Sve učestalija zastupljenost tradicionalnih imena u velikim svetskim gradovima oslikava promene u demografskoj slici i rast kulturne raznolikosti u urbanim sredinama.
Prema najnovijim podacima Društva za nemački jezik (GfdS), ime Muhamed postalo je najčešće muško ime u nemačkoj prestonici. Izveštaj, koji je objavila novinska agencija Tagesspiegel, pokazuje da je ime Muhamed preteklo popularna imena poput Noe i Adama, koji su prethodnih godina dominirali listama. Ovaj trend je primetan ne samo u Nemačkoj, već i širom Evrope i Sjedinjenih Američkih Država.
Podaci prikupljeni iz preko 750 registara širom Nemačke, iz skoro milion unosa imena, pokazuju da se Muhamed sada nalazi na vrhu liste najpopularnijih imena za dečake u Berlinu. Ovo ime, koje je prošle godine preteklo Nou, sada je simbol rastuće raznolikosti nemačkog društva. Pored Berlina, Muhamed je trenutno najpopularnije ime u Ujedinjenom Kraljevstvu, dok je u SAD-u ušao među prvih 10 najčešćih imena za dečake.
Hatidže je bila cenjena ličnost, bogata i moćna, koja je odbila mnoge bračne ponude istaknutih plemića, ali se ipak dva puta udavala, a jedino je njoj prorok Muhamed verovao. Neobično za davni period istorije, Hatidže je bila ta koja je odabrala muža i zaprosila ga. Ona je tada imala 40 godina, dok je njen budući supružnik bio 25-godišnjak skromnog porekla.
Najnovija analiza brazilskog stručnjaka Cicera Moraesa sugeriše da platno možda nije povezano s Hristovim telom, već da je reč o umetničkoj kreaciji iz 14. veka, što bi moglo promeniti način na koji ga vernici doživljavaju.
Ova crkva, posvećena osnivaču Jezuita, sadrži fantastično oslikane scene koje prikazuju četiri kontinenta, a Andrea Pozo je koristeći barokne tehnike stvorio optičke iluzije koje zadivljuju posetioce i stvaraju utisak trodimenzionalnog prostora.
U južnoj Nigeriji, hrišćanske zajednice ponovo postaju meta nemilosrdnih napada nomadskih stočara Fulani, koji ne biraju ni vreme ni mesto, a njihove žrtve su nevini vernici – i to za vreme molitve.
U najnovijem dokumentu papske fondacije „Pomoć Crkvi u nevolji“ otkriven je dramatičan porast progona hrišćana, naročito u Africi, gde su prisilna raseljavanja i otmice postali surova svakodnevica mnogih vernika.
Jedan od simbola svetosavlja zasijao je na Kosovu i Metohiji svečanim povodom, a to je proslava ktitorske slave kojoj su prisustvovali brojni vernici, sveštenstvo i monaštvo.
Najnovija analiza brazilskog stručnjaka Cicera Moraesa sugeriše da platno možda nije povezano s Hristovim telom, već da je reč o umetničkoj kreaciji iz 14. veka, što bi moglo promeniti način na koji ga vernici doživljavaju.
U Crkvi Svetog Georgija, uz molitveno prisustvo mitropolita Irineja, služen je pomen žrtvama tragičnog događaja na novosadskoj železničkoj stanici. Verni narod i sveštenstvo uzneli su molitve za pokoj duša stradalih i brzo ozdravljenje povređenih.
Uz veru, poslušnost, milosrđe i molitvu, kao duhovne principe, promišljeno davanje i disciplinu u trošenju pronaći finansijski mir i živeti u slobodi darovanoj od Hrista.
Govoreći o iskušenjima koja predstoje, otac Grigorije poziva vernike na materijalnu, ali što je važnije – duhovnu pripremu za sve što, po njegovim rečima, dolazi.