KAD UPADNETE U BRAČNU KRIZU I POMISLITE NA RAZVOD, OBAVEZNO OVO UČINITE: Otac Branislav otkriva koga pozvati kad zahladne odnosi i ko će sigurno rešiti problem
Crkva gleda na razvod kao na krajnju meru i apeluje da se problemi u braku rešavaju.
Poslednjih godina, pa i decenija, svedoci smo sve češćih razvoda brakova.
Nije retkost da se parovi već na prvim preprekama, bilo da su u pitanju nesporazumi, finansijske poteškoće ili problemi u komunikaciji, odlučuju za razvod, čak i bez pokušaja da svoje probleme reše ili da potraže pomoć.
Takav trend pokazuje da danas mnogi brak doživljavaju kao nešto što traje dok je lako i ugodno, a kada se pojave prepreke, spremni su da odustanu.
Za Crkvu, međutim, brak nije samo društvena ili zakonska institucija. Brak je sveta zajednica koju Bog ustanovljava između muškarca i žene, i koja ima za cilj ne samo međusobno življenje u ljubavi i poverenju, već i duhovno zajedništvo.
Printscreen/YouTube/TV Hram
Otac Branislav Kedžić
Crkva gleda na razvod kao na krajnju meru i apeluje da se problemi u braku rešavaju, da se supružnici trude da očuvaju zajedništvo, a ne da ga prekidaju zbog prvih poteškoća.
Otac Branislav Kedžić ističe da je problem u tome kako supružnici reaguju kada dođe do hlađenja odnosa ili krize u braku.
Dok većina muškaraca i žena, već kod prvih problema traži izlaz u begu iz braka, otac Branislav predlaže da se uradi nešto sasvim drugo.
- Setimo se priče koja se čita prilikom sklapanja Svete tajne braka. Kaže se da je Gospod Isus Hristos stigao na svadbu i tamo nestade vina. I svi su se uskomešali, nastao je problem i, rešava Gospod situaciju tako što vodu pretvara u vino - počeo je otac Branislav pa dodao:
Shutterstock/Stepanych/Wirestock Creators
Kad ljubav počne da hladi, svi bi trebalo da se prisete kako je bilo na početku
- Često puta se može desiti da u našem braku vino naše ljubavi, zagrejanosti jedno za drugo, postane voda. Šta mi tada treba da učinimo? Treba da se pomolimo Gospodu da Gospod dođe, jer ako izbacimo i Gospoda u tom konfliktu odnosno u tom problemu, onda će apsolutno obljutaviti naše vino, postaće voda. A, neće biti više ni voda za piće. Nego, neka naša voda dolaskom Gospodnjim, ponovo u našem braku postane vino. I da to vino ponovo, kao i onog prvog dana, setimo se kad smo ispili tu čašu zajedničku, koliko je ona bila tada, slatka i koliko je zagrejala naša srca, da ih zagreje ponovo dolaskom Gospodnjim.
U doba kada se ljubav meri interesom, a žrtva smatra slabošću, život Svetog Serafima Viričkog i shimonahinje Hristine osvetljava tihi put dvoje supružnika koji su, nakon smrti deteta, izabrali najuzvišeniji čin predanja — monaštvo. Njihova priča nije bajka, već svedočanstvo o tome kako Hristova ljubav menja oblik, ali nikada ne prestaje.
Tradicionalna slika porodice, u kojoj je muškarac bio primarni zaštitnik i hranitelj, dok je žena bila čuvar doma, danas ustupa mesto novim obrascima funkcionisanja.
Jedinstvena kombinacija ječma, pasulja, povrća i dimljenog mesa vraća nas u kuhinje naših predaka, čuvajući duh starih domaćinstava i porodične molitve kroz generacije.
Nekada nezaobilazna na prazničnim trpezama, ova poslastica se pravila sa strpljenjem i ljubavlju — donosimo autentičan recept koji će vaš dom ispuniti toplinom i mirisom svečanosti.
Selsko meso, staro jelo iz ruralnih krajeva, vraća se na trpeze kao simbol zajedništva, topline doma i prazničnih okupljanja — a tajna njegovog bogatog ukusa krije se u jednostavnim sastojcima i sporom, strpljivom krčkanju.
Kako duhovna ravnoteža može promeniti život žene koja se suočava sa ljubavnim previranjima, verom i porodičnim problemima? Protiv nje je borba između prošlih grešaka i novih ljubavi, a otac Andrej daje oštar, ali duhovno smiren odgovor.
Mnoge žene danas trpe zlostavljanje od strane svojih muževa, ćuteći iz straha, srama ili pogrešnog uverenja da je trpljenje dužnost svake dobre hrišćanke.
Mitropolit Antonije Volokolamski javno iznosi tvrdnje o spoljnim uticajima, ličnim motivima i pretenzijama na vrhovnu moć, upozoravajući da su te odluke izazvale dubok raskol i dovele pravoslavni poredak na ivicu ozbiljne krize.
Beseda Svetog Nikolaja Ohridskog i Žičkog za 27. nedelju po Duhovima polazi od prve rečenice Svetog pisma i vodi ka shvatanju da postojanje nije slučajnost, već dar koji obavezuje.
Iguman Arsenije kroz poređenje sa svetiteljem iz Amerike upozorava da se duhovno stanje ne skriva - ono se oseti i onda kada mnogi misle da ga niko ne primećuje.
Skoro tri decenije ovaj zanatlija iz Ježevice izrađuje voštanice po manastirskom predanju, učeći nas da se prava sveća ne stvara mašinom, već strpljenjem, iskustvom i verom koja se ne gasi ni kada plamen dogori.
Na liturgiji u Kragujevcu mitropolit šumadijski jasno je poručio da vera bez dela postaje prazna forma, a da se radost praznika ne meri onim što se stavi na sto, već onim što se podeli sa drugima.
Jeromonah Jerotej Draganović spojio je vekovnu kulinarsku tradiciju i mirise domaćeg povrća u receptu savršenom za dane posta i posne slave, nudeći bogatstvo ukusa i mirisa koji greju dušu.
Od paljenja menore i igara drejdelom do tajni savršenih latkesa i poklona u poslednjem trenutku – sve što morate znati pre nego što Praznik svetlosti zasvetli u domu.