazim ovamo da zahvatam. 16. Reče joj Isus: Idi, zovi muža svoga, i dođi ovamo. 17. Odgovori žena i reče: Nemam muža. Reče joj Isus: Dobro kaza: nemam muža; 18. Jer si pet muževa imala, i sada koga imaš nije ti muž; to si pravo kazala. 19. Reče mu žena: Gospode, vidim da si ti prorok. 20. Oci naši klanjahu se Bogu na gori ovoj, a vi kažete da je u Jerusalimu mesto gde se treba klanjati. 21. Reče joj Isus: Ženo, veruj mi da dolazi čas kada se nećete klanjati Ocu ni na gori ovoj ni u Jerusalimu.
22. Vi se klanjate onome što ne znate; a mi se klanjamo onome što znamo; jer je spasenje od Judejaca. 23. Ali dolazi čas, i već je tu, kada će se istinski bogomoljci klanjati Ocu u duhu i istini, jer Otac traži da takvi budu oni koji mu se klanjaju. 24. Bog je duh; i koji mu se klanjaju, u duhu i istini treba da se klanjaju. 25. Reče mu žena: Znam da dolazi Mesija zvani Hristos; kad on dođe, objaviće nam sve. 26. Reče joj Isus: Ja sam - koji govorim s tobom.
27. I utom dođoše učenici njegovi, i začudiše se što sa ženom razgovara, ali nijedan ne reče: šta tražiš, ili što govoriš sa njom? 28. A žena ostavi svoj krčag i otide u grad i reče ljudima: 29. Hodite da vidite čoveka koji mi kaza sve što sam učinila. Da nije on Hristos? 30. Iziđoše, dakle, iz grada i pođoše njemu. 31. A u međuvremenu moljahu ga učenici njegovi govoreći: Ravi, jedi! 32. A on im reče: Ja imam jelo da jedem za koje vi ne znate. 33. Tada učenici govorahu među sobom: Da mu neko ne donese da jede? 34. Isus im reče: Jelo je moje da vršim volju Onoga koji me je poslao, i izvršim njegovo delo.
35. Ne kažete li vi da su još četiri meseca pa će nastati žetva? Eto, velim vam: podignite oči svoje i vidite njive kako se već žute za žetvu. 36. I koji žanje prima platu, i sabira rod za život večni, da se raduje zajedno i koji sije i koji žanje. 37. Jer u tome je istinita reč, da je drugi koji sije, a drugi koji žanje. 38. Ja vas poslah da žanjete gde se vi niste trudili; drugi su se trudili, a vi ste u trud njihov ušli. 39. A iz grada onoga mnogi od Samarjana poverovaše u njega za reč žene koja je svedočila: Kaza mi sve što učinih. 40. Kada, dakle, dođoše k njemu Samarjani, moljahu ga da ostane kod njih; i ostade onde dva dana. 41. I mnogo ih više verova za reč njegovu, 42. Te ženi govorahu: Sad ne verujemo više zbog tvoga kazivanja, jer sami smo čuli i znamo da je ovo zaista Spasitelj sveta, Hristos.
"I Logos postade telo i nastani se među nama, i videsmo slavu njegovu, slavu kao Jedinorodnoga od Oca, pun blagodati i istine".
Kada pak nasta veče, siđoše učenici njegovi na more i ušavši u lađu pođoše preko mora u Kapernaum.
A Gospod pošto im ovo izgovori, uznese se na nebo i sede Bogu sa desne strane
"Sve što mi daje Otac meni će doći; i onoga koji dolazi meni neću isterati napolje".
"A ja vam kažem da se ne protivite zlu, nego ako te ko udari po desnom obrazu tvom, okreni mu i drugi".
"A ja vam kažem da svaki koji otpusti ženu svoju, osim zbog preljube, navodi je da čini preljubu; i koji se oženi otpuštenicom, preljubu čini."
"Nećeš izaći odande dok ne daš do poslednjeg novčića."
"Blaženi ste kada vas sramote i progone i lažući govore protiv vas svakojake rđave reči, zbog mene."
U besedi za 27. petak po Duhovima Sveti Nikolaj Ohridski i Žički otkriva kako ljubav i prisustvo Hristovo u svakom članu Crkve prožimaju život, pokret i spasenje, a udaljenost od Njega vodi u duhovnu smrt
Jedna jednostavna, ali duboka metoda svetogorskog podviznika pokazuje kako se fokusiranom borbom protiv glavne strasti oslobađa duša i otvara put ka istinskoj unutrašnjoj slobodi.
Protojerej Andrej Gavrilenko iznosi biblijski odgovor na pitanje koje muči mnoge vernike i objašnjava zbog čega se starozavetno shvatanje promenilo.
Pitanje koje često izaziva nedoumice jeste da li je greh imati polne odnose dok traje post, a posebno da li je greh zatrudneti u tom periodu.
Iguman Arsenije kroz poređenje sa svetiteljem iz Amerike upozorava da se duhovno stanje ne skriva - ono se oseti i onda kada mnogi misle da ga niko ne primećuje.
Skoro tri decenije ovaj zanatlija iz Ježevice izrađuje voštanice po manastirskom predanju, učeći nas da se prava sveća ne stvara mašinom, već strpljenjem, iskustvom i verom koja se ne gasi ni kada plamen dogori.
Na manastirskom imanju, nakon požara i decenija bez uzgoja, bratstvo uz pomoć svetogorskih monaha i molitvu igumana Metodija obnavlja poljoprivrednu tradiciju, dajući novi život ekonomiji i duhovnom životu manastira.
U manastiru Mrkonjići, samo nekoliko metara od ulaza u hram, stoji košćela stara više od četiri veka - mesto gde se susreću vera, predanje i čudo prirode.
Sve češće se dešava da ljudi postove svede isključivo na izmenjen jelovnik.
Ovaj rukopis nastao je samo nekoliko decenija nakon originalnog pisanja Jevanđelja, što ga čini jednim od najznačajnijih novozavetnih otkrića do danas.
Otac Onufrije Hilandarac u svojoj knjizi „Svetogorski kuvar s pričama“ otkrio je kako nastaje ovaj skroman hleb s prazilukom koji je vekovima hranio bratstvo.