Irska redefinicija rodnog identiteta kao pravnog okvira podstakla je polemike među hrišćanima, pokrećući pitanja o očuvanju tradicionalnih vrednosti i vernosti hrišćanskim načelima u savremenom društvu.
U početku, Gospod je stvorio praroditelje Adama i Evu, postavljajući ih kao temelj čovečanstva i dajući im jasne, svete vrednosti u vrtu života. U njihovom jedinstvu odrazila se Božija zamisao o ljudskoj prirodi, jasno određena i neraskidivo vezana za Njegovu volju. Danas, nakon mnogih vekova, potomci Adama i Eve često se gube u vremenu koje kao da postavlja nove zakonitosti, sve udaljenije od hrišćanskih vrednosti.
U Irskoj, zemlji s dugom tradicijom vere, donet je zakon kojim se priznaje čak 72 roda – broj koji u očima mnogih vernika ne predstavlja samo pravnu odrednicu, već znak duboke konfuzije u odnosu na prvobitno jedinstvo koje je Bog ustanovio. Dok se jedni osećaju ljutito zbog onoga što doživljavaju kao degradaciju hrišćanskih vrednosti, drugi su zbunjeni novim pravilima koja se udaljavaju od onoga što su vekovima smatrali temeljnim istinama vere.
Takva promena ne ostavlja prostora za tišinu u dušama onih koji čuvaju tradicionalna verovanja i vrednosti. Za njih, ovo pitanje prelazi okvire zakona i postaje mesto gde se susreću vera i iskušenja modernog sveta.
Dana 29. oktobra 2024. godine, predsednik Irske, 83-godišnji Majkl D. Higins, potpisao je „Zakon o zločinima iz mržnje“. To se dogodilo nakon što je parlament Irske većinom glasova (78 „za“, 52 „protiv“) usvojio odgovarajući predlog zakona.
Među pet predloga zakona koji su usvojeni u Donjem domu parlamenta za manje od šest sati uveče 23. oktobra (proces koji obično traje nekoliko nedelja) našao se i ovaj predlog zakona, koji definiše „rod“ kao biološki pol osobe ili društveni rod koji osoba smatra poželjnim za sebe ili sa kojim se identifikuje (uključujući transrodne osobe), kao i rod različit od muškog i ženskog.
Dok se predlog zakona razmatrao u Senatu, senatorka Šeron Keogan pročitala je listu od 72 roda, koji su sada dobili zakonsku snagu, a za to joj je bilo potrebno čitavih 25 minuta, prenosi portal The European Conservative.
Dok tlo podrhtava, monasi sa Atosa podsećaju na snagu vere i molitve u suočavanju sa izazovima – da li je serija zemljotresa samo prirodni fenomen ili opomena na dublje duhovne istine?
U ovom delu Jevanđelja po Luki, Isus govori o unutrašnjoj i spoljašnjoj čistoti. On upoređuje oko s telesnom svetiljkom i govori da ako je u nama svetlost i telo že nam biti zdravo.
Sveti Teofan ističe da je um, kao viša sposobnost duše, nosilac sposobnosti da prepozna Božansko, da oseća moralne zahteve savesti i da gaji nadu u bolji, božanski život. Kada je um zdrav, duša je ispunjena strahom Božijim, čistom savesti i nezavisnošću od spoljašnjih stvari. U tom stanju, čovek se usmerava prema večnim vrednostima, a ne prema prolaznim užicima. Međutim, kada um nije zdrav, duša pada u "mračnu noć", zaboravljajući Boga i postajući zarobljena u površnim i materijalnim stvarima.
Pozivajući se na Simvol vere i reči svetih otaca, blaženopočivši episkop Srpske pravoslavne crkve objasnio je zašto je Crkva neodvojivi deo pravoslavne vere.
Isprobajte recept za mekano i mirisno pecivo koje je idealno za svaki dan posta na ulju, ali i za svečane prilike. Priprema je jednostavna, a ukus nezaboravan – biće to ljubav na prvi zalogaj!
Film „Božiji čovek“, posvećen životu i delu Svetog Nektarija, biće dostupan na Netfliksu. Ovo ostvarenje je postalo međunarodni filmski fenomen, osvojivši nagrade na mnogobrojnim filmskim festivalima.
Prema učenju crkve, dete do sedme godine nema grehe odnosno, oni mu se ne uračunavaju i nema potrebe da oni poste kao odrasli, ali treba negovati kod dece taj odnos prema crkvi i hrišćanskom životu, kako bi oni izrasli u zdrave ljude.
Zapitajte se: živite li svoju veru kroz molitvu, pokajanje i Svete tajne, ili ostajete na površini? Hristov poziv na istinsku zajednicu s Njim kroz pričešće otkriva put do spasenja i večnog života.
Posle učestalih žalbi veroučitelja i roditelja iz Loznice, Eparhija šabačka oglasila se saopštenjem pozivajući na sprečavanje svih oblika diskriminacije u srpskim školama, uključujući i onu kojoj su izloženi učenici koji žele da pohađaju versku nastavu.