SchutterstockSatanin hram tvrdi da promoviše individualizam
Čile je, inače, konzervativna zemlja sa dugom katoličkom tradicijom u kojoj katolička crkva igra značajnu ulogu i gde se oko polovina stanovništva izjašnjavaju kao katolici.
U poslednje vreme, satanizam sve više jača u Čileu, a lokalni satanisti (Satanina crkva) sada zahtevaju da ih država prizna kao versku organizaciju, kao što je i Amerika pre nekoliko godina priznala sličnu organizaciju. Agencija AP je izvestila o neverovatnom fenomenu u ovoj latinskoameričkoj zemlji, gde je Satanin hram započeo širenje.
Čile je, inače, konzervativna zemlja sa dugom katoličkom tradicijom u kojoj katolička crkva igra značajnu ulogu i gde se oko polovina stanovništva izjašnjavaju kao katolici. Međutim, posle niza skandala u katoličkoj crkvi, poput onih o seksualnom zlostavljanju, u zemlji je došlo do opadanja religioznog poverenja. Stručnjaci smatraju da je to omogućilo pojavljuje novih, alternativnih verskih pokreta, uključujući satanizam.
Grupa, koja traži priznanje, osnovana je 2021. godine i trenutno broji oko 100 članova, dok je više od 400 ljudi već izrazilo želju da se pridruži. Međutim, kako bi postali članovi, kandidati moraju proći rigorozan proces selekcije, uključujući intervjue i procene od strane psihologa. Pristupiti mogu samo oni koji nemaju krivični dosije, a članovi uzimaju novo ime, često ime demona ili palog anđela.
#FPExplained: This weekend, members of the Temple of Satan in Chile’s capital, Downtown Santiago, gather around a table to start a ritual.
It is now asking the Chilean government to recognise them legally as a religious association.
Sreća u nesreći je što, uprkos svom nazivu, Hram Satane, "satanisti" i "luciferijanci" Čilea, bar deklarativno, ne prinose žrtve niti traže od svojih vernika da obožavaju đavola. Među njenih 100 članova su ljudi koji rade kao publicisti, vatrogasci, policajci, advokati i psiholozi, koji su u organizaciji našli način da prkose moralnim normama, dogmama i verskim nametima.
Schutterstock
Satanin hram traži priznanje u Čileu
Iako prihvataju termin satanista, oni ne poštuju i ne veruju u Satanu, bar tako kažu. Umesto toga, obožavaju racionalnost, individualizam, zadovoljstvo i svakodnevni život. Umesto bogova, oni hvale čovečanstvo. Navode da ne podržavaju bilo kakvo nasilje, te da je njihov cilj samo da promovišu slobodu, racionalnost i individualizam.
- Vi ste vlasnik svoje sadašnjosti i budućnosti, ne postoji Bog koji donosi odluke umesto vas - rekao je Haborim, portparol grupe, tokom šetnje kroz grobnice i mauzoleje na glavnom groblju u Santjagu. - Ne želimo da ljude ubijaju u ime Satane. Lik Satane je čisto simboličan, a rituale izvodimo kako bismo istakli emocije i ostavili intelekt po strani.
Haborim i drugi članovi hrama Satane u Čileu govorili su za AP pod uslovom da se njihova prava imena ne koriste, posebno kada se radi o mnogim javnim poslovima, navodeći sve veće pretnje.
A kako im izgledaju rituali? Agencija piše da se u petak uveče, u centru Santijaga, okupilo oko 15 njih kako bi izveli obred. Okupili su se oko stola, delili vino, a u vazduhu su se osećali dim cigareta i miris tamjana. Na oltaru, ukrašenom noževima i putirima, gorele su crne sveće. Tako su započeli svoj ritual.
- Prihvatamo da postoje određene osnove, kako akademske tako i ezoterične, koje daju smisao našem postojanju i stvarnosti - rekao je Azazel, koji je napustio judaizam pre četiri godine i godinu dana kasnije osnovao Satanin hram u Čileu.
Njegove reči odjekuju u tami odaje i ispresecane su pevanjem, aplauzima, mantrama i čitanjem odlomaka iz Satanske Biblije i Biblije protivnika, glavnih smernica grupe.
Profimedia
Satanin hram tvrdi da promoviše individualizam
- U satanizmu nema rešenja ili apsolutnih istina. Ti si sam svoj bog i stvaraš sopstvenu stvarnost - rekla je Kali Ma, studentkinja stomatologije koja je rođena i odrasla u porodici Jehovinih svedoka.
Interesovanje za pripadnost grupi naročito je poraslo krajem jula, kada je grupa zvanično zatražila od Ministarstva pravde zemlje da je pravno prizna kao versko udruženje.
Lideri svih priznatih crkava u Čileu imaju i više nego jasne stavove po ovom pitanju:
- Istorija satanizma je dobro poznata i često je bila uzrok tragedija - rekli su lideri nekoliko crkava i verskih zajednica u Čileu, uključujući katoličku, anglikansku, jevrejsku i evangeličku zajednicu. To su izjavili u zajedničkom saopštenju.
