KAKO HILANDAR ČUVA MIR U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU: Arhimandrit Pajsije otkrio kako se monasi bore protiv praznoslovlja
Bratija svetogorskoj manastira nas podseća da je svakodnevna borba protiv praznih reči ključ duhovnog očišćenja i povezanosti s Bogom.
Starac Partenije je istakao kako je upad mobilnih telefona i pristupa internetu naneo značajnu štetu monasima.
Starac Partenije Svetopavlovski, iguman svetogorskog manastira Svetog Pavla, nedavno je izrazio zabrinutost zbog opasnosti koju mobilni telefoni i internet predstavljaju za monaški život.
Razmišljajući o skoro 50 godina kao iguman, starac Partenije je ispričao incidente u kojima su monasi, koji su napustili svet da bi živeli predani Bogu, postali plen iskušenja moderne tehnologije.
Starac Partenije je istakao kako je upad mobilnih telefona i pristupa internetu naneo značajnu štetu monasima.
- Ovi uređaji su opasni. Mnogi monasi su duboko pogođeni masovnim medijima i internetom - upozorio je starac Partenije.

On je ispričao priču o mladom monahu koji je tražio njegovo rukovođenje nakon što je doživeo iskušenja u svojoj keliji. Raspitavši se, starac Partenije je saznao da monasi u ovoj isposnici redovno koriste mobilne telefone.
- Oni bi ostajali budni cele noći na svojim telefonima, što remeti njihovu pažnju na molitvu i udaljava ih od osnovne svrhe njihovog monaškog života — zajednice sa Bogom.
- Opasno je napustiti svet, otići u manastir ili u pustinju, a onda se okrenuti kompjuteru ili internetu. Ovo ponašanje je više nego pogrešno – destruktivno je. Kada monah naiđe na te smetnje, njegov um će odlutati do njih čak i tokom molitve.
Takođe je primetio štetan uticaj mobilnih telefona na mirjane, posebno mlade, i savetovao je monasima da ih ne koriste u potpunosti. On je ispričao slučaj monaha koji je dobio mobilni telefon i ubrzo se zapleo u njegovu upotrebu, zanemarujući svoj molitveni život i ne uspevajući da se probudi za službu.
- Takve stvari ne bi trebalo da budu - zaključio je starac Patenije, naglašavajući važnost usredsređenosti i discipline u monaškoj odanosti i duhovne rizike koje donosi tehnologija kada odvlači pažnju od monaškog poziva.
Bratija svetogorskoj manastira nas podseća da je svakodnevna borba protiv praznih reči ključ duhovnog očišćenja i povezanosti s Bogom.
Manastir je podignut između 548. i 565. godine, a pod upravom autonomne Sinajske crkve, koja je sastavni deo šire Grčke pravoslavne crkve. Nalazi se na listi Svetske baštine Uneska od 2002. godine.
Kada monah preminе, telo se ne kupa niti presvlači, osim ako nije preminuo u mantiji, u tom slučaju mu se ona oblači.
Njegova filozofija, prožeta duhovnim blagoslovima, poziva nas da pronađemo unutrašnji mir i ispunjenje, čineći svet oko nas srećnijim, mirnijim i obogaćenijim.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Crkva je odlučila da instalira avatar sa veštačkom inteligencijom, pri čemu je nakon diskusije izabrana figura Isusa kao najbolje rešenje.
Opštežiće se svakako vezuje za drevno monaško predanje, a idioritmijski poredak je karakterističan za prelomne istorijske trenutke, doba pozne Vizantije i period turske vlasti.
Trpeza, koja je nekada bila sveto mesto zahvalnosti, pretvorila se u naviku.
Parohije od Teksasa do Njujorka beleže stotine novih vernika koji se pripremaju za krštenje, dok arhijerej Antiohijske patrijaršije ističe da iza brojki stoji dug i zahtevan put istinskog obraćenja, a ne prolazni trend.
U besedi za 27. ponedeljak po Duhovima Sveti Nikolaj Ochridski i Žički objašnjava kako raznovrsna zvanja oblikuju telo Crkve i vode verne ka spasenju.
Strah od nerazumevanja često zaustavlja vernike, ali jedna mudrost optinskog monaha pokazuje kako strpljenje i smirenje otvaraju vrata duhovnog mira i Božije blagodati.
Skoro tri decenije ovaj zanatlija iz Ježevice izrađuje voštanice po manastirskom predanju, učeći nas da se prava sveća ne stvara mašinom, već strpljenjem, iskustvom i verom koja se ne gasi ni kada plamen dogori.
Na manastirskom imanju, nakon požara i decenija bez uzgoja, bratstvo uz pomoć svetogorskih monaha i molitvu igumana Metodija obnavlja poljoprivrednu tradiciju, dajući novi život ekonomiji i duhovnom životu manastira.
U manastiru Mrkonjići, samo nekoliko metara od ulaza u hram, stoji košćela stara više od četiri veka - mesto gde se susreću vera, predanje i čudo prirode.
Od prenosa posmrtnih ostataka pesnika iz Amerike do današnje uloge hrama na Crkvini kao duhovnog i kulturnog središta – priča o svetinji koja je postala znak prepoznavanja Trebinja.
Od najranijih vremena, Crkva uči da je trpljenje put ka smirenju, duhovnoj snazi i unutrašnjem preobražaju čoveka.
Vernici se često pitaju da li tuđi krst nosi tuđu sudbinu, a odgovor sveštenika ruši rasprostranjene strahove.
Čini se da vernici u Srbiji, pa i šire, duhovnu stranu često zanemaruju, pa se post za mnoge svodi, pre svega, na opterećenje time šta će da jedu.