DOBRO PAZITE ŠTA TRAŽITE OD BOGA I KAKO! Prepodobni Nikon objasnio kako tokom molitve radujete demone
Prava molitva ne teži ispunjenju samovolje, već da se u našem životu ostvari Božija volja.
Pravoslavlje jasno odvaja rasuđivanje, koje može biti neophodno radi zaštite istine i dobra, od osuđivanja koje proizlazi iz gordosti, samopravednosti i duhovne slepoće.
U temelju pravoslavnog hrišćanstva leži poziv na ljubav, smirenje i samoproučavanje. U tom duhovnom okruženju, osuda drugog čoveka ne samo da se ne podstiče, već se smatra duhovno štetnom i pogubnom praksom.
Pravoslavlje jasno odvaja rasuđivanje, koje može biti neophodno radi zaštite istine i dobra, od osuđivanja koje proizlazi iz gordosti, samopravednosti i duhovne slepoće.
Osuđivanje drugog čoveka ne posmatra se kao čin istine ili pravednosti, već kao način na koji čovek izbegava suočavanje sa sopstvenim gresima. Umesto da čovek u poniznosti gleda u sopstvenu dušu, osuđivanjem preusmerava pogled na tuđe slabosti, nesvesno hraneći osećaj moralne nadmoći.
To duhovno samozadovoljstvo udaljava čoveka od milosti Božije.
U takvom duhu, vera nas poziva da se udaljimo ne od grešnika, već od duha osude, bilo da dolazi iz nas samih ili iz drugih. Ne da bismo se uzvisili, već da bismo sačuvali duhovno zdravlje i mir, jer samo u rečima koje odišu dobrotom i istinom možemo pronaći sigurnost i blagodat.
Starac Emilijan je ukazivao da ljudi koji osuđuju imaju demonsku dušu.
"Ljudi koji druge osuđuju, savetuju, ulažu primedbe, imaju demonsku dušu, sa takvima nemojte nikada da se družite. Idite odatle gde su oni, izgovorite se kako god hoćete ali idite od njih, jer tamo postoji demon i to onaj koji se može preneti iz usta drugog čoveka i preći u nas kao grip što prelazi. Samo u usta koja dobro govore možemo da imamo poverenje!"
Prava molitva ne teži ispunjenju samovolje, već da se u našem životu ostvari Božija volja.
Suština odnosa prema grehu nije u osudi, već u mogućnosti spasenja.
Prema hrišćanskom shvatanju, jedini pravedni sudija jeste Bog.
Taj neko ko se rodio sa porodičnim prokletstvom od pradede, čukundede, od njega se sklonio Bog. A kada se Bog skloni nastupa demonska sila koja tiraniše potomstvo, kaže otac Arsenije.
Jerusalimska Patrijaršija upozorava da bi eskalacija sukoba mogla dovesti do oštećenja ili uništenja svetih mesta u Svetoj Zemlji, dok su pristup vernicima i sigurnost monaštva i sveštenstva već ozbiljno ugroženi.
Članovi Dobrovoljnog vatrogasnog društva „Stevan Sinđelić“, gaseći požar na obodu grada, naišli su na prizor pred kojim su zanemeli — ikona Presvete Bogorodice ostala je čitava uprkos požaru.
Otac Gojko, nekadašnji rektor Cetinjske bogoslovije, podelio je lično iskustvo koje ga je, kako sam kaže, postidelo i duboko poučilo.
O ocu Haritonu za Radio Svetigoru govorili su arhimandrit Mihailo, iguman manastira Sveti Arhangeli kod Prizrena, arhimandrit Danilo, iguman manastira Banjska i arhimandrit Stefan, iguman manastira Zočište.
Na praznik Prepodobnog Justina, njegov manastir postao je mesto molitvenog sabranja, tihe radosti i snažne poruke o tome kako se nosi krst u savremenom svetu.
O ocu Haritonu za Radio Svetigoru govorili su arhimandrit Mihailo, iguman manastira Sveti Arhangeli kod Prizrena, arhimandrit Danilo, iguman manastira Banjska i arhimandrit Stefan, iguman manastira Zočište.
Nekoliko dana pre počeo je egzodus Srba iz Mostara kada je ovaj grad i dolinu Neretve napustilo oko 30.000 Srba, dok je njih 431 stradalo u tim junskim danima.
Nije to jedini put da je crkva odolela nepogodama. Novo čudo dešava se 1979. godine kada Crnu Goru pogađa razorni zemljotres.
O ocu Haritonu za Radio Svetigoru govorili su arhimandrit Mihailo, iguman manastira Sveti Arhangeli kod Prizrena, arhimandrit Danilo, iguman manastira Banjska i arhimandrit Stefan, iguman manastira Zočište.
Nekoliko dana pre počeo je egzodus Srba iz Mostara kada je ovaj grad i dolinu Neretve napustilo oko 30.000 Srba, dok je njih 431 stradalo u tim junskim danima.
Uoči početka posta posvećenog Svetim apostolima Petru i Pavlu, pravoslavni vernici danas se okupljaju u krugu porodice, mole se, praštaju i spremaju srce za vreme uzdržanja, pokajanja i smirenja koje sledi od sutra.