Joga i pravoslavlje su tema koje se ukrštaju, a mnogobrojna tumačenja tog spoja i dalje nisu naklonjena ovoj kombinaciji, pogotovo kada je u pitanju stav SPC.
Sveštenik Marko Jeftić, iz Mladenovca, navodi da pravoslavni hrišćani ne treba da praktikuju ovu aktivnost jer se čineći to udaljavaju od Isusa Hrista.
- Sve što se nalazi u jogi i što je iz nje proizašlo, što sa njom ima srodstvo i bilo koju vrstu sličnosti potiče iz hinduizma i drugih mnogoboćačkih religija - započinje sveštenik.
Kako dalje objašnjava, joga je više od tzv. vežbe tela. Ona uključuje jednu duhovnu liniju, putem koje se onaj ko praktikuje jogu povezuje sa demonima, a da toga nije ni svestan. Misleći da zvukove i pokrete koje oponaša zapravo predstavljaju vežbu za telo, ne zna da je u pitanju svojevrsno klanjanje.
- Sve se svodi na to da je duhovi tj. religiozni aspekt nemoguće isključiti. Kada su u pitanju pravoslavni hrišćani, moram reći bez političke korektnosti, u takvim aktivnostima se oni koji to čine klanjaju demonima i služe njima - upozorio je.
Sveštenik je naglasio da to ne govori iz loših pobuda,već na taj način upozorava na opasnost po dušu čoveka, koja je izložena nepoznatim silama.
- To ne govorim iz nekakve zavisnosti ili napamet, niti iz osećaja mržnje. Naprotiv, govorim na osnovu iskustva ljudi , koje traje 40/50 godina, koji su svedočili svoj izlazak iz te priče. Ljudi koji su bili duboko i koji su iskusili najdublja dna učenja te prakse i i na osnovu toga zaista videli šta znači zaista biti u tome - zaključio je sveštenik Marko Jeftić.
Povodom nesreće na novosadskoj železničkoj stanici, paroh u Perlezu Aleksandar Nišević poziva na duboko preispitivanje i promenu – da u tuzi i patnji prepoznamo Božju opomenu, da svako od nas pronađe svoj deo odgovornosti i preduzme korake ka istinskoj ljubavi i brizi za bližnje.
Čačani još uvek na ovom mestu pale sveće u znak sećanja na žrtve svih ratova i ratnika koji su umrli, svaki za svoju otadzbinu.
Sveti Teofan, kroz ovaj događaj, ukazuje na to da se vrlo često ono što spolja izgleda kao revnost prema zakonu, u stvari skriva duh osuđivanja i ogovaranja. Takav duh je prisutan u ljudima koji, umesto da traže opravdanje za postupke drugih, uvek nastoje da ih vide u negativnom svetlu. Ovaj duh osuđivanja, kako napominje Sveti Teofan, potiče iz nesavršenosti samog srca, jer ljudi skloni osudi često to čine kako bi opravdali svoje vlastite slabosti i greške. On nas upozorava da smo skloni da prebrzo donosimo zaključke o postupcima drugih, bez da uzmemo u obzir širu sliku ili unutrašnje motive tih postupaka.
U ovom jevanđelju po Luki pripoveda se o tome kako Isus poziva svoje sledbenike da se odreknu sebičnih želja, uzmu svoj krst i slede ga kako bi sačuvali svoju dušu.