Sveti Teofan naglašava da zlo ne prestaje ni nakon smrti; ono proganja duše, ali vernike ne treba da bude strah, jer nad njima zlo nema moć. Njihova vera i molitva su kao oružje protiv zlih sila, koje se povlače pred iskrenim duhovnim životom. Poruka je jasna, ukoliko želimo da se oslobodimo zla, moramo biti budni, moliti se i čuvati svoju dušu. Samo na taj način možemo da odbijemo napade i ostanemo snažni u veri. Sveti Teofan nas poziva na trezvenost i borbu, uz uverenje da uz Božju pomoć možemo prevazići svaku prepreku na našem putu ka svetosti.
Sveti Teofan ističe da prava vrednost života nije u materijalnom blagostanju ili društvenoj počasti, već u duhovnom bogatstvu. On naglašava da je život ispunjen nevoljama i iskušenjima često put ka istinskoj utehi i slobodi od materijalnih zavisnosti. Prava sreća se ne nalazi u spoljašnjim bogatstvima, već u unutrašnjem miru i duhovnom ispunjenju. Kada se oslobodimo očaravajućih iluzija ovog sveta, možemo spoznati da su unutrašnje vrednosti, kao što su ljubav, saosećanje i vera, jedina istinska bogatstva. Sveti Teofan poziva svakoga da se prema materijalnim dobrima odnosi s oprezom, čak i kada ih ima, i da ih ne dozvoli da zasene duhovni put.
U Jevanđelju po Luki, Isus upozorava da samo oni koji čuju Njegove reči i izvršavaju ih, kao čovek koji gradi kuću na čvrstom temelju, mogu da opstanu u iskušenjima.
Mitropolit budimljansko-nikšićki svedoči o tome dok su meštani i sveštenstvo pokušavali da sačuvaju mir i svetinju, dok je gradonačelnik Berana sa koalicionim partnerima sprovodio nasilnu akciju uklanjanja spomenika Pavlu Đurišiću.
Dok su nekada imena za decu birana po imenima bakama i dekama, svetiteljima ili značajnim datumima, danas su inspiracija postali influenseri, pop kultura i globalni trendovi.
Dok svet fokusira pažnju na samit sa Trampom, ruski predsednik u Ankoražu polaže cveće sovjetskim pilotima i razgovara o molitvi za mir, osvetljavajući vekovnu duhovnu povezanost Rusije i Aljaske.
U vreme mrsnih dana, kada se mirisi mlečnih jela i toplog hleba šire konacima, monahinje pripremaju salatu od sremuša — lekovitog zelenog dara prirode, koji u ovom receptu postaje hranljiv i lagan obrok, pogodan za doručak ili večeru.
U kuhinjama pravoslavnih domaćica, ova čorba se pripremala s ljubavlju – za praznike, slave i nedeljne porodične ručkove. Sada je pravo vreme da je ponovo otkrijete i spremite po originalnom receptu iz tradicije srpske kuhinje.
Otkrijte kako pivo pretvara ovo jednostavno jelo u ukusnu salatu sa istorijom dugom vekovima, zapisanu još 1855. u "Srbskom kuvaru" jeromonaha Jerotija iz Krušedola.
Kada je još bio klirik, liberalni mediji su ga često kritikovali zbog njegovog učešća u kontroverznim tretmanima konverzije, u kojima je pokušavao da "izleči" homoseksualne osobe.
Čoveka su obuzeli neopisiv strah i zbunjenost, ali je odlučio da posluša i da ispuni neverovanu zapovest, ali je upao u dilemu u koji hram otići i kome se moliti.
Poziv na zajedničku molitvu muslimana u centru grada izazvao je burne reakcije i zabrinutost vlasti zbog mogućeg narušavanja verskog mira u jednom od najosetljivijih područja Hercegovine.
Victoria de la Kruz, španska monahinja i misonarka, decenijama je rizikovala svoj život u posleratnom Japanu, spasavajući devojčice i žene iz kandži trgovine ljudima.
Sigurno ste mnogo puta čuli kako neko od vaših poznanika za nekog kaže „ma to je metuzalem“, misleći na stariju osobu, ali sigurno niste imali podatak zašto se baš taj termin koristi i – ko ili šta je bio „metuzalem“?
Dok je plamen uništavao okolinu crkve u Patrasu, hram i mošti svetitelja iz 20. veka ostali su neoštećeni – meštani tvrde da je u pitanju čudotvorna intervencija Svetog Gervazija.
Jelo koje se tradicionalno priprema s mesom i mladim zelenilom, ima i svoju posnu varijantu koja očarava svakog ko želi da oseti autentičan duh Kosova i Metohije i toplinu domaće kuhinje.
U besedi za 10. subotu po Duhovima, jedan od najvećih duhovnika 20. veka upozorava da i životinje prepoznaju svog gospodara, dok mnogi ljudi ostaju slepi za prisustvo Božje ljubavi, gubeći svoje pravo ljudsko i duhovno dostojanstvo.