KUDA KRENUTI KADA SE SVI PUTEVI ZATVORE I KAKO! Čuveni ruski svetac Sergej Radonješki imao je odogovor i na ovo pitanje
Sve što dolazi iz Božje ruke dolazi iz ljubavi.
Brak i porodica su pozvani da budu slika Hristove ljubavi prema Crkvi: bezuslovna, verna i žrtvena.
U pravoslavnom hrišćanstvu, porodica ima poseban i uzvišen položaj - ona je ne samo osnovna ćelija društva, već i "mala crkva“, mesto gde se uče i žive hrišćanske vrednosti, gde se vera prenosi sa kolena na koleno, i gde se čovek uči ljubavi, žrtvi i zajedništvu.
Pravoslavna vera uči da je brak sveta tajna, sakrament, ustanovljen od samog Boga, kada je stvorio Adama i Evu i blagoslovio njihovu zajednicu. Iz tog božanskog jedinstva rađa se porodica, kao duhovna i biološka zajednica muža, žene i njihove dece. Brak i porodica su pozvani da budu slika Hristove ljubavi prema Crkvi: bezuslovna, verna i žrtvena.
Međutim, u svetu koji se ubrzano menja pod uticajem tehnologije, urbanizacije, ekonomskih pritisaka i promena društvenih vrednosti, jedna institucija ostaje na udaru tih promena više nego bilo koja druga – a to je upravo porodica. Nekada oslonac zajednice i glavni stub društvene stabilnosti, danas porodica prolazi kroz duboku krizu identiteta, funkcije i međuljudskih odnosa.
Starac Ilija Optinski je objavsnio kako stvoriti zdravu porodicu.
"Porodica je izbor dvoje ljudi. Prilikom stvaranja male crkve, ne treba se, u spoljašnjem obliku, rukovoditi strastima prema drugoj strani, već spasenjem duše. Od samog početka budući supružnici treba da imaju pravilan hrišćanski pristup – da rađaju decu, vaspitavaju ih, žive u zajednici i slozi, budu vredni. Svako ima svoje slabosti, ali poseduje i jaku stranu ličnosti. Kako bi odnos supružnika bio harmoničan, neophodno je snishođenje, a ujedno i poštovanje jednog prema drugom. A najvažnije, svugde mora biti prisutna ljubav. Za čvrst porodičan savez treba ići carskim, srednjim putem, a to često zahteva kompromise".
Sve što dolazi iz Božje ruke dolazi iz ljubavi.
Sveti Oci su učili da bez smirenja nema spasenja.
Svetitelj se javio u snu jednom svešteniku u Bariju i rekao mu da se mošti prenesu u Bari, koji je u to vreme bio pravoslavni grad.
Pošto je uspeo da mnoge obrati veri Hristovoj, namučen je i najzad na krstu raspet.
I oni koji svesno odbacuju decu, i oni koji ih ne mogu imati, deo su iste društvene stvarnosti koja je u raskoraku s Božijom zapovešću.
Pravoslavlje porodicu posmatra kao svetu zajednicu, blagoslovjenu od Boga.
Muškarac mora da raste na intelektualnom nivou, u obrazovnom novou, u umetničkom novou, u svakom smislu da raste. Da dođe kući i kaže: "Znaš šta sam shvatio"? I da nauči svoju ženu, kaže otac Predrag.
Emotivni stihovi autorke Dragane D. Mirković u izvođenju mlade Jane Koprivice promoviše humanitarnu inicijativu "Dom za mame", donoseći poruku nade i vere za sve žene u teškim životnim okolnostima.
Jeromonah manastira Iviron srušio se tokom pripreme za večernje bogosluženje; bratija i medicinsko osoblje odmah su reagovali, a vernici širom pravoslavnog sveta mole se za njegovo izlečenje.
Uloga muža i žene, nekada jasno određena u tradicionalnom hrišćanskom poretku, sve češće se prepliće i menja.
U pravoslavlju, vera nije puko prihvatanje određenih istina ili moralnih načela, već živi odnos sa Bogom, zajedništvo sa Njim kroz Crkvu, molitvu, svete tajne i svakodnevni podvig.
Sveti Nikolaj Ohridski i Žički podseća da Hristos nije zasijao tamo gde je lako verovati, već upravo u zemlji senke smrtne, gde ljudi najmanje očekuju spasenje.
Dok je Florida zakazala pogubljenje Kertisa Vindoma, čoveka sa intelektualnim teškoćama, upravo porodice žrtava traže milost, a Katolička crkva podseća da smrtna kazna ne donosi pravdu, već produbljuje patnju i krši dostojanstvo ljudskog života.
Opomena izrečena na liturgiji otvara pitanje koliko znamo da se u Crkvi ponašamo dostojno i koliko smo spremni da tišinu prinesemo Bogu kao svoj dar.
Neka Sveta Marina bude zaštitnica naših domova i naše dece. U veri i ljubavi da joj pevamо.
Sveštenik Goran Nuhanović otkrio je kako obična štićenica staračkog doma, pred odlazak s ovoga sveta, kroz ispovest i pričešće doživela viziju nebeske svetlosti i prizvala prisustvo svetitelja.
Jeromonah manastira Krušedol još u 19. veku zapisao je recept koji pokazuje kako jednostavni sastojci – krompir, luk i pivo – mogu stvoriti neodoljiv spoj tradicije, duhovnosti i ukusa.
Iako nije bio prisutan na događaju u Gornjem Zaostru, iguman se našao među „odgovornima“, što crkveni krugovi ocenjuju kao otvoreni pritisak na sveštenstvo i verni narod.
Sveti Nikolaj Ohridski i Žički podseća da Hristos nije zasijao tamo gde je lako verovati, već upravo u zemlji senke smrtne, gde ljudi najmanje očekuju spasenje.