"ZALJUBLJEN ČOVEK NIJE NORMALAN ČOVEK"! Otac Miloš Vesin objasnio zašto bi zaljubljenima trebalo zakonom zabraniti da donose dalekosežne odluke!
Mnogi brakovi se sklapaju dok parovi još plutaju u oblacima zaljubljenosti i neretko, brzo i "pucaju".
Ljudi se svakodnevno zaklinju u najmilije – roditelje, decu, pa čak i Boga – nesvesni da time krše Božiju zapovest i otvaraju vrata duhovnoj opasnosti. Pravoslavni sveštenik otkriva zašto takve rečenice nisu ni naivne ni bezazlene.
U svakodnevnom govoru, naročito u Srbiji, a još izraženije u Crnoj Gori, zakletve su postale gotovo uobičajene uzrečice. Na ulici, u kafani, pa i među prijateljima, često se može čuti: „Zdravlja mi majčinog“, „Deteta mi“, „Majke mi“, „Bogom se kunem“...
Ljudi se zaklinju u ono što im je najmilije – u zdravlje roditelja, dece, bližnjih – a da ne trepnu, nesvesni da izgovaraju nešto što nije samo neozbiljno, već i duhovno opasno. Pravoslavlje nas vrlo jasno uči da takve reči nisu nimalo bezazlene, već duboko pogrešne.
Jedna vernica postavila je pitanje svešteniku:
Odgovor sveštenika, protojereja Aleksandra Jermolina, jasan je i prožet duhovnim autoritetom:
– Sveto Pismo nas izričito poziva da se ne kunemo. Gospod naš Isus Hristos rekao je: „A ja vam kažem: ne kunite se nikako: ni nebom, jer je presto Božiji; ni zemljom, jer je podnožje nogu Njegovih; ni Jerusalimom, jer je grad velikoga Cara; ni svojom glavom se ne kuni, jer ne možeš nijednu dlaku učiniti belom ili crnom. Neka vaša reč bude: da – da, ne – ne; a što je više od toga, od zloga je.“ (Mt 5, 34–37)
U skladu s tim, kaže otac Aleksandar, zaklinjati se zdravljem ili bilo čim drugim nije samo teološki neispravno, već i detinjasto i naivno – nedostojno jednog pravoslavnog hrišćanina:
– Nemojte to više činiti. Takva praksa više pripada neznanju i sujeverju nego veri. Što se tiče veze između izgovorene zakletve i mogućih posledica po osobu čijim ste se zdravljem zakleli, to je koncept koji pripada paganskom svetonazoru. U takvom pogledu na svet, šaman izgovara bajalicu i „božanstvo“ je dužno da postupi po njegovim rečima. Ali u pravoslavlju nije tako. Bog nije mašina za ispunjavanje želja, niti je On neko ko reaguje na ljudsku magiju i manipulaciju.
Na pitanje da li bi se tom voljenom licu moglo dogoditi nešto loše samo zato što je pomenuto u zakletvi, sveštenik odgovara:
– Teško je zamisliti da ste se zakleli, pa zakletvu prekršili, i da se toj osobi automatski dogodi nešto loše. Bog ne postupa po „komandama“. Takva mehanička veza ne postoji. Ipak, ono što postoji jeste duhovna odgovornost onoga ko se zaklinje. Čoveku neće biti loše zbog vaših reči, ali vi ste duhovno oštećeni time što ste prekršili Božiju zapovest.
Zaključak je jednostavan, ali važan: Ne zaklinjite se, jer to nije samo prazna reč – to je duhovni promašaj. A u jeziku, kao i u veri, reči imaju snagu.
