"KAKVA JE TO ŠALA!?": Sveti Justin Ćelijski otkriva zašto se Isus nikad nije smejao i čime ljudi ne bi trebalo da se šale
Kako se mogao smejati Preteča, kada mu je Gospod dao dar da bude Preteča, da ide ispred Njega, pitao je Sveti Justin Ćelijski.
Poštovati oca i majku znači poštovati dar života koji nam je Bog dao kroz njih.
U pravoslavlju, poštovanje roditelja nije samo moralna dužnost već i duboko duhovno načelo. Ono je utkano u sam temelj vere i života, jer roditelji nisu samo oni koji su nas rodili, već su i prvi učitelji ljubavi, žrtve i vere. Poštovati oca i majku znači poštovati dar života koji nam je Bog dao kroz njih. To je jedan od načina na koji se pokazuje i poštovanje prema samom Bogu.
Kada čovek iskreno poštuje svoje roditelje, on se uči poniznosti, zahvalnosti i razumevanju autoriteta, što su važne osobine za duhovni život. U porodici se čovek prvi put susreće s pojmovima opraštanja, trpljenja, davanja i zajedništva, i zato Pravoslavna crkva porodicu često naziva "malom crkvom".
U Svetom pismu, ova obaveza je potvrđena kroz zapovest koja nosi obećanje: da će onaj koji poštuje roditelje imati dug i blagosloven život. Crkva uči da to poštovanje ne prestaje ni kada roditelji ostare, ni kada preminu – ono se nastavlja kroz molitvu, sećanje i brigu o dušama njihovim.
Poštovanje roditelja u pravoslavlju, dakle, prevazilazi običaj ili tradiciju. To je jedan od načina na koji se ispunjava zakon ljubavi – ljubavi prema bližnjem, i kroz to, ljubavi prema Bogu.
Sveti Justin Ćelijski je govorio da od toga koliko poštujemo roditelje zavisi i naš život.
"Poštovanje roditelja je toliko božansko važno, da od toga zavisi i naš život i naše blagostanje na zemlji. Nema ni dobra ni života bez roditeljskog blagoslova".
Kako se mogao smejati Preteča, kada mu je Gospod dao dar da bude Preteča, da ide ispred Njega, pitao je Sveti Justin Ćelijski.
Iguman manastira Ribnica ne kritikuje samo društvo, već i crkvu, koja, kako tvrdi, mora da se više angažuje u rešavanju problema mladih ljudi.
Nedelja je u pravoslavnoj tradiciji poseban dan.
Njegova trpeljivost ostavila je ogroman utisak na građane, zbog čega su počeli da mu se dive i žale ga, i zbog čega su i spuštali cenu hrama skoro ni do čega, samo da bi on ostao u životu.
Kako prebroditi bol i obnoviti poverenje u braku. Govore protojerej Feodor Borodin i pravoslavni psiholog Aleksandar Tkačenko.
Pravoslavlje uči da je dete dar Božiji, ali i odgovornost koju roditelji preuzimaju pred Bogom.
Kroz primer cara Davida Sveti Nikolaj Ohridski i Žički pokazuje da priznanje greha nije kraj, već početak neprekidnog hoda ka duhovnoj iskrenosti i unutrašnjem miru.
Sveto Pismo nas podseća da istinska milost nije uzajamna – ona se pruža i onima od kojih ništa ne očekujemo, otvarajući srce za Božiju neograničenu blagodat i put ka sinovnosti Božijoj.
Na ostrvcetu od svega 100 kvadratnih metara, svetinja Svetog Andreja Prvozvanog očarava posetioce bajkovitim prizorom i duhovnim mirom, postajući nezaobilazna destinacija za vernike i turiste.
Na liturgiji i svepravoslavnom molebanu, vernici iz cele zemlje i Balkana sabrali su se da mole za mir, zaštitu napaćenog naroda i blagoslov svojih porodica, stvarajući prizor koji očarava i duhovno i vizuelno.
Naziv tribine bio je „Јedini bez greha“, a jedan od najdirljivijih trenutaka bio je kada je govorio o Svetom Lazaru Četvorodnevnom
Na današnji dan sećamo se osvećenja Jerusalimskog hrama Vaskrsenja – svetinje nad svetinjama. Mesto Hristovog raspeća i Vaskrsenja postalo je srce hrišćanskog sveta.
Od nedeljnih liturgija do velikih praznika i svetih tajni, epitrahilj oko vrata sveštenoslužitelja nosi duboku duhovnu i liturgijsku simboliku.
Ajeti 40:66-68 sure Ghafir naglašavaju neprolazne istine: život, smrt i sudbina deo su višeg reda koji nas poziva na predanost, strpljenje i razumevanje Božije volje.
Veliki ruski svetitelj iz 19. veka objašnjava da kada podignemo srce ka Bogu, čak i najveća tuga gubi snagu, a spokojstvo postaje živo iskustvo prisustva Božije ljubavi.