"ZALJUBLJEN ČOVEK NIJE NORMALAN ČOVEK"! Otac Miloš Vesin objasnio zašto bi zaljubljenima trebalo zakonom zabraniti da donose dalekosežne odluke!
Mnogi brakovi se sklapaju dok parovi još plutaju u oblacima zaljubljenosti i neretko, brzo i "pucaju".
Ljudi se svakodnevno zaklinju u najmilije – roditelje, decu, pa čak i Boga – nesvesni da time krše Božiju zapovest i otvaraju vrata duhovnoj opasnosti. Pravoslavni sveštenik otkriva zašto takve rečenice nisu ni naivne ni bezazlene.
U svakodnevnom govoru, naročito u Srbiji, a još izraženije u Crnoj Gori, zakletve su postale gotovo uobičajene uzrečice. Na ulici, u kafani, pa i među prijateljima, često se može čuti: „Zdravlja mi majčinog“, „Deteta mi“, „Majke mi“, „Bogom se kunem“...
Ljudi se zaklinju u ono što im je najmilije – u zdravlje roditelja, dece, bližnjih – a da ne trepnu, nesvesni da izgovaraju nešto što nije samo neozbiljno, već i duhovno opasno. Pravoslavlje nas vrlo jasno uči da takve reči nisu nimalo bezazlene, već duboko pogrešne.
Jedna vernica postavila je pitanje svešteniku:
Odgovor sveštenika, protojereja Aleksandra Jermolina, jasan je i prožet duhovnim autoritetom:
– Sveto Pismo nas izričito poziva da se ne kunemo. Gospod naš Isus Hristos rekao je: „A ja vam kažem: ne kunite se nikako: ni nebom, jer je presto Božiji; ni zemljom, jer je podnožje nogu Njegovih; ni Jerusalimom, jer je grad velikoga Cara; ni svojom glavom se ne kuni, jer ne možeš nijednu dlaku učiniti belom ili crnom. Neka vaša reč bude: da – da, ne – ne; a što je više od toga, od zloga je.“ (Mt 5, 34–37)
U skladu s tim, kaže otac Aleksandar, zaklinjati se zdravljem ili bilo čim drugim nije samo teološki neispravno, već i detinjasto i naivno – nedostojno jednog pravoslavnog hrišćanina:
– Nemojte to više činiti. Takva praksa više pripada neznanju i sujeverju nego veri. Što se tiče veze između izgovorene zakletve i mogućih posledica po osobu čijim ste se zdravljem zakleli, to je koncept koji pripada paganskom svetonazoru. U takvom pogledu na svet, šaman izgovara bajalicu i „božanstvo“ je dužno da postupi po njegovim rečima. Ali u pravoslavlju nije tako. Bog nije mašina za ispunjavanje želja, niti je On neko ko reaguje na ljudsku magiju i manipulaciju.
Na pitanje da li bi se tom voljenom licu moglo dogoditi nešto loše samo zato što je pomenuto u zakletvi, sveštenik odgovara:
– Teško je zamisliti da ste se zakleli, pa zakletvu prekršili, i da se toj osobi automatski dogodi nešto loše. Bog ne postupa po „komandama“. Takva mehanička veza ne postoji. Ipak, ono što postoji jeste duhovna odgovornost onoga ko se zaklinje. Čoveku neće biti loše zbog vaših reči, ali vi ste duhovno oštećeni time što ste prekršili Božiju zapovest.
Zaključak je jednostavan, ali važan: Ne zaklinjite se, jer to nije samo prazna reč – to je duhovni promašaj. A u jeziku, kao i u veri, reči imaju snagu.
Mnogi brakovi se sklapaju dok parovi još plutaju u oblacima zaljubljenosti i neretko, brzo i "pucaju". I tu želju roditelja i kumova, da svom detetu i kumčetu na krštenju daju dva imena, treba shvatiti kao pomodarstvo, koje sa pravilima Srpske pravoslavne crkve nema veze, govorio je sveštenik. Svaka kuća trebalo bi da ima tri ikone - ikonu krsne slave, Bogorodice i Isusa Hrista. Taj neko ko se rodio sa porodičnim prokletstvom od pradede, čukundede, od njega se sklonio Bog. A kada se Bog skloni nastupa demonska sila koja tiraniše potomstvo, kaže otac Arsenije.
