ZAŠTO NEKE ŽENE NE MOGU DA OSTANU TRUDNE: Otac Jelisej o velikom problemu današnjice
I oni koji svesno odbacuju decu, i oni koji ih ne mogu imati, deo su iste društvene stvarnosti koja je u raskoraku s Božijom zapovešću.
U pravoslavnom pogledu, domaćinstvo nije samo mesto fizičkog boravka, već hram u kojem se oblikuje duhovni život cele porodice u čemu žena ima ogromnu ulogu.
U vremenu koje nosi brojne izazove i iskušenja, uloga žene u porodici i Crkvi ostaje od posebnog značaja. Žena, po učenju Svetih otaca, jeste čuvar ognjišta, stub doma i prenosilac duhovne svetlosti.
U pravoslavnom pogledu, domaćinstvo nije samo mesto fizičkog boravka, već hram u kojem se oblikuje duhovni život cele porodice u čemu žena ima ogromnu ulogu. Njena molitva, ljubav, strpljenje i pažnja prema bližnjima postaju nevidljivi temelji na kojima počiva mir doma i stabilnost porodice.
Kroz vekove, u Crkvi se prepoznaje uloga žene kao nosioca vere. Njena duhovna snaga utiče na oblikovanje porodičnih odnosa, jača veru muža i uči decu osnovama hrišćanskog života. Sveti oci isticali su da žena, kroz svoju otvorenu i nežnu dušu, ima posebnu sposobnost da prima i širi Božju svetlost, i da je njen duhovni položaj u porodici od ključnog značaja za očuvanje vere.

Njena predanost veri ne ogleda se samo kroz liturgijske obaveze, već i kroz svakodnevne male činove ljubavi, pažnje i strpljenja. Na taj način, dom postaje hram, a porodica zajednica u kojoj vera postaje živa i prisutna.
Posebno se ističe uloga žene u odnosu prema mužu. Njena molitva i predanost veri mogu biti svetionik i podrška, oslonac koji podstiče duhovni život i očuvanje vere u celoj porodici. Kroz vekove, svetitelji su govorili o značaju ženske uloge u privlačenju bližnjih ka Bogu i očuvanju duhovnog jedinstva doma.
Starac Varsanufije, kroz svoja učenja, naročito je isticao značaj vere u životu žene i njenu ulogu u oblikovanju duhovnog života doma:
- Žena bez vere ne može da živi. Ili se ona posle vremenski određenog neverovanja opet vraća veri u Boga, ili počinje brzo da se demorališe. Drugo je muškarac: on može da živi bez vere. Potpuno okameni, postaje kao kip slanog kamena, i tako skamenjen živi, a žena tako ne može.
On je govorio da žene moraju da se trude da privuku svoje muževe Gospodu.
- Samim tim ćete spasiti i svoje i njihove duše. U svim nevoljama sa verom prilazite Spasitelju, on vas nikada neće ostaviti. Zaista, vera stvara čudesa.
I oni koji svesno odbacuju decu, i oni koji ih ne mogu imati, deo su iste društvene stvarnosti koja je u raskoraku s Božijom zapovešću.
Sve je izraženiji trend da žene preuzimaju uloge i ponašajne obrasce koji su tradicionalno vezivani za muškarce
U središtu pravoslavne vere, kao njeni najdublji duhovni stubovi, stoje post i molitva.
Kada neko iz porodice počne redovno ići u crkvu, često nailazi na kritike, zbunjenost, pa čak i ravnodušnost. Ali, njegova vera može da postane seme koje polako klija u srcima drugih.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Crkva je odlučila da instalira avatar sa veštačkom inteligencijom, pri čemu je nakon diskusije izabrana figura Isusa kao najbolje rešenje.
Bez moralizovanja i utešnih reči, ova pouka razotkriva uzrok porodičnih lomova, životnih zastoja i unutrašnjeg nemira koji se često pogrešno pripisuju okolnostima, a ne sopstvenom odnosu prema roditeljima.
Pouka jednog od najomiljenijih svetitelja novijeg vremena otkriva zašto trenutak tišine pred Bogom nosi snagu da savlada nervozu, umor i haos koji čekaju svakog od nas.
U svetoj liturgiji se sabira cela Crkva: živi i upokojeni, nebo i zemlja.
Nakon što je bivši fudbaler fizički napadnut u beogradskom tržnom centru, duhovnik Manastira Pokajnica progovara o savremenoj navici da se sudi i presuđuje drugima, podsećajući da pravda pripada Bogu, a ne javnom mnjenju.
Crkva nas podseća da jedini istinski poznavalac ljudskog srca jeste Bog.
U vreme kada je vera bila progonjena, a javno ispovedanje Hrista smatrano prestupom, dogodilo se čudo koje je stotine, pa i hiljade ljudi vratilo Bogu.
Džuman Al-Kavasmi prvi put javno govori o životu u okruženju gde je mržnja bila obaveza, o sumnjama koje su je razdirale i iskustvu koje ju je odvelo na put potpuno suprotan onome na koji je bila usmeravana.
Freska „Dobar pastir“ iz 3. veka prikazuje mladog Isusa, simbol božanske zaštite i ranog hrišćanskog života u Anadoliji.
Sveti Nikolaj Žički nas uči da osmeh, bez zlobe, može biti odgovor na podsmeh. Jer neznanju priliči podsmeh, a znanju osmeh.
Jednostavan manastirski način pripreme, bez viška sastojaka i bez kulinarskih trikova, pokazuje kako skromna postna trpeza može biti zasitna i iznenađujuće bogata ukusom, čak i dan posle spremanja.
Na prazničnoj liturgiji, starešina Sabornog hrama govorio je o svetosti, krsnoj slavi i veri koja ne staje na običajima, već traži ličnu promenu, odgovornost i život u istini.
Crkva preporučuje supružnicima da se u dane posta, uz međusobnu saglasnost, uzdrže od telesnih odnosa, kako bi se bračna ljubav privremeno usmerila ka duhovnom zajedništvu i molitvi.