KAKO DOSTIĆI UNUTRAŠNJI MIR! Starac Sevastijan Karagandinski otkrio najkraći put do istinske sreće!
Pravoslavlje jasno pokazuje da je unutrašnji mir dar koji se zadobija ne spoljnim okolnostima, već unutrašnjim preobražajem.
Bitka protiv greha nije naša - pobeda dolazi od Gospoda.
Uprkos iskrenom pokajanju, molitvama i ispovestima, mnogi vernici se iznova susreću s istim grešnim navikama, nesposobni da ih se potpuno oslobode. Iako se neki iskreno trude da promene svoj život, greh se često vraća - tiho, uporno i s istom snagom kao i pre.
Katolički sveštenik Džek Velman, čije reči prenosi hrišćanski portal novizivot.net, ponudio je konkretne smernice koje mogu pomoći svakome ko se bori s upornim grehom.
Njegov tekst nudi četiri ključna duhovna koraka koji, uz Božju pomoć, mogu dovesti do istinskog oslobođenja.
"Ovo je post koji ja biram, govori Gospod Bog: da raskinem okove nepravde, da razvežem teške terete, da pustim ugnjetavane na slobodu i da slomim svaki jaram", podseća nas prorok Isaija.
Post nije samo uzdržavanje od hrane - to je svesno duhovno ponižavanje pred Bogom, priznanje da bez njega ne možemo ništa. Post nam pomaže da sagledamo sopstvenu slabost i usmerimo se ka sili koja može istinski da nas oslobodi - Božijoj milosti.

"Reč tvoju sakrio sam u srcu svome, da ne bih sagrešio protiv tebe" (Psalam 119:11).
Učenje Božje reči napamet omogućava da nas u trenucima slabosti podsete stihovi puni istine, opomene i utehe. Stih poput: "Težite za mirom sa svim ljudima i za svetošću, bez koje niko neće videti Gospoda“ (Jevrejima 12:14), može biti presudan u trenucima iskušenja.
Velman ističe važnost poverenja i zajedništva. Kada muškarci koji se bore sa zavisnošću od pornografije zatraže njegov savet, on ih ohrabruje da pronađu nekoga za podršku - osobu kojoj će redovno podnositi izveštaj, moliti se zajedno i postaviti zaštitne mere, poput lozinki na računarima.
- Biblija nas uči da smo potrebni jedni drugima - da se molimo i pomažemo. Sami padamo lako. Zajedno stojimo jače - ističe Velman.

"Zato ispovedajte grehe svoje jedan drugom i molite se jedan za drugoga, da se iscelite. Mnogo može usrdna molitva pravednika".
Ispovest donosi skromnost - priznanje da nismo savršeni. A upravo toj skromnosti Bog daje svoju blagodat: "Bog se protivi gordima, a smirenima daje blagodat".
Otvorenost i pokajanje pred drugima razbija okove tajnog greha i oslobađa put ka isceljenju.
Pastor Velman zaključuje:
- Bitka protiv greha nije naša, pobeda dolazi od Gospoda. U Otkrivenju 12:11 stoji: "I pobedili su ga krvlju Jagnjeta i rečju svedočanstva svoga, i nisu voleli život svoj do smrti. Iako greh izgleda moćno, krv Hristova je snažnija. Naša uloga je da ostanemo u istini, u reči, u pokajanju, a pobeda dolazi od Onoga koji je već pobedio.
Pravoslavlje jasno pokazuje da je unutrašnji mir dar koji se zadobija ne spoljnim okolnostima, već unutrašnjim preobražajem.
Život se u pravoslavlju ne posmatra samo kao prolazno vreme između rođenja i smrti, već kao duhovno putovanje ka Carstvu nebeskom.
Oboje su živeli u nevinosti sve dok Eva nije podlegla iskušenju zlog zmijskog zavodnika i okusila zabranjeni plod, a zatim joj se pridružio i Adam. Tada su spoznali svoju nagost i prekrili se smokvinim lišćem.
Duhovni pad retko dolazi iznenada - on se uvlači neprimetno, kroz ravnodušnost, rutinu i gubitak žive veze sa Bogom.
Gresi koji su se ponavljali, mogu se samo navesti, a mogu se opisati i situacije koje su dovele do greha, priča sveštenik.
Arhijerejska liturgija i rukoproizvođenje u čin ipođakona Darka Stefanovića u hramu Svetih cara Konstantina i carice Jelene doneli su radost i duhovnu snagu, a nadahnute reči episkopa šabačkog o praštanju i ljubavi bile su podsećanje na suštinu pravoslavnog života.
Uzdržanje je samo duhovni podvig koji vodi ka čistoći kroz molitvu, sećanje na Hristove patnje i borbu protiv zlih dela. Sreda nas podseća na Judinu izdaju, a petak na Hristovo raspeće.
Ajeti 64:1-4 pokazuju kako mudrost stvaranja, ljudska odgovornost i Božija prisutnost prožimaju svaki trenutak naše svakodnevnice.
Tradicionalni obred sklapanja braka i raskošna svečanost spojili su sinagogu i industrijski dok, dok je svaki detalj organizovan do savršenstva.
Ajeti 63:9-11 podsećaju da pravi uspeh leži u odgovornosti, delu i ravnoteži između materijalnog i duhovnog.
Ajeti 62:9-10 iz Al Džumu‘e otkrivaju kako trenutak predanosti Bogu i traganje za blagodetima mogu preoblikovati svakodnevni život, donoseći unutrašnji mir i ravnotežu između duhovnog i materijalnog sveta.
Skoro tri decenije ovaj zanatlija iz Ježevice izrađuje voštanice po manastirskom predanju, učeći nas da se prava sveća ne stvara mašinom, već strpljenjem, iskustvom i verom koja se ne gasi ni kada plamen dogori.
Na manastirskom imanju, nakon požara i decenija bez uzgoja, bratstvo uz pomoć svetogorskih monaha i molitvu igumana Metodija obnavlja poljoprivrednu tradiciju, dajući novi život ekonomiji i duhovnom životu manastira.
U manastiru Mrkonjići, samo nekoliko metara od ulaza u hram, stoji košćela stara više od četiri veka - mesto gde se susreću vera, predanje i čudo prirode.
Od prenosa posmrtnih ostataka pesnika iz Amerike do današnje uloge hrama na Crkvini kao duhovnog i kulturnog središta – priča o svetinji koja je postala znak prepoznavanja Trebinja.
Čini se da vernici u Srbiji, pa i šire, duhovnu stranu često zanemaruju, pa se post za mnoge svodi, pre svega, na opterećenje time šta će da jedu.
Otkrijte kako kombinacija začina, crnog luka, belog luka i crvenog vina pretvara običan karfiol u hranljiv i bogat obrok koji je vekovima služio monasima.
U besedi za 26. nedelju po Duhovima, Sveti Nikolaj Ohridski i Žički pokazuje kako unutrašnje poniženje i dobrodetelj otkrivaju pravi put ka duhovnom vrhu.