Prema pravoslavnom predanju, odeća nije samo spoljašnji ukras ili zaštita od spoljašnjih uslova, već izraz unutrašnjeg stanja duše.
Način na koji se čovek oblači govori o njegovom vaspitanju, duhovnosti i odnosu prema svetinji života.
Crkva nas uči da odeća treba da bude čedna, skromna i dostojanstvena – da ne sablažnjava druge, već da svedoči smirenje i poštovanje prema Bogu i sebi samome.
Muškarac je pozvan da se oblači jednostavno, uredno i muževno. Njegova odeća treba da odražava ozbiljnost i odgovornost, a ne sujetu. Pravoslavni hrišćanin u svemu traži meru, pa tako i u svom izgledu. Umerenost i dostojanstvo u oblačenju nisu samo spoljašnje osobine, već znak duhovnog reda i smirenja.
Kada je reč o ženi, Crkva kroz vekove naglašava značaj čednosti i skromnosti. Žensko telo je sveto, i zato treba da bude obučeno sa poštovanjem i skromnošću, a ne da se izlaže pogledu drugih.
Po crkvenim kanonima i predanju Svetih otaca, ženi nije dopušteno da nosi mušku odeću – među kojom se naročito ističu pantalone – jer time narušava prirodni i duhovni poredak koji je Bog ustanovio.
Na to je posebno ukazivao Sveti Gavrilo Grizijski koji je isticao značaj oblačenje, ističući da se kroz to može naslutiti nečje duhovno stanje.
"Po kanonima svete Crkve, žena ne treba da nosi pantalone. Po čovekovoj odeći vidi se njegovo duhovno stanje."
Ukoliko čovek sebe vidi kao boljeg od drugih, ako ne priznaje sopstvenu grešnost, on se udaljava od Boga, jer preuzima mesto koje mu ne pripada - mesto sudiје i merila istine.
U Bogu se spajaju pravda i milost, sila i blagost, veličina i smirenje.
Sveti oci nas uče da je čovek mali svet, mikrokosmos i kada se u njemu uspostavi mir, taj mir se širi i na druge.
Tuga može da postane duhovno korisna ako čoveka vodi ka pokajanju, smirenju i molitvi, ali može i da postane pogubna ako ga odvede u očajanje i beznađe.