Mnogi veruju da se greh može sakriti, da noćna tama i pusta mesta brišu tragove njihovih postupaka. Međutim, Sveti Teofan Zatvornik u svojoj knjizi „Misli za svaki dan u godini“ jasno upozorava: ništa ne ostaje nevidljivo pred Bogom.
U rečima mudrosti koje je zapisao za utorak pete sedmice Velikog posta otkriva neminovnu istinu – jednog dana svako će stati pred Sud, gde će sve što je bilo skriveno izaći na videlo. Ali postoji izlaz. Pokajanje je jedini način da čovek izbegne strašnu presudu, a vrata milosti su još uvek otvorena. Pitanje je – da li ćeš ih preći na vreme?
“Pakao i pogibao su [otkriveni] pred Gospodom, a kamoli srca sinova čovečijih (Prič.15,11). A grešnik misli da ga niko ne vidi i, sakrivajući se od ljudskih očiju noćnom tamom ili pustim mestom, smatra da ga niko ne primećuje.
No, oko Božije je sve videlo; i anđeo hranitelj i savest su bili svedoci. Jednog dana ćeš stati na Sud i tada će se sve sakriveno izneti na videlo. Biće izvedeni nepotkupljivi svedoci - i ti ćeš umuknuti.
Prigovori neće moći da se stavljaju. Jedino sredstvo da se izbegne takva krajnja opasnost jeste - pokajanje. A vrata ka njemu su uvek otvorena. Požuri da uđeš dok još nije došao čas, vreme čijeg dolaska je neizvesno, i koji će označiti kraj tvojim gresima i svakoj nadi na pomilovanje.”
Sveti Teofan Zatvornik u svojoj knjizi za utorak druge sedmice Velikog posta piše o nepopravljivosti sagrešenja, unutrašnjoj borbi savesti i neizmernoj Božijoj milosti koja čeka na iskreno kajanje.
U svojoj knjizi „Misli za svaki dan u godini“ za četvrtak četvrte sedmice Velikog posta veliki duhovnik podseća na opasnosti popustljivosti prema telu i način na koji nas ona može udaljiti od dobra.
Jedan od najvećih duhovnika pravoslavlja uči nas o unutrašnjem preobražaju na putu ka Hristu: ostavljanje sveta, grehovnih navika i ličnih strasti.
U svojoj knjizi Misli za svaki dan u godini, svetac nas podseća da su oči Gospodnje prisutne na svakom mestu, pozivajući nas na potpunu pažnju prema sebi, ne samo u spoljašnjem svetu, već i u srcu, kako bismo u postu postigli unutrašnju ispravnost i slobodu od greha.