Shutterstock/PeopleImages.com - Yuri A,Andrii Anna photographers/ShutterstockCrkveni razvod braka, Ilustracija
Dok savremeno društvo često posmatra razvod kao nešto uobičajeno, Crkva ga vidi kao bolan i krajnji izlaz, moguć samo u retkim, izuzetno teškim situacijama.
Za Crkvu, brak nije samo zajednica dvoje ljudi, već sveti savez pred Bogom. On simbolizuje ljubav Isusa Hrista prema Crkvi – vernu, požrtvovanu i večnu. Zato se crkveni brak ne sklapa olako, ali se ni ne raskida kao formalnost.
Dok savremeno društvo često posmatra razvod kao nešto uobičajeno, Crkva ga vidi kao bolan i krajnji izlaz, moguć samo u retkim, izuzetno teškim situacijama. I tada, uz duboko promišljanje i duhovno vođstvo.
Sada upokojeni otac Dušan, jednom prilikom je objasnio i u čemu se razlikuju crkveni razvod braka od građanskog.
- Crkveni razvod nije kao građanski. Kod građanskog suda vi se možete razvesti sporazumno. Složite se da je zajednički život nemoguć, zatražite razvod i vrlo brzo sud donosi odluku o razvodu - govorio je otac Dušan pa objasnio ključnu razliku između građanskog i crkvenog razvoda:
Shutterstock
Razvod braka, Ilustracija
- Mećutim, kod crkvenog suda ne postoji sporazumni razvod, već se brak mora razvesti nečijom krivicom. Kolika će obostrana krivica biti, na čiju štetu će se brak razvesti, ko će kakve uslove imati prilikom sklapanja novog braka, to će utvrditi crkveni sud i doneti odluku.
Jedan od supružnika, kako je isticao, može pokrenuti postupak razvoda crkvenog braka čak iako to druga strana ne želi, a ta druga strana ne mora ni da prisustvu, čak ni da zna, da je postupak rastave u toku.
- Ako žena, recimo, smatra da je krivica za razvod u muškarcu, i sada želi da stupi u novi brak i da se venča u crkvi, ona može sama pokrenuti brakorazvodnu parnicu, može izjaviti da ne zna mesto muškarčevog boravka i zatražiti da se u postupku za drugu stranu postavi zakoniti zastupnik, s kojim se proces može i okončati. Znači, razvod i kod crkvenog suda, u krajnjem slučaju, može se završiti i bez druge strane - zaključio je otac Dušan.
Oni su ubedili prvo Kagana da se krsti, a zatim i mnogo naroda preveli u hrišćanstvo. Po povratku u Carigrad sastavili su slovensku azbuku od 38 slova i počeli da prevode crkvene knjige sa grčkog na slovenski.
Za razliku od većine fruškogorskih svetinja, koje već vekovima postoje i žive u skladu sa prirodom i u neodvojivom spoju sa njom, manastir Vavedenja Presvete Bogorodice nalazi se u centru grada! Ipak, ova neobična okolnost nikako nije umanjila njegovu vrednost. Naprotiv!
Autentični recept objavljen u kuvaru 1855. godine za drevno jelo koje jača telo i um, a u sebi nosi više od obične hrane – deo neugasivog svetogorskog blagoslova.
Vladika Nikolaj Velimirović otkriva gde čovek može da pobegne od potopa tuge i strasti koje prete da ga progutaju i zašto jedino Božja ruka postaje pravi visoki zaklon.
Veliki pravoslavni svetitelji upozoravaju da reč izgovorena prestaje biti naša, a tajna prestaje biti blagoslov kada je svi saznaju – zašto je ćutanje ponekad najveća snaga.
U vreme mrsnih dana, kada se mirisi mlečnih jela i toplog hleba šire konacima, monahinje pripremaju salatu od sremuša — lekovitog zelenog dara prirode, koji u ovom receptu postaje hranljiv i lagan obrok, pogodan za doručak ili večeru.
Otkrijte kako pivo pretvara ovo jednostavno jelo u ukusnu salatu sa istorijom dugom vekovima, zapisanu još 1855. u "Srbskom kuvaru" jeromonaha Jerotija iz Krušedola.
Vladika Nikolaj Velimirović otkriva gde čovek može da pobegne od potopa tuge i strasti koje prete da ga progutaju i zašto jedino Božja ruka postaje pravi visoki zaklon.
Veliki pravoslavni svetitelji upozoravaju da reč izgovorena prestaje biti naša, a tajna prestaje biti blagoslov kada je svi saznaju – zašto je ćutanje ponekad najveća snaga.
Irini Murtzukou priznala je monstruozne zločine iz mladosti, a starci sa Svete gore upozoravaju – ovo prevazilazi ljudsko zlo i otkriva strašnu istinu o svetu bez Boga.
Jedan od prvih koji su uočili požar bio je Miloš Popović iz povratničkog sela Koš. Sa svojim prijateljem bio je na putu ka Osojanu kada je primetio vatru koja je već gutala kuću Baneta Đurića.
Slavsku trpezu ljubavi su pripremili domaćini slave, protojerej-stavrofor Rade Radan i protinica Milica Radan zajedno sa svojom blagočestivom porodicom.
Irini Murtzukou priznala je monstruozne zločine iz mladosti, a starci sa Svete gore upozoravaju – ovo prevazilazi ljudsko zlo i otkriva strašnu istinu o svetu bez Boga.
Jedan od prvih koji su uočili požar bio je Miloš Popović iz povratničkog sela Koš. Sa svojim prijateljem bio je na putu ka Osojanu kada je primetio vatru koja je već gutala kuću Baneta Đurića.