DOBRO PAZITE ŠTA TRAŽITE OD BOGA I KAKO! Prepodobni Nikon objasnio kako tokom molitve radujete demone
Prava molitva ne teži ispunjenju samovolje, već da se u našem životu ostvari Božija volja.
Pravoslavlje jasno odvaja rasuđivanje, koje može biti neophodno radi zaštite istine i dobra, od osuđivanja koje proizlazi iz gordosti, samopravednosti i duhovne slepoće.
U temelju pravoslavnog hrišćanstva leži poziv na ljubav, smirenje i samoproučavanje. U tom duhovnom okruženju, osuda drugog čoveka ne samo da se ne podstiče, već se smatra duhovno štetnom i pogubnom praksom.
Pravoslavlje jasno odvaja rasuđivanje, koje može biti neophodno radi zaštite istine i dobra, od osuđivanja koje proizlazi iz gordosti, samopravednosti i duhovne slepoće.
Osuđivanje drugog čoveka ne posmatra se kao čin istine ili pravednosti, već kao način na koji čovek izbegava suočavanje sa sopstvenim gresima. Umesto da čovek u poniznosti gleda u sopstvenu dušu, osuđivanjem preusmerava pogled na tuđe slabosti, nesvesno hraneći osećaj moralne nadmoći.
To duhovno samozadovoljstvo udaljava čoveka od milosti Božije.
U takvom duhu, vera nas poziva da se udaljimo ne od grešnika, već od duha osude, bilo da dolazi iz nas samih ili iz drugih. Ne da bismo se uzvisili, već da bismo sačuvali duhovno zdravlje i mir, jer samo u rečima koje odišu dobrotom i istinom možemo pronaći sigurnost i blagodat.
Starac Emilijan je ukazivao da ljudi koji osuđuju imaju demonsku dušu.
"Ljudi koji druge osuđuju, savetuju, ulažu primedbe, imaju demonsku dušu, sa takvima nemojte nikada da se družite. Idite odatle gde su oni, izgovorite se kako god hoćete ali idite od njih, jer tamo postoji demon i to onaj koji se može preneti iz usta drugog čoveka i preći u nas kao grip što prelazi. Samo u usta koja dobro govore možemo da imamo poverenje!"
Prava molitva ne teži ispunjenju samovolje, već da se u našem životu ostvari Božija volja.
Suština odnosa prema grehu nije u osudi, već u mogućnosti spasenja.
Prema hrišćanskom shvatanju, jedini pravedni sudija jeste Bog.
Taj neko ko se rodio sa porodičnim prokletstvom od pradede, čukundede, od njega se sklonio Bog. A kada se Bog skloni nastupa demonska sila koja tiraniše potomstvo, kaže otac Arsenije.
Sveti oci uče da tuga može da zarobi dušu jače nego bilo koja druga strast.
Pravoslavno učenje polazi od toga da čovek nije stvoren radi udobnog života, već radi spasenja.
Sveti Nikolaj Ohridski i Žički podseća nas da Bog otkriva nebeske misterije onima čija su srca spremna da prime istinu, otvarajući pogled na dva sveta u kojima vlada Njegova ljubav.
Pouka podvižnice sa Krita otkriva kako usrdno prizivanje Presvete Bogorodice i jednostavna molitva mogu obuzdati strah, osnažiti srce i čuvati čoveka ceo dan.
Priča o prevari, Božijem promislu i neočekivanom susretu koji je promenio život mladog para.
Džuman Al-Kavasmi prvi put javno govori o životu u okruženju gde je mržnja bila obaveza, o sumnjama koje su je razdirale i iskustvu koje ju je odvelo na put potpuno suprotan onome na koji je bila usmeravana.
Freska „Dobar pastir“ iz 3. veka prikazuje mladog Isusa, simbol božanske zaštite i ranog hrišćanskog života u Anadoliji.
Sveti Nikolaj Žički nas uči da osmeh, bez zlobe, može biti odgovor na podsmeh. Jer neznanju priliči podsmeh, a znanju osmeh.
Iguman Arsenije kroz poređenje sa svetiteljem iz Amerike upozorava da se duhovno stanje ne skriva - ono se oseti i onda kada mnogi misle da ga niko ne primećuje.
Priča o prevari, Božijem promislu i neočekivanom susretu koji je promenio život mladog para.
Predsednik Belorusije poslao je američkom predsedniku dar snažne duhovne simbolike u trenutku kada Minsk otvoreno govori o želji za novim tonom u odnosima sa Vašingtonom.
Džuman Al-Kavasmi prvi put javno govori o životu u okruženju gde je mržnja bila obaveza, o sumnjama koje su je razdirale i iskustvu koje ju je odvelo na put potpuno suprotan onome na koji je bila usmeravana.