SchutterstockSatanin hram tvrdi da promoviše individualizam
Čile je, inače, konzervativna zemlja sa dugom katoličkom tradicijom u kojoj katolička crkva igra značajnu ulogu i gde se oko polovina stanovništva izjašnjavaju kao katolici.
U poslednje vreme, satanizam sve više jača u Čileu, a lokalni satanisti (Satanina crkva) sada zahtevaju da ih država prizna kao versku organizaciju, kao što je i Amerika pre nekoliko godina priznala sličnu organizaciju. Agencija AP je izvestila o neverovatnom fenomenu u ovoj latinskoameričkoj zemlji, gde je Satanin hram započeo širenje.
Čile je, inače, konzervativna zemlja sa dugom katoličkom tradicijom u kojoj katolička crkva igra značajnu ulogu i gde se oko polovina stanovništva izjašnjavaju kao katolici. Međutim, posle niza skandala u katoličkoj crkvi, poput onih o seksualnom zlostavljanju, u zemlji je došlo do opadanja religioznog poverenja. Stručnjaci smatraju da je to omogućilo pojavljuje novih, alternativnih verskih pokreta, uključujući satanizam.
Grupa, koja traži priznanje, osnovana je 2021. godine i trenutno broji oko 100 članova, dok je više od 400 ljudi već izrazilo želju da se pridruži. Međutim, kako bi postali članovi, kandidati moraju proći rigorozan proces selekcije, uključujući intervjue i procene od strane psihologa. Pristupiti mogu samo oni koji nemaju krivični dosije, a članovi uzimaju novo ime, često ime demona ili palog anđela.
#FPExplained: This weekend, members of the Temple of Satan in Chile’s capital, Downtown Santiago, gather around a table to start a ritual.
It is now asking the Chilean government to recognise them legally as a religious association.
Sreća u nesreći je što, uprkos svom nazivu, Hram Satane, "satanisti" i "luciferijanci" Čilea, bar deklarativno, ne prinose žrtve niti traže od svojih vernika da obožavaju đavola. Među njenih 100 članova su ljudi koji rade kao publicisti, vatrogasci, policajci, advokati i psiholozi, koji su u organizaciji našli način da prkose moralnim normama, dogmama i verskim nametima.
Schutterstock
Satanin hram traži priznanje u Čileu
Iako prihvataju termin satanista, oni ne poštuju i ne veruju u Satanu, bar tako kažu. Umesto toga, obožavaju racionalnost, individualizam, zadovoljstvo i svakodnevni život. Umesto bogova, oni hvale čovečanstvo. Navode da ne podržavaju bilo kakvo nasilje, te da je njihov cilj samo da promovišu slobodu, racionalnost i individualizam.
- Vi ste vlasnik svoje sadašnjosti i budućnosti, ne postoji Bog koji donosi odluke umesto vas - rekao je Haborim, portparol grupe, tokom šetnje kroz grobnice i mauzoleje na glavnom groblju u Santjagu. - Ne želimo da ljude ubijaju u ime Satane. Lik Satane je čisto simboličan, a rituale izvodimo kako bismo istakli emocije i ostavili intelekt po strani.
Haborim i drugi članovi hrama Satane u Čileu govorili su za AP pod uslovom da se njihova prava imena ne koriste, posebno kada se radi o mnogim javnim poslovima, navodeći sve veće pretnje.
A kako im izgledaju rituali? Agencija piše da se u petak uveče, u centru Santijaga, okupilo oko 15 njih kako bi izveli obred. Okupili su se oko stola, delili vino, a u vazduhu su se osećali dim cigareta i miris tamjana. Na oltaru, ukrašenom noževima i putirima, gorele su crne sveće. Tako su započeli svoj ritual.
- Prihvatamo da postoje određene osnove, kako akademske tako i ezoterične, koje daju smisao našem postojanju i stvarnosti - rekao je Azazel, koji je napustio judaizam pre četiri godine i godinu dana kasnije osnovao Satanin hram u Čileu.
Njegove reči odjekuju u tami odaje i ispresecane su pevanjem, aplauzima, mantrama i čitanjem odlomaka iz Satanske Biblije i Biblije protivnika, glavnih smernica grupe.
Profimedia
Satanin hram tvrdi da promoviše individualizam
- U satanizmu nema rešenja ili apsolutnih istina. Ti si sam svoj bog i stvaraš sopstvenu stvarnost - rekla je Kali Ma, studentkinja stomatologije koja je rođena i odrasla u porodici Jehovinih svedoka.
Interesovanje za pripadnost grupi naročito je poraslo krajem jula, kada je grupa zvanično zatražila od Ministarstva pravde zemlje da je pravno prizna kao versko udruženje.
Lideri svih priznatih crkava u Čileu imaju i više nego jasne stavove po ovom pitanju:
- Istorija satanizma je dobro poznata i često je bila uzrok tragedija - rekli su lideri nekoliko crkava i verskih zajednica u Čileu, uključujući katoličku, anglikansku, jevrejsku i evangeličku zajednicu. To su izjavili u zajedničkom saopštenju.