Mnogi brakovi se sklapaju dok parovi još plutaju u oblacima zaljubljenosti i neretko, brzo i "pucaju". I tu želju roditelja i kumova, da svom detetu i kumčetu na krštenju daju dva imena, treba shvatiti kao pomodarstvo, koje sa pravilima Srpske pravoslavne crkve nema veze, govorio je sveštenik. Svaka kuća trebalo bi da ima tri ikone - ikonu krsne slave, Bogorodice i Isusa Hrista. Taj neko ko se rodio sa porodičnim prokletstvom od pradede, čukundede, od njega se sklonio Bog. A kada se Bog skloni nastupa demonska sila koja tiraniše potomstvo, kaže otac Arsenije.
"ZALJUBLJEN ČOVEK NIJE NORMALAN ČOVEK"! Otac Miloš Vesin objasnio zašto bi zaljubljenima trebalo zakonom zabraniti da donose dalekosežne odluke!
KAKO SE DOBIJA IME NA KRŠTENJU I MOŽE LI SE ONO SASTOJATI OD DVA IMENA! Sveštenik rešio sve nedoumice i otrkio šta je po ovom pitanju strogo zabranjeno!
MOGU LI FOTOGRAFIJE SVETACA ZAMENITI IKONE: Sveštenik otrkio šta kažu crkveni kanoni
POGLEDAJTE SAMO SVOJU DECU I SVE ĆE VAM BITI JASNO! Monah Arsenije o tri znaka porodičnog prokletstva!
Molitva prenosi iskrene emocije roditelja i želju da Bog bude vođa deci na životnom putu, kako bi ih sačuvao od nevolja i poroka koji se nameću.
Kao znak zahvalnosti, svog sina je nazvala Pavle, u njegovu čast.
Kada je izgubila dete, očajna majka je potražila utehu kod gruzijskog monaha, starca Gavrila, svetitelja našeg vremena. Njegova priča o Božijoj promisli dotakla je srce ove nesrećne žene, ali i hiljade vernika širom sveta.
Prostitutka koja se pokaje, ubica koji traži oprost, lopov koji se odriče svog života u grehu – svi oni mogu da dođu pred Boga i nađu milost.
Za hrišćanina, iskušenje je prilika da pokaže veru, istrajnost i ljubav prema Bogu uprkos okolnostima.
Na periferiji ruske prestonice, između svetlosti mozaika i senki istorije, uzdiže se hram koji čuva duhovnu snagu nacije i duboke simbole neispričanih sudbina.
U crkvenom kalendaru, nedelja nije dan kada se "ne radi“ zato što je to zabranjeno, već zato što je posvećena višem cilju.
Umesto izraza "igre na sreću“, kakvim su ovaj način zarade želeli da predstave ljudima, sveštenik insistira da ga nazivamo pravim imenom.
Na periferiji ruske prestonice, između svetlosti mozaika i senki istorije, uzdiže se hram koji čuva duhovnu snagu nacije i duboke simbole neispričanih sudbina.
Umesto izraza "igre na sreću“, kakvim su ovaj način zarade želeli da predstave ljudima, sveštenik insistira da ga nazivamo pravim imenom.
Na naučnom skupu u organizaciji Pravoslavnog bogoslovskog fakulteta u Foči otvorena su najdublja pitanja hrišćanske teologije: da li arijanizam živi i danas, šta nas uči Sveti Sava i kako izgleda dijalog Jerusalima i Atine u vremenu razdvojenih svetova.
Ističe da je društvo zakazalo, kada je pristalo na takvu ucenu, novčani nedostatak - koji svojim radom moraju da nadomeste oba člana porodice.
Rođen na Blagovesti, praznik na koji se i upokojio, ovaj duhovni gorostas proveo je ceo život između progonstva, molitve i borbe za istinu. Zbog svojih stavova bio je sklanjan, saslušavan i tiho gonjen – a danas ga narod slavi kao sveca koji i dalje menja ljudske sudbine.
Ne treba vam ništa skupo: od krompira, povrća i malo sira nastaje nezaboravno starinsko jelo koje se u različitim krajevima drugačije zove, ali svuda miriše na dom, tradiciju i ljubav.
Ovaj mučenik je stradao tako što ga je otrovao filozof Kriskent.