DANAS SLAVIMO VELIKI PRAZNIK! Obeležavamo Začeće Svete Ane - dan kada je na čudesan način začeta Bogorodica!
Joakim i Ana bili su u braku punih 50 godina, ali nisu imali dece.
Pravoslavna teologija porodicu posmatra kao malu crkvu, zajednicu u kojoj se, osim telesnog i emocionalnog, gradi i duhovni život.
U poslednjih nekoliko decenija, institucija porodice suočava se s ozbiljnom krizom - kako na društvenom tako i na duhovnom planu. Statistike pokazuju porast razvoda, nasilja u porodici, otuđenosti među članovima domaćinstava, kao i gubitak tradicionalnih vrednosti koje su vekovima bile oslonac porodičnog života.
Psiholozi i socijalni radnici najčešće kao uzroke navode ekonomske teškoće, ubrzan način života, nedostatak komunikacije i uticaj medija, dok iz ugla pravoslavne crkve, kriza porodice ima dublji, duhovni uzrok.
Pravoslavna teologija porodicu posmatra kao malu crkvu, zajednicu u kojoj se, osim telesnog i emocionalnog, gradi i duhovni život. Kada se ovaj aspekt zanemari, dolazi do narušavanja sklada i međuljudskih odnosa, što se na kraju manifestuje kroz nemir, svađe, poroke i razaranja porodične zajednice.

U crkvenim krugovima često se ističe da udaljavanje od molitve, crkvenih tajni, posta i zajedničkog života u Hristu vodi ka duhovnoj praznini koja ostavlja prostor za različite demonske uticaje. Posebno se naglašava uloga roditelja kao duhovnih uzora deci, ali i potreba za redovnim učestvovanjem u liturgijskom i molitvenom životu.
Na ovu temu govorio je i otac Joil Bulatović, koji je za života bio u kontaktu s velikim brojem ljudi koji su se suočavali s velikim porodičnim problemima, zbog čega su mu se i obraćali za savet.
- Mnogi mi se preko telefona požale, u našoj kući je užas, ne može da se živi. Ja pitam, tu su abortusi, tu nevenčani brak, tu svako puši, pije, pa vi ste to za pare kupili, volite da tako bude - govorio je otac Joil, pa dalje nastavljao:
- A kad je porodica fina, svi ispoveđeni, deca dobro žive s roditeljima, nema ni poroka, ni droga, ni duvana, ni alkohola, čitaju se jutarnje i večernje molitve, čita se Sveto pismo, pričešćuju se, da vidiš kakav raj. Ljubav svuda, miriše na tamjan, a ne na onaj smrad đavolji čitavi vek. Znači, ako se nešto teško događa, izvršite reformu u kući, rešite se đavola i okrenite Gospodu.

U crkvenoj praksi naglašava se da pričešće ne sme postati radnja koja se obavlja po navici, niti obred kojem se pristupa bez pripreme.
U pokušaju da se nose s iskušenjima ili pobegnu od njih, ljudi često lutaju, a mnogi upadaju i u nove probleme.
Tradicionalna slika porodice, u kojoj je muškarac bio primarni zaštitnik i hranitelj, dok je žena bila čuvar doma, danas ustupa mesto novim obrascima funkcionisanja.
Prevelika otvorenost, neumerena druženja i površni odnosi sa drugima mogu, kako uče duhovnici, lako narušiti bračnu harmoniju i uneti nemir u dom.
U kratkoj pouci počivšeg duhovnika manastira Bogorodice Gavriotise krije se odgovor na strah od ljudske zlobe i osećaj napuštenosti.
DJ pult, svetlosni efekti i plesna masa – sve to pravo ispred ulaza u pravoslavni hram izazvalo je stotine žalbi vernog naroda i otvorilo pitanje granica poštovanja svetih prostora.
Otac Nektarije kaža da Bog sve vidi i sve zna.
Pogrebni krst je najčešće izrađen od drveta i na njemu se ispisuju osnovni podaci o pokojniku: ime i prezime, kao i godina rođenja i smrti.
U vreme kada je vera bila progonjena, a javno ispovedanje Hrista smatrano prestupom, dogodilo se čudo koje je stotine, pa i hiljade ljudi vratilo Bogu.
Džuman Al-Kavasmi prvi put javno govori o životu u okruženju gde je mržnja bila obaveza, o sumnjama koje su je razdirale i iskustvu koje ju je odvelo na put potpuno suprotan onome na koji je bila usmeravana.
Freska „Dobar pastir“ iz 3. veka prikazuje mladog Isusa, simbol božanske zaštite i ranog hrišćanskog života u Anadoliji.
Sveti Nikolaj Žički nas uči da osmeh, bez zlobe, može biti odgovor na podsmeh. Jer neznanju priliči podsmeh, a znanju osmeh.
U autorskom tekstu, koji prenosimo u celosti, profesor Pravoslavnog univerziteta Svetog Tihona ukazuje na duboki jaz između izvornog cilja joge i njene savremene, komercijalne upotrebe.
Otkrijte kako se u Hilandaru priprema jelo koje spaja monahe i poklonike, i kako ga možete lako spremiti kod kuće u danima posta.
Život u skladu sa savešću ne predstavlja pokoravanje strahu od kazne, već brigu za sopstveno unutrašnje zdravlje i celovitost.