Sveti Teofan naglašava da zlo ne prestaje ni nakon smrti; ono proganja duše, ali vernike ne treba da bude strah, jer nad njima zlo nema moć. Njihova vera i molitva su kao oružje protiv zlih sila, koje se povlače pred iskrenim duhovnim životom. Poruka je jasna, ukoliko želimo da se oslobodimo zla, moramo biti budni, moliti se i čuvati svoju dušu. Samo na taj način možemo da odbijemo napade i ostanemo snažni u veri. Sveti Teofan nas poziva na trezvenost i borbu, uz uverenje da uz Božju pomoć možemo prevazići svaku prepreku na našem putu ka svetosti.
Sveti Teofan ističe da prava vrednost života nije u materijalnom blagostanju ili društvenoj počasti, već u duhovnom bogatstvu. On naglašava da je život ispunjen nevoljama i iskušenjima često put ka istinskoj utehi i slobodi od materijalnih zavisnosti. Prava sreća se ne nalazi u spoljašnjim bogatstvima, već u unutrašnjem miru i duhovnom ispunjenju. Kada se oslobodimo očaravajućih iluzija ovog sveta, možemo spoznati da su unutrašnje vrednosti, kao što su ljubav, saosećanje i vera, jedina istinska bogatstva. Sveti Teofan poziva svakoga da se prema materijalnim dobrima odnosi s oprezom, čak i kada ih ima, i da ih ne dozvoli da zasene duhovni put.
U Jevanđelju po Luki, Isus upozorava da samo oni koji čuju Njegove reči i izvršavaju ih, kao čovek koji gradi kuću na čvrstom temelju, mogu da opstanu u iskušenjima.
Dok nama korica hleba izgleda obično, negde daleko njena vrednost može značiti nadu– pouka omiljenog srpskog patrijarha otvara oči i srce na ono što svakodnevno zanemarujemo.
Jedan neizgovoren pozdrav, neznatna laž ili hladan stav mogu pokrenuti lanac događaja koji menja sudbine – otac Markel (Pabuk) objašnjava kako pokajanje i molitva štite dušu od nevidljivih zala.
U pouci otac Nektarije (Morozov) govori o greškama koje izranjaju iz brzopletosti i objašnjava zašto je jedna duhovna navika ključna za svaki budući izbor.
Od pažljivo prženog luka do mirisa ljute paprika - otkrijte tajnu starinskog monaškog ribljeg paprikaša koji spaja duh pravoslavnog života i prazničnih trpeza.
Jedinstvena kombinacija ječma, pasulja, povrća i dimljenog mesa vraća nas u kuhinje naših predaka, čuvajući duh starih domaćinstava i porodične molitve kroz generacije.
Nekada nezaobilazna na prazničnim trpezama, ova poslastica se pravila sa strpljenjem i ljubavlju — donosimo autentičan recept koji će vaš dom ispuniti toplinom i mirisom svečanosti.
Kada je još bio klirik, liberalni mediji su ga često kritikovali zbog njegovog učešća u kontroverznim tretmanima konverzije, u kojima je pokušavao da "izleči" homoseksualne osobe.
Čoveka su obuzeli neopisiv strah i zbunjenost, ali je odlučio da posluša i da ispuni neverovanu zapovest, ali je upao u dilemu u koji hram otići i kome se moliti.
Sa kapacitetom od oko 1.300 mesta, prostranom kupolom visokom gotovo 50 metara i zadivljujućim unutrašnjošću, ostavlja snažan utisak već pri prvom koraku u njenu unutrašnjost.
Ajeti 51:20-23 pokazuju kako tragovi Božije prisutnosti postoje u zemlji, u čoveku i u nebesima, pozivajući na introspektivno otkrivanje sopstvene duhovne snage.
Posle mise povodom Svetskog dana siromašnih, Sveta Stolica prvi put zvanično dočekuje transrodnog aktivistu, u nastojanju da afirmiše inkluzivni dijalog i podršku marginalizovanim zajednicama.
Od prenosa posmrtnih ostataka pesnika iz Amerike do današnje uloge hrama na Crkvini kao duhovnog i kulturnog središta – priča o svetinji koja je postala znak prepoznavanja Trebinja.
U najvećoj medicinskoj ustanovi u zemlji proslavljena je krsna slava, a priča o hramu koji je preživeo rat, zaborav i preobražaj u mrtvačnicu otkriva koliko je ovo mesto važno za bolesnike, lekare i grad.
Kad su mu rekli da je jedina šansa transplantacija srca, brat Goran nije odustao. Iz bolničke sobe krenuo je na put duhovnog isceljenja ka Hilandaru, gde je pronašao snagu za novi život.
Na trpezi ljubavi u porti Crkve Ružica, poglavar Srpske pravoslavne crkve poručio je vernicima da najveća bitka svakog čoveka nije spoljašnja, već u srcu.
Sa kapacitetom od oko 1.300 mesta, prostranom kupolom visokom gotovo 50 metara i zadivljujućim unutrašnjošću, ostavlja snažan utisak već pri prvom koraku u njenu unutrašnjost.