U multikulturalnom i multireligijskom vrtlogu Olimpijskih igara u Parizu , gde sportisti iz svih krajeva sveta sede zajedno, deleći obroke i priče, pravila oblačenja za domaćine i goste dolaze u fokus. Na poslednjim Olimpijskim igrama, Međunarodni olimpijski komitet (MOK) je jasno stavio do znanja da sportisti mogu nositi verske simbole bez ograničenja. Ipak, francuski tim je dobio drugačije instrukcije, izazivajući kontroverzu oko zabrane nošenja hidžaba .
Printscreen/YouTube/Olympics
Ibtihaj Muhamed je prva Amerikanka koja je nastupila na Olimpijskim igrama noseći hidžab u Riju 2016
- Zabrana hidžaba je posledica dve vrste diskriminacije: islamofobije i rodne diskriminacije, izjavila je Veronika Noseda, fudbalerka iz Pariza. Njenu izjavu podržava Azil Tufali, reprezentativka Libana, koja primećuje rastuću mržnju prema muslimanima, posebno u sportu.
Olimpijske igre u Parizu biće prilika za prikazivanje francuskog koncepta sekularizma, poznatog kao laicite. Francuski predsednik Emanuel Makron je rekao:
- Laicite u Francuskoj označava slobodu da verujete ili ne verujete, ali i neutralnost države.“
Međutim, zakon iz 2004. godine, kojim se zabranjuju nametljivi religiozni simboli u državnim školama, izaziva neslaganja.
- Niko ne sme da nameće ženama šta mogu, a šta ne mogu da nose. Zabrane nošenja verskih marama na javnim mestima narušavaju prava žena muslimanske veroispovesti", rekao je portparol Kancelarije za ljudska prava pri Ujedinjenim nacijama, prenosi BBC.
Printscreen/Facebook/Refugee Olympic Team
Kimija Alizadeh iz Irana nosila je hidžab na OI u Riju 2016.
Francuska ministarka sporta, Ameli Udea Kastera, potvrdila je da će francuski tim poštovati ovaj koncept i neće nositi hidžabe.
Laicite označava apsolutnu neutralnost javnih službi. Francuski tim neće nositi hidžabe - poručila je francuska ministarka sporta. S druge strane, sportisti iz drugih zemalja mogu slobodno nositi svoje verske simbole. Ovaj stav je izazvao kritike međunarodnih tela za ljudska prava, ali ima značajnu podršku u Francuskoj.
Nualija Benzina, odbrambena igračica reprezentacije Maroka, prošlog leta je ušla u istoriju na Prvenstvu sveta u fudbalu za žene. Posle promene pravila Međunarodne fudbalske federacije (FIFA) kojim je dozvoljeno nošenje marama za glavu iz verskih razloga, ona je postala prva igračica koja je na Svetskom prvenstvu nosila hidžab kada je istrčala na teren na utakmici protiv Južne Koreje.
Printscreen/YouTube/Olympics
Ibtihaj Muhamed je prva Amerikanka koja je nastupila na Olimpijskim igrama noseći hidžab u Riju 2016.
Na Olimpijskim igrama u Riju 2016. godine, mačevalka Ibtihaj Muhamed našla se na naslovnim stranama, postavši prva Amerikanka koja je nastupila na Olimpijskim igrama noseći hidžab. Ona je kasnije postala i jedna od sportistkinja koja nosi hidžab napravljen specijalno za sport , lansiran od strane jednog poznatog američkog sportskog brenda.
Još jedna sportistkinja koja je osvojila medalju na tim igrama pokrivene glave - tekvondo reprezentativka Irana Kimija Alizadeh - nakon toga je emigrirala u Nemačku gde je kritikovala iransku vladu zbog politike „obaveznog nošenja hidžaba“. Ona se na Olimpijskim igrama u Tokiju 2021. godine borila kao predstavnica Izbegličkog tima i bez religijske marame za glavu.
