Detalj iz manastira
Benediktinski manastir
Utisak da ste zalutali u neko prošlo vreme upotpunjuju konji koji kočijama dovoze turiste do manastira, jer se mali broj njih odlučuje da pešači od obližnjeg sela, koje je udaljeno nekoliko kilometara i predstavlja poslednju tačku do koje je moguće doći kolima ili autobusom.
Prilaz manastiru i ostrvu je u davna vremena bio moguć samo tokom oseke ili čamcima, a onda su krajem 19. veka napravili prevlaku kojom danas stižu turisti.
Credit: Fatih Gonul / AFP / Profimedia
Pogled na Mon Sen Mišel
Zapravo, celo ostrvo od 55.000 kvadratnih metara obuhvata benediktinski manastir, koji je izgrađen u 8. veku. Po legendi je 708. arhangel Mihailo naredio biskupu Avranša da ovde sagradi crkvu. Kada biskup nije na to pristao, arhanđeo mu je vrelim prstom napravio rupu u lobanji (biskupova lobanja se danas čuva u crkvi u Avranšu, mada nauka tvrdi da je ova lobanja poreklom iz neolita).
Uspon do vrha manastira nije lak za one koji nemaju kondicije, pogotovo ako ste pre toga pešačili prevlakom od sela, ali je to sjajna prilika da se naprave neverovatne fotografije. Turiste na svakom koraku prate galebovi, stvarajući utisak mediteranske atmosfere.
Unutrašnjost crkve na vrhu je sva u kamenim lukovima, a najveću pažnju zaokuplja ogroman točak uz pomoć kojeg su monasi podizali hranu i ostale potrepštine iz podnožja manastira.
youtube/printscreen/DW Euromaxx
Krov manastira
Tri sata od Pariza
Na izlasku iz sela, odmah do rampe za vozila, nalazi se turistički centar u kojem su, uz informaciju o vremenu polaska prvog sledećeg gradskog autobusa koji vozi do železničke stanice udaljene sat vremena vožnje.
Ukoliko želite da dođete do manastira iz Pariza, a nemate auto, savet je da se karta za TŽV (brzi voz) kupi unapred, elektronskim putem. Karta u jednom pravcu košta oko 100 evra, ali je moguće s popustom naći povratnu. Put od Pariza traje oko tri sata, udobnim i brzim vozom, a potom se preseda u autobus s ljubaznim vozačima koji će vas prvo opomenuti da vežete pojas, a onda s ponosom objašnjavati gde ste došli i šta ćete videti.
Shutterstock
Pogled na Mon Sen Mišel
Od opatije do zatvora
Ostrvo se nalazi u kanalu Lamanš, na ušću reke Kesnon, u blizini grada Avranša i granice Bretanje u departmanu Donja Normandija.
Do izgradnje prve crkve u osmom veku ostrvo se zvalo Mon Tomb jer je podsećalo na uzvišenje grobne humke. Godine 965/966. jedna grupa benediktinaca ovde je osnovala manastir. U narednim vekovima kraljevi i vojvode su finansirali izgradnju a, kako kažu, nije bilo francuskog kralja koji se nije gostio u dvorani na vrhu manastira.
youtube/printscreen/DW Euromaxx
Pogled na Mon Sen Mišel
Građevine su stradale u Stogodišnjem ratu, kada ih je bombardovala engleska artiljerija. Opadanjem značaja crkve u doba Francuske revolucije opatija je napuštena 1790. godine, a monasi su se vratili tek 1969. godine. U međuvremenu, ostrvo je služilo i kao zatvor s ciničnim imenom „Slobodno brdo”. Ostrvo je proglašeno francuskim nacionalnim spomenikom 1974. godine, posle čega je počeo period restauracije manastirskih građevina koji traje do danas.
Grčki vernici slave i sećaju se priče Svete Anastasije Farmakolitrije, koja je pomogla igumaniji manastira da jednu monahinju izbavi od delovanja nečastivih sila.
Manastir Fenek iz 15. veka, koji je podigao despot Stefan Lazarević, smešten u Jakovu blizu Beograda, poznat je po dubokom poštovanju Svete Paraskeve, svedočenjima o isceljenju i istorijskoj vezi s porodicom Branković.
Prema rečima volontera, prostor u crkvi se uveliko oslobađa, praveći tako mesta za novu namenu crkve, čija je prvenstvena uloga bila bogoslužbena.
Obraćanje Gospodu se praktikuje kroz četiri stepena, od telesne molitve do molitve bez reči, pri čemu svaki stepen zahteva dublje povezivanje uma i srca s Bogom.
Crkva Svetog Jovana u Bremenu, izgrađena u 14. veku kao deo franjevačke opatije, danas je rimokatolička bogomolja. Tokom svoje istorije služila je različitim funkcijama, uključujući bolničku crkvu, a nakon obnove 1823. ponovo je posvećena kao katolička.
Kao i sve religije, tako i judaizam ima svoje specifične simbole, čije značenje je povezano sa tradicijom starom više hiljada godina, a čija primena je ostala i danas u svrhu podsećanja na Boga.
Kao i sutra, na Dan mrtvih, običaj je da se obilaze grobovi, pale sveće i na spomenike postavlja cveće.
Mitla (u prevodu "mesto mrtvih"), bio je grad u južnom Meksiku poznat po povezanosti s Pitaom Bezelaom, zapotečkim bogom smrti, a upravo tu se nalazi Crkva Svetog Pavla, ispod koje se proteže podzemni splet hodnika.
U Crkvi Svetog Georgija, uz molitveno prisustvo mitropolita Irineja, služen je pomen žrtvama tragičnog događaja na novosadskoj železničkoj stanici. Verni narod i sveštenstvo uzneli su molitve za pokoj duša stradalih i brzo ozdravljenje povređenih.
Prema rečima volontera, prostor u crkvi se uveliko oslobađa, praveći tako mesta za novu namenu crkve, čija je prvenstvena uloga bila bogoslužbena.
Veliki praznik obeležava se danas među vernicima SPC, a posebno radosno i svečano je u Cetinjskom manastiru.
Mnogi istraživači su pokušali da odgonetnu značenej crteža na Trškoj crkvi, međutim niko do danas sa sigurnošću ne može da tvrdi da zna njihovo značenje.
Kad se završi molitva domaćin uzima kolač, preseče ga unakrst (krstoobrazno) odozdo i onda sa jednim od gostiju, koji stoje uz dolibašu, obično to bude najstariji, najdraži gost ili prijatelj, srodnik ili komšija, lomi kolač.
Obraćanje Gospodu se praktikuje kroz četiri stepena, od telesne molitve do molitve bez reči, pri čemu svaki stepen zahteva dublje povezivanje uma i srca s Bogom.
Dok su patrijarsi širom pravoslavnog sveta poslali reči podrške i molitve za žrtve nesreće u Srbiji, carigradski patrijarh uputio je saučešće Španiji zbog poplava, ali ne i srpskom narodu. Da li iza ovog ćutanja postoji dublja poruka ili je reč o propustu u trenucima kada bi izraz solidarnosti bio znak bratske bliskosti?