"ZALJUBLJEN ČOVEK NIJE NORMALAN ČOVEK"! Otac Miloš Vesin objasnio zašto bi zaljubljenima trebalo zakonom zabraniti da donose dalekosežne odluke!
KAKO SE DOBIJA IME NA KRŠTENJU I MOŽE LI SE ONO SASTOJATI OD DVA IMENA! Sveštenik rešio sve nedoumice i otrkio šta je po ovom pitanju strogo zabranjeno!
MOGU LI FOTOGRAFIJE SVETACA ZAMENITI IKONE: Sveštenik otrkio šta kažu crkveni kanoni
POGLEDAJTE SAMO SVOJU DECU I SVE ĆE VAM BITI JASNO! Monah Arsenije o tri znaka porodičnog prokletstva!
Molitva prenosi iskrene emocije roditelja i želju da Bog bude vođa deci na životnom putu, kako bi ih sačuvao od nevolja i poroka koji se nameću.
Jedan od sinova Ružice Pejović, koji se zvao Risto, kao mladić je prešao da živi kod imućnije muslimanske porodice Poturak.
Prilikom intervjua, u emisiji "Dok anđeli spavaju", ovaj duhovnjak je ispričao neverovatnu uspomenu iz detinjstva, koja ga je odvela do još neobičinjeg saznanja - da anđeli govore kroz decu.
Iako deluju mirno i srećno u ranom detinjstvu, mnoga deca kasnije postaju buntovna i izgubljena. Starac Pajsije objašnjava zašto pravila, red i perfekcionizam ne mogu zameniti toplinu vere, nežnost i majčinsku molitvu.
Pravoslavni vernik kroz molitvu ne traži da se svet menja po njegovoj meri, već da se njegovo srce uskladi sa Božijom voljom.
Uz zvuke molitve i tišinu ispunjenu bolom, hiljade ljudi u ispratile su libanskog džez umetnika, sina legendarne pevačice Fejruz i jednog od najvećih muzičkih buntovnika arapskog sveta.
Na svom prvom sastanku sa poglavarom Rimokatoličke crkve, mitropolit Antonije preneo je zabrinutost zbog progona Ukrajinske pravoslavne crkve, dok je Sveti Otac pozvao na obnovu dijaloga i zajednički odgovor na izazove savremenog sveta.
U besedi za utorak 8. sedmice po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički govori o tome koji je uslov da smrtnik primi nebesku milost i kako se oslobađanjem od telesnih strasti otvaraju vrata večnom miru i blagodati — poruka koja menja pogled na život i veru.
Protojerej-stavrofor Branko Ćurčin iz „Zemlje živih“ govori o tome zašto zavisnici moraju da prođu kroz pakao bola da bi pronašli smisao, veru i svoj put ka slobodi.
Na lokalitetu crkve Bogorodice Hvostanske, unutar zaštićene zone, održan je obred bez blagoslova Srpske pravoslavne crkve, uz poruke mržnje prema pravoslavnim Srbima.
Patrijarh Porfirije je načalstvovao 27. jula 2025. godine svetom liturgijom u crkvi Svetog arhangela Gavrila u Beogradu.
Upozorava da nije u pitanju tek stanje uma koje se može promeniti preko jedne noći.
U besedi za utorak 8. sedmice po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički govori o tome koji je uslov da smrtnik primi nebesku milost i kako se oslobađanjem od telesnih strasti otvaraju vrata večnom miru i blagodati — poruka koja menja pogled na život i veru.
Posle teških mučenja, pri kojima im je anđeo Božji ublažavao bol, svi biše mačem posečeni, najpre sveštenici i satrudnici Atinogenovi, a potom i sam Atinogen.
Protojerej-stavrofor Branko Ćurčin iz „Zemlje živih“ govori o tome zašto zavisnici moraju da prođu kroz pakao bola da bi pronašli smisao, veru i svoj put ka slobodi.