Primenjujući sekularnost na sportske aktivnosti, mnoge sportistkinje su morale da biraju između sporta i svojih verskih uverenja. Nualija Benzina iz Maroka postala je prva fudbalerka koja je nosila hidžab na Svetskom prvenstvu 2022. godine, dok je Ibtihaj Muhamed postala prva Amerikanka koja je nosila hidžab na Olimpijskim igrama 2016. godine.
Printscreen/YouTube/Olympics
Olimpijske igre u Riju 2016.
Nošenje hidžaba kao deo identiteta brani i Ikra Ismail, direktorka fudbalskog kluba Hiltop iz Velike Britanije.
- Fudbal je ljudsko pravo - svi bi trebalo da imaju pravo da se bave ovim sportom - rekla je Naulija.
Dok se debata o nošenju hidžaba na Olimpijskim igrama nastavlja, ostaje pitanje kako pomiriti verske slobode sa sekularnim principima, posebno u sportskom okruženju koje teži da bude inkluzivno za sve.
Dok je Francuska svojim takmičarkama na Olimpijskim igrama zabranila nastup s verskim obeležjima, devetnaestogodišnja Sara Šari iz Belgije postala je simbol otpora i snage, osvajajući bronzanu medalju u tekvondou.
Mitla (u prevodu "mesto mrtvih"), bio je grad u južnom Meksiku poznat po povezanosti s Pitaom Bezelaom, zapotečkim bogom smrti, a upravo tu se nalazi Crkva Svetog Pavla, ispod koje se proteže podzemni splet hodnika.
Islamski učenjak kroz ironiju ističe ozbiljnost izazova i iskušenja koje sunčanje i kupanje donose za vernike.
Moja majka je ostala u blaženom stanju, što se kaže, međutim, oni nikome nisu mogli da kažu, bojali su se, pošto su bili mnogo mladi, a nisu još bili u braku, pričao je Vidović.
Muzički performans u Nacionalnoj operi u Štutgartu izaziva brojne kontroverze i uznemirenje među hrišćanskom zajednicom širom sveta, otvarajući pitanje granica umetničke slobode u savremenom društvu.
Tokom liturgije, iz ikone Gospoda Hrista, koju su hodočasnici darovali kao izraz podrške i ljubavi, počelo je da teče sveto miro. Ovaj čudesni događaj, koji vernici tumače kao Božiji znak, izazvao je snažne emocije među okupljenim narodom.
Izvori posvećeni Prepodobnoj mati Paraskevi privlače vernike i znatiželjnike svojim lekovitim svojstvima i blagorodnom energijom, a predstavljaju mesta gde se vera i priroda skladno prepliću.
Manastir Pavlovac, koji se nalazi u selu Koraćici kraj Pavlovačkog potoka, po kome je i dobio ime, je sveto mesto u kojem je Arsenije Čarnojević služio jednu od poslednjih liturgija.
Ono što posebno treba naglasiti jeste da SPC u isto vreme nije poklonila MPC sve one srpske svetinje i manastire, koje su gradili srpski vladari u istoriji. Tomosom o autokefaliji MPC te svetinje nisu poklonjene, kao što pojedini zlonamerni ili pak neznaveni ljudi komentarišu, već su dati na upotrebu, a to su dve suštinski različite pravne formulacije, istakao je arhimandrit Petar (Dragojlović).
Tokom liturgije, iz ikone Gospoda Hrista, koju su hodočasnici darovali kao izraz podrške i ljubavi, počelo je da teče sveto miro. Ovaj čudesni događaj, koji vernici tumače kao Božiji znak, izazvao je snažne emocije među okupljenim narodom.
Mitla (u prevodu "mesto mrtvih"), bio je grad u južnom Meksiku poznat po povezanosti s Pitaom Bezelaom, zapotečkim bogom smrti, a upravo tu se nalazi Crkva Svetog Pavla, ispod koje se proteže podzemni splet hodnika.
Priča o luksuznom vozilu, koje je privuklo pažnju meštana mioničkog kraja, dovela je do nesporazuma i pogrešnih predstava o životu monaha. Jeromonah Arsenije razjasnio je situaciju, pozivajući na smirenost i oprez u prosuđivanju.