ZA SKIDANJE ČINI, MAĐIJA, KLETVE TREBALO BI ČITATI I OVE PSALME: Arsenije Kapadokijski je govorio da molitva nije dovoljna, a evo kad je potrebna pomoć sveštenika
U težim slučajevima uznemirenosti i smetnji svakako su neophodni saveti duhovnika i molitveni rad Crkvenog sveštenstva ili monaha, kao i kajanje, jer te magijske vezanosti su posledica, veruje se, grešnog života.
Bacanje čini, činodejstva, demona, kleveta i mađija su pojmovi koji se u velikoj meri vezuju za okultne aktivnosti, verovanja u natprirodne sile i praksu manipulacije tim silama radi postizanja određenih ciljeva. Ove pojave su imale dubok uticaj na društva kroz istoriju i uvek su povezivane s nepoštovanjem prirodnih zakona i bogoslovskih vrednosti.
Bacanje čini i činodejstva odnosi se na pokušaje kontrole ili manipulacije drugih osoba kroz magijske rituale, očigledno kako bi se postigla željena promena u njihovim životima. U mnogim religijama, uključujući hrišćanstvo, veruje se da ovakve prakse imaju negativan uticaj na duhovnu ravnotežu i mogu otvoriti vrata zlih uticaja.
Prema nekim tumačenjima, znaci da je prisutna crna magija su osećanje unutrašneg nemira i strahova, neprijatni simptomi, poput čestih nesanica, glavobolja, anksioznosti ili osećaja tuge bez razloga.
shutterstock.com
Crna magija, Ilustracija
Po uputstvu Svetog Arsenija Kapadokijskog, za skidanje bačenih, negativnih uticaja, na čoveka, uz molitvu, trebalo bi čitati i psalmi protiv čini, činodejstva, demona, kleveta i mađija.
On keže da bi trebalo čitati psalme:
6. Da oslobodi omađijanog čoveka.
8. Za one koji su pretrpeli zlo od demona ili loših ljudi.
9. Da demoni prestanu da zastrašuju u snu ili kroz dnevna maštanja.
13. U slučaju straha demonskog tri puta u toku tri dana uzastopno.
16. U slučaju velike klevete tri puta tokom tri dana uzastopno.
49. Da se zabludeli ljudi pokaju i vrate Bogu, te da se tako spasu.
56. Za ljude koji pate od glavobolje i velike čamotinje (uninija).
57. Da se svako dobro dogodi onima koji tvore dobra dela, i da Gospod spreči svako zlodejstvo demona ili neprijatelja.
Shutterstock
Molitva, Ilustracija
90. Da đavo bude isteran kada se projavi u čoveku i kada ga zastrašuje.
91. Da Bog ljudima podari razboritost kako bi duhovno uznapredovali.
96. Da se čini odagnaju od ljudi.
121. Da Bog isceli ljude koji stradaju od uroka.
133. Da Bog sačuva ljude od svake opasnosti.
U težim slučajevima uznemirenosti i smetnji svakako su neophodni saveti duhovnika i molitveni rad Crkvenog sveštenstva ili monaha, kao i kajanje, jer te magijske vezanosti su posledica, veruje se, grešnog života.
Narod veruje da Sveta vodica, naročito ona Bogojavljenska (koju ljudi uglavnom i nose svojim domovima), može se čuvati neograničeno vreme, međutim, otac Predrag Popović je jednom prilikom istakao da se i ona može pokvariti, ali objasnio i u kojem slučaju.
Po tvrdnji istoričara Nikifora, Sveti Isidor je napisao preko deset hiljada pisama raznim licima, u kojima je jedne ukorevao, druge savetovao, treće tešio, četvrte poučavao.
U pravoslavlju se bol sagledava kroz perspektivu slobode, ljubavi i posledica naših dela, ali i kao mogućnost preobražaja, put ka očišćenju i povratku istinskom životu.
Crkva naglašava da se vaspitanje ne svodi samo na savete, zabrane i pravila – ono je mnogo više način života koji roditelji svakodnevno pokazuju sopstvenim primerom.
U nekim srpskim domovima se 9. decembra slavi Sveti Alimpije Stolpnik, ali stariji etnografski zapisi i hibridni nazivi poput „Sveti Đorđe Alimpije“ otkrivaju fascinantan spoj istorije, narodnog pamćenja i crkvenih običaja.
Jedinstvena kombinacija ječma, pasulja, povrća i dimljenog mesa vraća nas u kuhinje naših predaka, čuvajući duh starih domaćinstava i porodične molitve kroz generacije.
Nekada nezaobilazna na prazničnim trpezama, ova poslastica se pravila sa strpljenjem i ljubavlju — donosimo autentičan recept koji će vaš dom ispuniti toplinom i mirisom svečanosti.
Protojerej Georgije je istakao da, na osnovu njegove pastirske prakse, uticaju magije i, uopšteno, đavoimanosti, može biti podvrgnut svaki čovek, a u posebnim slučajevima čak i svešteno lice, ukoliko to Gospod dopusti…
U pravoslavlju se bol sagledava kroz perspektivu slobode, ljubavi i posledica naših dela, ali i kao mogućnost preobražaja, put ka očišćenju i povratku istinskom životu.
Crkva naglašava da se vaspitanje ne svodi samo na savete, zabrane i pravila – ono je mnogo više način života koji roditelji svakodnevno pokazuju sopstvenim primerom.
U besedi za 27. utorak po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički otkriva kako različiti darovi i zvanja povezuju vernike u savršenu harmoniju i svetost.
Iguman Arsenije kroz poređenje sa svetiteljem iz Amerike upozorava da se duhovno stanje ne skriva - ono se oseti i onda kada mnogi misle da ga niko ne primećuje.
Skoro tri decenije ovaj zanatlija iz Ježevice izrađuje voštanice po manastirskom predanju, učeći nas da se prava sveća ne stvara mašinom, već strpljenjem, iskustvom i verom koja se ne gasi ni kada plamen dogori.
Na manastirskom imanju, nakon požara i decenija bez uzgoja, bratstvo uz pomoć svetogorskih monaha i molitvu igumana Metodija obnavlja poljoprivrednu tradiciju, dajući novi život ekonomiji i duhovnom životu manastira.
U manastiru Mrkonjići, samo nekoliko metara od ulaza u hram, stoji košćela stara više od četiri veka - mesto gde se susreću vera, predanje i čudo prirode.
Ajeti iz sure Et-Tegabun upozoravaju da imetak i porodica nisu samo dar, već i odgovornost pred Bogom, te da se prava vrednost čoveka meri spremnošću na darežljivost, strahopoštovanje i poverenje u Božiju pravdu.
Svetejši u Al-Magtasu prima dar koji će zlatnim slovima ostati upisan u istoriji SPC, istovremeno jačajući međureligijski dijalog i očuvanje svetih hrišćanskih tragova.