JEVANĐELJE ZA ČETVRTAK, 30. JANUAR: Čitanje iz Svetog pisma za 32. četvrtak po Pedesetnici
U ovom Jevanđelju se pripoveda o tome kako je Isus Hristos čitao knjigu proroka Isaije u sinagogi.
U čdanašnjem čitanju Jevanđelja podsećamo se na Hristove reči koje odjekuju vekovima i osvetljavaju suštinu vere i ljubavi.
U svetu prepunom buke i nesuglasica, jedno pitanje odzvanja kroz vekove: koja je najveća zapovest? Upravo to je Isusu postavio književnik, a odgovor koji je dobio ne prestaje da nadahnjuje verujuće širom sveta. „Nisi daleko od Carstva Božijega", rekao mu je Hristos, otkrivajući tajnu istinske ljubavi i puta ka spasenju. Šta ove reči znače za nas danas i kako ih primeniti u svakodnevnom životu, saznajemo u čitanju Jevanđelja za 5. februar:
Jevanđelje Marko, začalo 56. (12,28-37)
28. I pristupi jedan od književnika koji ih slušaše kako raspravljaju, pa videvši kako im dobro odgovori, zapita ga: „Koja je zapovest prva od sviju?” 29. A Isus mu odgovori: „Prva je zapovest od sviju: 'Čuj Izrailju, Gospod Bog naš je Gospod jedini;
30. i ljubi Gospoda Boga svog svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svim umom svojim, i svom snagom svojom.' Ovo je prva zapovest. 31. I druga je kao i ova: 'Ljubi bližnjega svog kao samoga sebe.' Druge zapovesti veće od ovih nema.”
32. I reče mu književnik: „Dobro, učitelju, pravo si kazao da je Bog jedan, i nema drugoga osim njega. 33. I ljubiti njega svim srcem svojim i svim razumom i svom dušom i svom snagom, i ljubiti bližnjega kao samoga sebe, veće je od sviju paljenica i žrtava."
34. A Isus videvši kako pametno odgovori reče mu: „Nisi daleko od Carstva Božijega." I niko se više ne usudi da ga zapita. 35. I odgovorivši Isus reče učeći u hramu: „Kako govore književnici da je Hristos sin Davidov?
36. Jer sam David kaza Duhom Svetim: 'Reče Gospod Gospodu mojemu: sedi meni s desne strane, dok položim neprijatelje tvoje za podnožje nogama tvojim.' 37. Sam David, dakle, naziva ga Gospodom, pa otkuda mu je sin?" I mnogi narod slušaše ga rado.
U ovom Jevanđelju se pripoveda o tome kako je Isus Hristos čitao knjigu proroka Isaije u sinagogi.
U ovom Jevanđelju se govori o biblijskoj sceni i njenim akterima, ali i načinu razmišljanja ljudi tog doba.
U ovom Jevanđelju po Marku se govori o tome kako su fariseji hteli da prevare Isusa Hrista.
U ovom Jevanđelju se pripoveda o jednom razgovoru Isusa Hrista i ljudi koji su želeli da čuju stav sina Božijeg povodom jedne situacije.
U ovom Jevanđelju se govori o tome kako je Isus Hrist isterao demona iz jednog čoveka u sinagogi.
U ovom Jevanđelju po Luki govori se o tome kako je Isusa Hrista Satana pokušavala da prevede na stranu greha.
Jevanđelje po Luki.
U ovim Jevanđeljima se govori o čudima Isusa Hrista, ali i o važnosti vere koja spašava.
U svojoj knjizi za 33. sredu po Pedesetnici, Sveti Teofan Zatvornik podseća na osnovnu istinu: ljubav prema Bogu i bližnjemu kao temelj duhovnog života, dok su dobra dela bez ove ljubavi samo puki oblici bez duše.
Novi zakon o verskim zajednicama izaziva polemike i otvara pitanje kako će odluka o starokalendarskoj crkvi oblikovati budućnost Bugarske pravoslavne crkve i uticati na verske slobode u zemlji?
Dok se oci Crkve i teolozi širom sveta ne slažu oko toga da li je darivanje organa saglasno s pravoslavljem, porodica iz Grčke donela je odluku koja je mnoge ostavila bez reči – njihova žrtva donela je život drugima.
Još od davnina se za kađenje koriste tamjan i briket, a ranije je to bila smirna.
U Herceg Novom priređen je veličanstven doček svetih moštiju i ikona iz Moskve. Vernici su u nepreglednim kolonama čekali da se poklone svetinjama, koje će zauvek prebivati u Hramu Svetog Fjodora Ušakova.
Još od davnina se za kađenje koriste tamjan i briket, a ranije je to bila smirna.
Izjava episkopa diseldorfskog i nemačkog da je Sveti Sava bio "roker" izazvala je buru među vernicima. Umesto polemike, episkop zvorničko-tuzlanski odgovorio je stihovima – molitvenim vapajem i podsećanjem na neprolaznu svetost prvog arhiepiskopa srpskog.
Sveće koje se pale tokom opela simbolizuju Hristovu svetlost koja vodi dušu preminulog kroz tamu smrti do večnog života. One su simbol vere i nade u vaskrsenje.
Dok se oci Crkve i teolozi širom sveta ne slažu oko toga da li je darivanje organa saglasno s pravoslavljem, porodica iz Grčke donela je odluku koja je mnoge ostavila bez reči – njihova žrtva donela je život drugima.
Još od davnina se za kađenje koriste tamjan i briket, a ranije je to bila smirna.
Izjava episkopa diseldorfskog i nemačkog da je Sveti Sava bio "roker" izazvala je buru među vernicima. Umesto polemike, episkop zvorničko-tuzlanski odgovorio je stihovima – molitvenim vapajem i podsećanjem na neprolaznu svetost prvog arhiepiskopa srpskog.