"NIŠTA NIJE SLUČAJNO"! Starac Porfirije otkriva da nas Bog svakog momenta ima na umu
Svaka situacija u našem životu, bila ona dobra ili loša, ima svoje značenje.
Brak u pravoslavnom učenju nije samo društvena institucija, već sveta tajna — zajednica dvoje ljudi koju je Bog blagoslovio i učinio svetom.
Pravoslavlje preljubu posmatra kao jedan od najtežih grehova koje čovek može da učini protiv bližnjeg, ali i protiv Boga. Brak u pravoslavnom učenju nije samo društvena institucija, već sveta tajna - zajednica dvoje ljudi koju je Bog blagoslovio i učinio svetom. Supružnici, kada stupe u brak, postaju jedno telo, jedno srce i jedna duša pred Bogom. Zato preljuba ne predstavlja samo izdaju partnera, već i skrnavljenje same svetinje braka.
U Svetom pismu stoji jasna zapovest: "Ne čini preljube." To nije samo zakon za uređenje društva, već božanska naredba data čoveku radi njegovog duhovnog zdravlja.
Isus Hristos u Jevanđelju ide još dublje i govori da greh ne počinje tek delom, već u srcu. Čovek koji sa požudom pogleda tuđu ženu, već je, kaže Hristos, učinio preljubu u svom srcu. To znači da se greh ne ograničava samo na fizički čin, već i na misli, želje i osećanja koja vode ka tom delu.
Preljuba u pravoslavlju nije greh koji se meri samo po posledicama u ovom svetu, već i po duhovnoj šteti koju nanosi čovekovoj duši. Ona odvaja čoveka od Boga, narušava mir savesti i uvodi u stanje duhovne tame. Zbog toga Crkva ovaj greh naziva smrtnim grehom — ne zato što nema oproštaja, već zato što čovek, ako ostane u tom grehu bez pokajanja, sam sebe odvaja od Božje blagodati i ljubavi.
Starac Gavrilo je čak tvrdio da zbog neverstva u braku, deca mogu da snose stravične posledice.
- Za neverstvo supružnika u braku, bilo žene ili muža, deca ispaštaju. Rađaju se bolesna ili kasnije pobolele, živcima. Teško uče i agresivna su. Ona jadna tad nemaju uspeha u životu i sama doživljavaju nevolje. Kad roditelj jede kiselo grožđe, deci trnu zubi - govorio je starac Gavrilo.
Svaka situacija u našem životu, bila ona dobra ili loša, ima svoje značenje. Po svetim ocima sveća je i žrtva, ili još bolje rečeno milostinja za naše zdrave, bolestne ili upokojene, a za njih je i palimo. Tek kada je car umro, carica Teodora je sabrala sve ispovednike iz progonstva u prestonicu, utvrdi pravoverje, i naredi da se svete ikone unesu u hramove Božje. Tada je i prepodobni Ilarion bio pušten na slobodu. Nedelja je u pravoslavnoj tradiciji poseban dan.
"NIŠTA NIJE SLUČAJNO"! Starac Porfirije otkriva da nas Bog svakog momenta ima na umu
DA LI SE SVEĆE PALE PRVO ZA ŽIVE ILI UPOKOJENE: Otac Dragan rešio veliku dilemu vernika i orkrio ono što malo ko zna
ISCELJIVAO BOLESNE, PROGONIO ZLE DUHOVE, A ONDA I SAM IZGNAN I VIŠE PUTA TEŠKO MUČEN: Danas je Prepodobni Ilarion Novi Ispovednik
OVAKO NAVLAČITE GNEV NA SVOJ DOM! Otac Gavrilo otkriva šta nikad ne bi trebalo da se radi nedeljom!
Poreklo patrijarha Pavla do danas nije bilo predmet većeg interesovanja, pa je otuda ostalo i neistraženo da li je patrijarh poneo prezime Stojčević po ocu ili po devojačkom prezimenu svoje majke.
Demoni sa osobitom lakoćom opsedaju one koji se neprestano hvale, koji traže priznanja i nadmeću se u sujeti.
Dvadeset šest godina nakon njegove pogibije, majka otkriva do sada nepoznate detalje iz života legendarnog vojnika — o krštenju, izboru krsne slave i tihoj veri koju je nosio u srcu.
Inače, i kada se porodica useli u kuću, opet se zove sveštenik i izgovara se molitva za blagodat svih ukućana.
Poreklo patrijarha Pavla do danas nije bilo predmet većeg interesovanja, pa je otuda ostalo i neistraženo da li je patrijarh poneo prezime Stojčević po ocu ili po devojačkom prezimenu svoje majke.
To je bilo prvi put da je pomerena od najmanje 1810. godine, kada su sprovedeni poslednji radovi zbog požara u bazilici, a možda i ranije, rekao je otac Samuel Aghojan iz Jermenske crkve.
Neki takođe veruju da su ovi tehnološki uređaji u njihovim životima "gubitak vremena."
Ekipa portala religija.rs posetila je crkvu Svetih apostola Petra i Pavla u rodnom mestu blaženopočivšeg patrijarha srpskog, koja je postala simbol vere, upornosti i ljubavi, dok mozaik sa njegovim likom podseća na svetlost koju je ovaj veliki duhovnik ostavio.
Kad je došla, dobila je svoju keliju u kojoj su bili samo krevet bez dušeka, peć i ćebe preko kreveta. To je simbol početka prilagođavanja asketskom životu.
Napominje da je pobeda nad rđavim navikama tek deo puta, koji treba preći kako bi dobili smirenje i duhovne darove od Boga.
Bez kapi viška ulja, a hrskav do savršenstva — ovo starinsko jelo sa manastirskih trpeza pokazuje da istinska čarolija dolazi iz jednostavnosti i vere u meru.