Jevanđelje
Druga Poslanica Svetog apostola Pavla Timoteju, začalo 290 (1,1-2)
1. Pavle, apostol Hrista Isusa po volji Božijoj, prema obećanju života u Hristu Isusu, 2. Timoteju, ljubljenome čedu: Blagodat, milost, mir od Boga Oca i Hrista Isusa Gospoda našega.
Druga Poslanica Svetog apostola Pavla Timoteju, začalo 291 (1,8-18)
8. Ne postidi se, dakle, stradanja Gospoda našega, ni mene sužnja njegova, nego budi mi sastradalnik u jevanđelju po sili Boga, 9. koji nas spase i prizva prizvanjem svetim, ne po delima našim, nego po svojoj volji i blagodati datoj nam u Hristu Isusu pre večnih vremena, 10. a sada pokazanoj javljanjem Spasitelja našega Isusa Hrista, koji razruši smrt i obasja život i neraspadljivost jevanđeljem, 11. za koje sam ja postavljen propovednik i apostol i učitelj neznabožaca.
12. Iz tog razloga ovo i stradam, ali se ne stidim; jer znam Kome sam poverovao, i uveren sam da je On kadar sačuvati zalog moj za onaj dan. 13. Kao obrazac zdrave nauke imaj ono što si čuo od mene u veri i ljubavi u Hristu Isusu. 14. Dobro zaveštanje sačuvaj Duhom Svetim, koji obitava u nama. 15. To znaš da se odvratiše od mene svi oni u Aziji, među kojima su Figel i Ermogen.
16. Gospod neka dade milost Onisiforovu domu, jer me je mnogo puta okrepio, i okova mojih nije se postideo, 17. nego došavši u Rim još revnosnije me potraži i nađe. 18. Neka mu dade Gospod da nađe milost kod Gospoda u onaj dan. A koliko mi je u Efesu poslužio, ti najbolje znaš.
Jevanđelje po Luki, začalo 95. (19,12-28)
12. Reče dakle: „Čovek neki plemenita roda otide u daljnu zemlju da primi sebi carstvo, pa da se vrati. 13. Dozvavši pak deset svojih slugu, dade im deset kesa srebra i kaza im: 'Trgujte dok se ne vratim.' 14. A njegovi građani mrzeli su ga, i poslaše za njim izaslanstvo govoreći: 'Nećemo da on caruje nad nama.' 15. I dogodi se, kada se on vratio primivši carstvo, reče da mu dozovu one sluge kojima dade srebro, da vidi šta je koji zaradio. 16. I dođe prvi govoreći: 'Gospodaru, kesa tvoja donese deset kesa.'
17. I reče mu: 'Dobro, dobri slugo; za to što si u najmanjem bio veran, evo ti vlast nad deset gradova.' 18. I dođe drugi govoreći: 'Gospodaru, kesa tvoja donese pet kesa.' 19. A on reče i njemu: 'I ti budi nad pet gradova.' 20. I treći dođe govoreći: 'Gospodaru, evo tvoja kesa koju sam držao zavezanu u ubrusu; 21. jer sam se bojao tebe, zato što si čovek strog: uzimaš što nisi ostavio, i žanješ što nisi sejao, i sabiraš gde nisi vijao.'
22. A on mu reče: ‘Po tvojim ću ti rečima suditi, zli slugo! Znao si da sam ja čovek strog. koji uzimam što nisam ostavio, i žanjem što nisam sejao, i sabiram gdje nisam vijao. 23. Pa zašto nisi dao srebro moje u menjačnicu, i došavši ja bih ga primio sa dobitkom?' 24. I reče prisutnima: 'Uzmite od njega kesu i podajte onome što ima deset kesa.' 25. I rekoše mu: 'Gospodaru, on ima deset kesa.'
26. Kažem vam pak: 'Svakome koji ima daće se; a od onoga koji nema, uzeće se i ono što ima. 27. A one neprijatelje moje koji nisu hteli da ja carujem nad njima, dovedite amo, i isecite ih preda mnom.'” 28. I rekavši ovo Isus pođe napred idući naviše u Jerusalim.
Primer svetitelja pokazuje da strpljiva molitva i nepokolebljiva nada nisu samo duhovne prakse, već put ka isceljenju, unutrašnjem miru i obnovi vere u teškim trenucima.
Svetitelj nas upozorava kako reči izgovorene iza leđa mogu uništiti i onoga ko ih izgovara i onoga o kome se govori.
Strah od nerazumevanja često zaustavlja vernike, ali jedna mudrost optinskog monaha pokazuje kako strpljenje i smirenje otvaraju vrata duhovnog mira i Božije blagodati.
Pouka velikog asketa pokazuje da vera ne sme da bude oružje, već svetlo koje delima preobražava i spaja ljude različitih uverenja.
Svetogorski starac objašnjava kako pronaći neuništivu radost usred greha, strasti i tuđe zlobe i doseći duhovni mir.
U vremenima kad tuga i haos vladaju svakodnevnicom, pouka velikog duhovnika 20. veka pokazuje kako umna molitva postaje nevidljivi štit duše i vodi ka unutrašnjoj slobodi.