Shutterstock/godongphoto/Pixel-ShotProdavac parfema u Indoneziji
Nedoumica mnogih muslimanki je da li smeju da koriste parfem izrazitog mirisa, a o tome verski znaoci kažu sledeće.
"Žena koja se namiriše i izađe iz kuće, zatim prođe pored skupine muškaraca koji osete njen miris, ona je bludnica", a potom dodaje da je ona kod Alaha prokleta", navodi se u spisima u kojima su ostale zabeležene reči Ebu Muse el-Ešari.
Ebu Ahmed, sa druge strane napominje da ženi nije dozvoljeno da namirisana izađe na ulicu, među muškarce i taj propis ne može da ospori i u pitanje dovede ženina potreba da ukloni ili neutrališe miris svog znoja.
- Naravno da je namera žene koja stavi dezodorans samo da bi uklonila neprijatan miris mnogo bolja i čistija od namere žene koja se namiriše sa ciljem da privuče poglede i misli muškaraca, ali nema sumnje da propis mora biti isti – obema je to haram (zabranjeno). Jedino što se možda preteći opis i ime bludnice neće odnositi na onu koja nema spomenutu lošu nameru, ali je propi isti, a to je zabrana.
Savetuje i na koj način se neprijatan miris može ukloniti bez preke upotrebe sredstava jakog i izrazitog mirisa.
- Smatram da žena može ukloniti neprijatan miris znoja pranjem delova tela koji su se oznojili (najčešće predeo ispod pazuha) samo vodom ili sapunom blagog i neprimetnog mirisa, ili nanošenjem tzv. stika, koji najčešće jedva da imaju mirisa.
Shutterstock/godongphoto
Prodavac parfema u Indoneziji
Ebu Ahmed ističe da u savremenom svetu nije uvek lako predvideti obavezu, međutim podvlači da se ni tada zabrane ne trebaju prekršiti.
- Takođe, ako bi žena muslimanka većinu svog vremena provodila u miru i bezbednosti svoga doma i izlazila samo kada zaista ima potrebu za tim, izlasci bi bili ređi i unapred planirani, pa bi se imalo vremena i okupati i osušiti i miris izvetreti. Ali ako žena izlazi često i radi svake sitnice, onda svakako da joj često “ispadne” neplanirani izlazak za koji se nije spremila, i onda u žurbi posegne sa nečim čime bi brzo i efikasno neutralisala miris znoja da bi izašla, ali uradi ono zabranjeno.
Za kraj navodi da i pored dobre namere treba ostati dosledan pravilima.
- Ma koliko joj namera bila ispravna (da sa sebe samo ukloni ili bar neutrališe neugodan miris), karakter i opis dela (a time i uzrok zabrane) ostaje kakav je: ona i dalje svojim mirisom može izazvati pažnju i želju muškaraca, pa je to haram - objašnjava Ebu Ahmed.
U privatnosti doma je dozvoljen jači parfem...
Islam naglašava skromnost i privatnost, pa bi nošenje parfema trebalo biti ograničeno na privatne sfere, kao što je prisustvo muža ili bliskih članova porodice. U mnogim interpretacijama, važno je da miris nije previše intenzivan i da se ne koristi na način koji izaziva neprimerenu pažnju.
Istoričarka Betani Hjuz ističe da se muslimani i dalje sećaju godine Hatidžine smrti kao "godine tuge". Na kraju se Muhamed ponovo oženio i ovaj put je bio poligaman.
U islamskom svetu postoje brojna lokalna sveta mesta (Jerusalim, Karbala, Nadžaf, Kom, Kejruan, Mazar-i šarif), ali ona nemaju isti značaj za sve muslimane.
Tokom ovog svetog meseca, muslimani se odriču hrane i pića od svitanja do zalaska sunca , ali i traže unutrašnji mir, pomirenje i bliskost s Alahom, posvećeni saosećanju, ljubavi i dobroti prema bližnjem.
Može li pas u kući pokvariti post? Da li ulja i kreme utiču na post? Saznajte odgovore na najčešće dileme tokom ramazanskog posta prema šerijatskim pravilima.
Stihovi 34:37-38 podsećaju muslimane da je pravi put do Božije milosti kroz iskrenu veru i dobra dela, dok oni koji poriču Njegovu poruku suočavaju se s ozbiljnim posledicama.
Jedan od najvećih svetitelja pravoslavlja podseća da vera nije samo molitva – ona zahteva svakodnevni trud i aktivno delovanje, jer bez njega ni najiskrenija molitva ne donosi plod. U nastavku pročitajte oblomak iz Svetog pisma za 17. sredu po Duhovima.
U grčkom selu Xyniada, zakopana ispod starog hrasta, otkrivena je čudotvorna ikona Majke Božije. Njena priča počinje viđenjem deteta, a nastavlja se kroz isceljenja.
U kuhinjama pravoslavnih domaćica, ova čorba se pripremala s ljubavlju – za praznike, slave i nedeljne porodične ručkove. Sada je pravo vreme da je ponovo otkrijete i spremite po originalnom receptu iz tradicije srpske kuhinje.
Otkrijte kako pivo pretvara ovo jednostavno jelo u ukusnu salatu sa istorijom dugom vekovima, zapisanu još 1855. u "Srbskom kuvaru" jeromonaha Jerotija iz Krušedola.
Od pažljivo prženog luka do mirisa ljute paprika - otkrijte tajnu starinskog monaškog ribljeg paprikaša koji spaja duh pravoslavnog života i prazničnih trpeza.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Obnovljena, svojevrsni je kulturni centar Prizrena koji u rekonstruisanom i adaptiranom atrijumu okuplja malobrojne Srbe iz Prizrena i mnoge raseljene Prizrence na dan slave grada, kao i mnoge hodočasnike carskog Prizrena.
Stihovi 34:37-38 podsećaju muslimane da je pravi put do Božije milosti kroz iskrenu veru i dobra dela, dok oni koji poriču Njegovu poruku suočavaju se s ozbiljnim posledicama.
Stihovi 34:37-38 podsećaju muslimane da je pravi put do Božije milosti kroz iskrenu veru i dobra dela, dok oni koji poriču Njegovu poruku suočavaju se s ozbiljnim posledicama.
Novi projekat i brošura pokazuju kako istorijske i arhitektonske vrednosti mogu izgraditi mostove razumevanja između različitih zajednica i oplemeniti kulturni identitet svih građana.
U grčkom selu Xyniada, zakopana ispod starog hrasta, otkrivena je čudotvorna ikona Majke Božije. Njena priča počinje viđenjem deteta, a nastavlja se kroz isceljenja.
Mitropoliti Nikanor i Lukijan služili su liturgiju pred prisustvom princa Nikolaja, dok patrijarh Porfirije poručuje da Bazjaš svedoči o vekovnoj veri i svetosavskim korenima Srba u Rumuniji.
Novi igumen manastira Svete Katarine na Sinaju, arhimandrit Simeon, javno se izvinjava vernicima i obećava jedinstvo, duhovnu obnovu i vernost vekovnoj pravoslavnoj tradiciji.
Današnja beseda Svetog Nikolaja Ohridskog i Žičkog objašnjava dubinu Hristovih reči i vodi čitaoca do srca božanske tajne koja nadilazi ljudsko poimanje.