Aktuelno iz SPC 12.09.2025 | 14:45

NOVI IZAZOV ZA CRKVU: Da li internet menja način na koji doživljavamo pravoslavlje

Slika Autora
Izvor: religija.rs
Autor: Saša Tošić
NOVI IZAZOV ZA CRKVU: Da li internet menja način na koji doživljavamo pravoslavlje
Pixabay/Freepik

Povodom prve godišnjice portala “Kinonija” biće održana rasprava u parohijskom domu Hrama Svetog Save o misiji pravoslavlja u elektronskoj javnoj sferi, uz specijalni video prilog i uručenje zahvalnica saradnicima.

U vremenu kada virtuelni prostor sve snažnije oblikuje svakodnevni život, Crkva otvara vrata i ovom vidu dijaloga, nastojeći da glas Jevanđelja bude prisutan i u digitalnom okruženju. Upravo u tom duhu, povodom prve godišnjice misionarskog delovanja portala "Kinonija" biće održan diskusioni panel na temu – Crkva u elektronskoj javnoj sferi.

Misija pravoslavlja na internetu

Događaj zajednički organizuju Odsek za dijalog u javnoj sferi Misionarskog odeljenja Arhiepiskopije beogradsko-karlovačke i portal "Kinonija". Panel će biti održan u sali parohijskog doma Hrama Svetog Save na Vračaru, u nedelju, 14. septembra, sa početkom u 18.30 časova.

Foto: мисија.срб
 

Ko su učesnici panela "Crkva u elektronskoj javnoj sferi"

Na panelu će govoriti prezviter dr Olivier Subotić, upravnik Misionarskog odeljenja Arhiepiskopije beogradsko-karlovačke, prezviter dr Aleksandar Milojkov, koordinator Odseka za dijalog u javnoj sferi, đakon Aleksandar Panić, službenik Eparhije valjevske i stalni saradnik portala Kinonija, gospođa Sanja Anđelković Lubardić, novinar i urednik, kao i katiheta Branislav Ilić, urednik portala Kinonija.

Uvod u diskusiju obeležiće specijalni video prilog Televizije Hram, posvećen prvoj godišnjici portala, dok će završni deo događaja biti ispunjen svečanim uručenjem zahvalnica saradnicima, istaknutim pregaocima na polju misije, kao i medijskim pokroviteljima.

Izazovi i blagodati digitalnog misionarstva

Panel će otvoriti važno pitanje mesta i uloge Crkve u elektronskoj javnoj sferi, ali i dileme o izazovima i blagodatima koje sa sobom donosi misionarstvo u digitalnom dobu. Time se potvrđuje da Crkva i u 21. veku nalazi način da kroz savremene komunikacione kanale ostane prisutna u životima vernika i šire javnosti.