ŠTA SA SVEĆAMA POSLE VENČANJA: Sveštenik kaže da ih obavezno treba odneti kući jer vam mogu spasiti brak kad upadne u krizu
Sveće sa venčanja su porodična svetinja, naglasio je jeromonah Serafim.
Gospod nam zapovedi da muž uzme jednu ženu, a tako i žena jednoga muža, govorio je Sveti Kozma Etolski.
Pravoslavlje smatra brak svetim sakramentom, odnosno "tajnom“, kroz koju Bog deluje u životima vernika. Kroz brak, muž i žena postaju jedno telo i jedna duša, a njihov zajednički život postaje prilika za duhovni rast i ostvarenje ljubavi i zajedništva.
Crkva poredi brak muža i žene sa odnosom između Hrista i Crkve, ističući da je muž glava žene, kao što je Hristos glava Crkve. Kao što su muž i žena pozvani da postanu jedno, tako bi trebalo da ostanu nerazdvojni.
Sveti Kozma Etolski je, u ovom kontekstu, napravio i razliku između "blagoslovenog" i "prokletog" braka.
"Radujmo se, braćo moja, i veselimo što nam Gospod naš darova blagosloven brak. Gospod nam zapovedi da muž uzme jednu ženu, a tako i žena jednoga muža. Kada se zaruče, da se ispovede čiste vere, sa strahom i trepetom i bogobojažljivošću i da se pričeste i Prečistim Tajnama sa strahom i trepetom i bogobojažljivošću. I kada se pričeste, da se venčaju u crkvi i posle tri dana da se spoje. A ako hoćete, braćo moja, da napravite veselje, uzmite pevače da pevaju celi dan, da slave Gospoda našega. To se onda, braćo moja, zove blagoslovenim brakom.
Tada, braćo, da vam hiljade, milijarde prepreka i čini bace, ništa se ne lepi. Tada, braćo, supružnici rađaju blagoslovenu decu, pa ih Bog blagosilja da i ovde, u ovom sujetnom životu, u dobru i miru požive i da odu i u raj. A ako muž uzima po dve ili tri žene, ili žena po dva ili tri muža, taj brak nije blagosloven, nego je blud i preljubništvo. Svedobri Bog stvorio je jednoga čoveka i jednu ženu da se uzimaju i rađaju decu. Jesi li se oženio, brate, jesi li rodio decu? Nisi rodio decu, umrla ti je žena? Ne uzimaj drugu, nego postani kaluđer i poradi za dušu svoju, da u raj uđeš, a nemoj da uzimaš mnogo žena i stičeš sav svet, pa da odeš u geenu. Ako odeš u preispodnju, kakva ti je korist? Dobro li je u geenskom ognju?"
Sveće sa venčanja su porodična svetinja, naglasio je jeromonah Serafim.
Zla Irodijada je naredila da se glava Svetog Jovana ne sahranjuje zajedno sa telom, jer se plašila da strašni prorok nekako ne vaskrsne.
Crkvom je upravljao dvadesetdve godine i četiri meseca.
Uzmite danas sve moguće dijete, koje lekari prepisuju. Lečenje od raka, Brojsova metoda, 40 dana se ništa ne jede, kao što nije Hristos nije jeo 40 dana u pustinji, kaže otac Jovan Radović.
Vernici često veruju da izbor venčanog prstena odlučuje o bračnom životu, ali protojerej Andrej Efanov objašnjava zašto prava snaga braka leži u molitvi, ljubavi i međusobnom poštovanju, a ne u spoljašnjim simbolima.
Svetitelj iz 18. veka i veliki duhovnik ističe da su uzdržanje, molitva i čistota srca neophodni uslovi za dostojno pristupanje Svetoj Tajni Pričešća.
Uloga muža i žene, nekada jasno određena u tradicionalnom hrišćanskom poretku, sve češće se prepliće i menja.
Pravoslavlje naglašava da brak treba da bude put duhovnog uzrastanja, ljubavi, žrtve i međusobnog služenja.
Ono što nije urađeno juče, može se uraditi danas, a ono što niste uradili pre, možete sutra, naglašava otac Haralampije.
Posebno mesto u pravoslavnom shvatanju milostinje zauzima briga o bolesnima i nemoćnima.
Na trpezi ljubavi u porti Crkve Ružica, poglavar Srpske pravoslavne crkve poručio je vernicima da najveća bitka svakog čoveka nije spoljašnja, već u srcu.
Jerej Srpske pravoslavne crkve poručio je da bolest nije kazna, već poziv na duhovno buđenje — i upozorio da savremeni čovek, u pokušaju da pobedi bol i smrt tehnologijom, gubi ono najvrednije: smisao, ljubav i veru.
Na trpezi ljubavi u porti Crkve Ružica, poglavar Srpske pravoslavne crkve poručio je vernicima da najveća bitka svakog čoveka nije spoljašnja, već u srcu.
Sabrani verni narod zajedno sa državnim zvaničnicima u tišini i molitvi odali poštovanje stradalima dok su patrijarhove reči o miru i jedinstvu dirnule srca svih prisutnih.
Uz nekoliko sastojaka i malo strpljenja, svaka domaćica može da oblikuje ruže, listiće i cvetove od testa koji će slavski kolač pretvoriti u istinski simbol vere, lepote i porodičnog blagoslova.
Na blagoslovenom mestu gde se spajaju Dunav i Sava, patrijarh srpski služio je liturgiju i predvodio litiju do kapele Svete Petke, pozvavši vernike da se saberu u veri i Hristovu reč postave kao temelj života.
Posni kolači iz „Srbskog kuvara“ iz 1855. postaju prava poslastičarska molitva koja okuplja porodicu.
Jerej Srpske pravoslavne crkve poručio je da bolest nije kazna, već poziv na duhovno buđenje — i upozorio da savremeni čovek, u pokušaju da pobedi bol i smrt tehnologijom, gubi ono najvrednije: smisao, ljubav i veru.
U besedi za 22. petak po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički otkriva zašto je beg u pustinju više od udaljavanja od ljudi — to je put očišćenja duše, borba protiv strasti i trenutak kada čovek prestaje da služi sujeti.